Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Polat, Cahit" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Developmental delays in preschool children with adenotonsillar hypertrophy
    (Kulak Burun Boğaz İhtisas Dergisi, 2016) Soylu, Erkan; Soylu, Nusret; Polat, Cahit; Sakallıoğlu, Öner; Uçur, Ömer; Bozdoğan, Gökçe
    Abstract: Amaç: Bu çalışmada adenotonsiller hipertrofili çocuklarda Denver Gelişimsel Tarama Testi-2 uygulanarak adenotonsiller hipertrofinin genel gelişimin yanı sıra ince ve kaba motor yetenekler, sosyal iletişim ve dil gelişimi üzerindeki etkileri araştırıldı.Hastalar ve Yöntemler: Şubat 2013 - Temmuz 2013 tarihleri arasında adenotonsiller hipertrofi nedeniyle adenotonsillektomi endikasyonu konulan 30 hasta (12 erkek, 18 kız; ort. yaş 53.3±12.2 ay; dağılım 32-72 ay) çalışmaya dahil edildi. Kontrol grubuna adenotonsillektomi endikasyonu olmayan 30 çocuk katılımcı (12 erkek, 18 kız; ort. yaş 53.1±12.8 ay; dağılım 32-72 ay) dahil edildi. Çalışmaya alınan tüm katılımcılara rutin fizik muayene, fleksibl fiberoptik nazofarengoskopi ve timpanometri uygulandı. Tonsil ve adenoid boyutlarını sınıflandırmak için sırasıyla Brodsky skalası ve fiberendoskopik bulgular kullanıldı. Kulak, burun, boğaz değerlendirmesinin ardından tüm katılımcılara bir psikolog tarafından kör olarak Denver Gelişimsel Tarama Testi-2 uygulandı.Bulgular: Adenotonsiller hipertrofi hastalarının anormal genel gelişim seviyeleri daha yüksek idi (c2=7.13, p=0.028). Hastalar ve kontrollerin ince ve kaba motor ile kişisel-sosyal gelişim düzeyleri benzer olmasına karşın dil gelişimi açısından aralarında istatistiksel olarak sınır düzeyde farklılık vardı (t=1.82, p=0.074).Sonuç: Genel gelişim ve dil gelişimi geriliği olan çocuklarda adenotonsiller hipertrofi olasılığı mutlaka akla getirilmelidir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    II. Abdülhamid dönemi Malatya'da ibtidaî eğitimi
    (İnönü Üniversitesi, 2021) Polat, Cahit
    XIX. yüzyıla girerken Osmanlı Devleti, siyasî, idarî, iktisadî, askerî alanlarda olduğu gibi ilmî ve kültürel alanlarda da birçok mesele ile karşı karşıya kalmış ve temel müesseselerde/kurumlarda ciddi anlamda sıkıntılar ortaya çıkmıştır. Bu sıkıntıları kaldırmak için devlet, ya söz konusu müesseselerin ıslahı yoluna gitmiş ya da yeni düzenlemelerle yeni müesseseler inşa etmiştir. Bilhassa Tanzimat Dönemi ile başlayan süreçte eğitim kurumları ve politikaları anlamında da köklü değişiklikler yapmıştır. Zira Tanzimat, Osmanlı Devleti için hem düşünce alanında büyük dönüşümlere hem de bu düşünce zemininde yeni kurum ve kuruluşların inşa edilmesine sebep olmuştur Aslında batının etkisiyle Osmanlı Devleti'nde XVII. yüzyıldan itibaren eğitimle ilgili ıslahat/yenileşme düzenlemeleri yapılmaya başlanmıştır. İlk olarak askerî kurum ve kuruluşlarda görünen batı etkisindeki düzenlemeler Tanzimat'la Osmanlının bütün kurum ve kuruluşlarında olduğu gibi eğitim alanında da belirleyici olmuştur. Tanzimat'tan sonra eğitim alanında atılan en ciddi adımlardan biri 1846 yılında Maârif-i Umûmiye teşkilatının kurulmasıdır. Eğitim kurumları ve siyasetinde yapılan yenilikler ve düzenlemeler II. Abdülhamid döneminde yeni bir ivme kazanmış denilebilir. Bu dönem, eğitim anlamında kurum ve kuruluşların hem sayı olarak artış kaydettiği hem de İstanbul, Anadolu ve Rumeli'de yaygınlaştığı bir dönemi ifade etmektedir. Buna bağlı olarak değişen, gelişen ve çeşitlenen eğitim kurumları ile yeni bir eğitim politikasının Anadolu'ya yayıldığı görülmektedir. Eğitim-öğretimle ilgili kurum ve kuruluşların taşra teşkilatının en küçük birimlerine kadar ulaştığı bilinmektedir. Bu tez çalışmasının konusu, II. Abdülhamid dönemi eğitim politikalarının önemli bir parçası olan ibtidaî eğitiminin, Malatya sancağı hudutlarında; mekteplerin inşası, personel maaşları, okutulan dersler, öğrenci kayıt ve nakilleri başlıklarında ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: Osmanlı, Eğitim, II. Abdülhamid, İbtidaî, Malatya,

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim