Yazar "Poçan, Serdal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kesintisiz (dikişsiz) öğrenme: bir derleme çalışması(2016) Şad, Süleyman Nihat; İlhan, Aziz; Poçan, SerdalBu çalışmanın amacı özgün adı seamless learning olan ve ülkemizde eğitim literatürüne yeni giren kesintisiz (dikişsiz) öğrenme kavramına ilişkin yapılmış çalışmalara ait bir derleme sunmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda ulusal ve uluslararası veri tabanları “seamless learning”, “mobile seamless learning” ve “seamless” anahtar kelimeleri kullanılarak taranmıştır. Tarama sonucunda ulaşılan toplam 39 çalışma incelenerek kesintisiz (dikişsiz) öğrenme kavramıyla ilgili alan yazının en belirgin özellikleri derlenmiştir. Bilimsel çalışmalar, yayınlanma yılı, çalışmanın yapıldığı ülke, çalışma grubu/katılımcılar, çalışmada ele alınan ders/konu alanı, araştırmanın amacı, bulguları, sonuçları ve önerileri başlıkları altında kategorize edilmiştir. Yapılan derleme sonucunda kesintisiz öğrenmeyle ilgili araştırma trendinin özellikle 2013 yılında belirgin bir artış göstermeye başladığı, çalışmaların özellikle uzak doğu (Singapur, Hong Kong, Tayvan) ve ABD’de yoğunlaştığı, ilköğretim öğrencileriyle yapılan çalışmalar ile kuramsal çalışmaların ağırlıkta olduğu, konu alanı itibariyle de yabancı dil öğretimi ve fen bilgisi öğretiminin ön plana çıktığı görülmüştür. Çalışmaların amaçları, bulguları, sonuç ve önerileri açısından yapılan inceleme sonucunda araştırmalar kavramsallaştırma, kesintisiz öğrenme ortamı tasarımı, ilişkili alanlar ve akademik başarı olmak üzere dört kategori altında betimlenerek sunulmuştur.Öğe Matematik Öğretiminde Mobil Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Görüşleri(2021) Poçan, Serdal; Yaşaroğlu, Cihat; Altay, BilalÖz Mobil teknolojik araçlar yaşanan gelişmelerle birlikte hayatımızın her alanında olduğu gibi eğitimde de kendine yer bulmuş, bu alanda yapılacak olan çalışmalar önemli hale gelmiştir. Dolayısıyla okul içinde gerçekleşen öğrenmenin okul dışı öğrenme ortamları ile desteklenmesinde bir araç olarak görülen mobil cihazların velilerinin gözünden incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmada ortaokul 7. sınıf matematik dersi cebir öğrenme alanında artırılmış gerçeklik ve WhatsApp uygulamalarının yer aldığı mobil teknoloji kullanımına yönelik öğrenci velilerinin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Araştırmada nitel veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrenci velileri uygulama öncesindeki mobil teknolojiye yönelik olumsuz görüşlerinin uygulama süreci ile birlikte değiştiğini, mobil cihazların kullanımını öğrenciler için faydalı, eğlenceli olduğunu ve öğrencilerin derse yönelik ilgilerinin arttığını ifade etmişlerdir. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur.Öğe Matematik Öğretiminde Mobil Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Görüşleri(2021) Poçan, Serdal; Altay, Bılal; Yaşaroğlu, CihatTeknolojide yaşanan gelişmeler ile mobil araçlar hayatımızın her alanında olduğu gibi eğitimde de kendine yer bulmuş, bu alanda yapılacak olan çalışmalar önemli hale gelmiştir. Dolayısıyla okul içinde gerçekleşen öğrenmenin okul dışı öğrenme ortamları ile desteklenmesinde bir araç olarak görülen mobil cihazların velilerinin gözünden incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmada ortaokul 7. sınıf matematik dersi cebir öğrenme alanında artırılmış gerçeklik ve WhatsApp uygulamalarının yer aldığı mobil teknoloji uygulamalarının kullanımına yönelik öğrenci velilerinin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Araştırmada nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrenci velileri uygulama öncesindeki mobil teknolojiye yönelik olumsuz görüşlerinin uygulama süreci ile birlikte değiştiğini, mobil cihazların kullanımını öğrenciler için faydalı, eğlenceli olduğunu ve öğrencilerin derse yönelik ilgilerinin arttığını ifade etmişlerdir. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur.Öğe Matematik öğretmen adaylarının uygulanan güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşleri(2021) İlhan, Aziz; Tukal, Tayfun; Poçan, SerdalBu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel desende tasarlanan araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ildeki üniversiteden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 169 (126 kadın, 43 erkek) matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş “Lisans Programı İçin Yapılandırılmış Görüş Formu” kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eski programın nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında dezavantajlarının avantajlarından daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Matematik öğretmen adayları alan bilgisi, pedagoji ve genel kültür noktalarında konu/içerik ve pratik/uygulama anlamında eski programı avantajlı bulurken, alan bilgisi, pedagoji, genel kültür ve staj noktalarında dezavantajlı bulmaktadır. Bunun yanında yeni program için öğretmen adaylarının görüşleri ele alındığında nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında programın avantajlarının dezavantajlarının önüne geçtiği tespit edilmiştir.Öğe Mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının 7. sınıf cebir ünitesinde öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri(İnönü Üniversitesi, 2019) Poçan, SerdalBu araştırmanın amacı ortaokul 7. sınıf cebir ünitesinde mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisini incelemek ve uygulamaya ilişkin öğrenci ve veli görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalardan açıklayıcı desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde Doğu Anadolu Bölgesi'nde yer alan bir ilin merkezinde bulunan bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 73 (30 erkek ve 43 kız) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, sınıf içi öğrenme ile sınıf dışı öğrenmenin kesintisiz bütünleşmesine olanak sağlayan etkinlikler düzenlenmiştir. Kullanılan mobil teknolojilerde bireysel öğrenmeyi desteklemek amacıyla cebir öğrenme alanına yönelik araştırmacı tarafından hazırlanmış Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamaları ve sosyal öğrenmeyi desteklemek amacıyla grup toplantılarının yapıldığı WhatsApp grupları kurulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, cebir öğrenme alanına yönelik araştırmacı tarafından geliştirilen Cebir Başarı Testi (CBT), Aktan (2012) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ) ve süreç ile ilgili görüşlerini belirlemek için öğrenci ve ebeveynlere yönelik hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde bağımsız ve bağımlı örneklem t testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile korelasyon analizi yapılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bilgilerden kategori ve kodlar oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin CBT ve MMÖ verileri incelendiğinde deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bununla birlikte motivasyon alt boyutlarından dışsal hedef yönelimi, konu değeri, öğrenme inancı ve öz yeterlik açısından deney grubu öğrencilerinin lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken, içsel hedef yönelimi ve sınav kaygısı alt boyutları açısından deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları bakımından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı görülmüştür. Öğrenci görüşmelerinden elde edilen veriler AG etkinliklerinin ve WhatsApp uygulamasının öğrenciler açısından faydalı olduğunu göstermiştir. Öğrenciler AG uygulamalarının faydalı, akılda kalıcı, eğlenceli, kolay öğrenme fırsatı sağlama, farklı olma ve merak uyandırma gibi olumlu yönlerini belirtmişlerdir. Bununla birlikte bazı öğrenciler işaretçi problemi ve ses efektlerinin eksikliği yönünde olumsuz görüş bildirmişledir. Ayrıca öğrenciler WhatsApp grup toplantıları ile ilgili okul dışında bir araya gelebilme, sorular üzerinde tartışma, yardımlaşma, çözümleri karşılaştırma, farklı çözüm yolları üzerinde birlikte düşünebilme ve kendi düşüncelerini savunabilme gibi olumlu görüşler bildirmişlerdir. Bunun yanında bazı öğrenciler sanal ortamda soru paylaşma ve grup toplantılarının süresi ile ilgili olumsuzluklardan bahsetmişlerdir. Öğrenci velilerinin ise uygulama öncesi mobil teknolojiye olan olumsuz görüşlerinin uygulama ile birlikte değiştiğini, öğrencilerin mobil cihazları kullanırken öğrenciler için faydalı, eğlenceli olduğunu ve öğrencilerin derse yönelik ilgilerinin arttığını ifade etmişlerdir. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Matematik Eğitimi, Dikişsiz Öğrenme, Mobil Teknoloji, Artırılmış Gerçeklik, WhatsApp Anlık Mesajlaşma.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Bakış Açısından Cebir Öğrenme Alanı(2022) İlhan, Aziz; Poçan, Serdal; Tukal, Tayfun; Kırmızıgül, Hafize GamzeAritmetikten cebire geçişte öğrencilerin sorun yaşadıkları bilinmektedir. İçeriğindeki soyut kavramlar, cebirin öğrenciler tarafından zor bir konu olarak görülmesine sebep olmaktadır. Bu bağlamda ortaokul öğrencilerinin gözünden cebir konusunun incelenmesi önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cebir öğrenme alanına ilişkin metaforlarını ve görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel türdedir. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan bir ildeki ortaokullar içerisinden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş bir okulda öğrenim gören 132 (88 kız, 44 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş cebirsel ifadeler ve denklem konularına yönelik anket formu kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada cebir öğrenme alanı cebirsel ifadeler ve denklemler teması altında incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik oluşturmuş oldukları metaforların, çoğunlukla terazi, harfler topluluğu, apartman, teknolojik cihaz ve tahterevalli başlıkları altında toplandığı görülmektedir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik algıları, farkındalıkları ve hissettikleri tablolar ve doğrudan alıntılar ile okuyucuya aktarılmıştır. Araştırma bulguları çerçevesinde bu alanda çalışacak araştırmacılara cebirsel ifadeler ve denklem konularıyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.Öğe Uzamsal Kaygı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2020) Şad, Süleyman Nihat; Poçan, Serdal; Açıkgül, Kübrahttps: //search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/422612/uzamsal-kaygi-olceginin-turkceye-uyarlamasi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi