Yazar "Polat, Hilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelerin manevi bakıma ilişkin görüşleri(İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2014) Kavak, Funda; Mankan, Talip; Polat, Hilal; Sarıtaş, Seyhan Çıtlık; Sarıtaş, SerdarAmaç: Bu araştırma, hemşirelerin maneviyat ve manevi bakıma ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı olarak Elazığ’da bulunan iki Devlet Hastanesi’nde Mart-Mayıs 2013 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini söz konusu hastanelerde görev yapan 230 hemşire oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmeden aynı hastanelerde görev yapan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 150 hemşire araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Maneviyat ve Manevi Bakım Dereceleme Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde; yüzdelik, ortalama, varyans analizi, Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılanların Maneviyat ve Manevi Bakım Dereceleme Ölçeği toplam puan ortalaması 20.06±9.05’dir. Cerrahi birimlerde ve 0-5 yıl arasında çalışan hemşirelerin Maneviyat ve Manevi Bakım Dereceleme Ölçeği toplam puan ortalaması daha yüksek ve aradaki fark istatistiksel olarak önemli tespit edilmiştir (p<0.05). Manevi bakım veren hemşirelerin manevi bakım ölçek puanı daha anlamlı çıkmıştır (p<0.05). Manevi bakıma yönelik uygulamaları yapan hemşirelerin manevi bakım ölçek toplam puanında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur(p<0.05). Sonuç: Hemşirelerin manevi bakıma ilişkin görüşlerinin yeterli olduğunu göstermektedir.Öğe Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik stres düzeyleri ve etkileyen faktörler(İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2016) Mankan, Talip; Polat, Hilal; Cengiz, Zeliha; Sevindik, FeyzaAmaç: Bu çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin ilk klinik uygulama sonrası yaşadıkları stres düzeyleri ve bunu etkileyen faktörlerinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan bu çalışma İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Hemşirelik Bölümü birinci sınıf öğrencileri (n=446) ile yapıldı. Araştırmada öğrencilerin klinik uygulama sırasında strese neden olan faktörlerinin belirlenmesi ve sosyo-demografik verilerinin toplanmasında ‘Anket Formu’ ve stres seviyelerinin belirlenmesinde “Klinik Stres Anketi” kullanıldı. Veriler öğrencilerin klinik eğitime başladığı ilk günün sonunda toplandı. Verilerin analizinde sayı, yüzdelik dağılımlar, t testi ve korelasyon analizi kullanıldı. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin ilk kez klinik uygulama sırasında düşük düzeyde (26.13 ± 10.10) stres yaşadıkları ve alt boyut puan ortalamaları “tehdit” boyutunda 6.96±4.57, “mücadele” boyutunda 11.97±6.13, “zarar” boyutunda 3.37±3.56 ve “yarar” boyutunda 3.81±2.33 olduğu belirlenmiştir. Öğrenciler klinikte kendilerini strese sokan durum olarak en yüksek oranda hastalar ve bunu sırasıyla doktorlar, hemşireler ve öğretim elemanı olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik uygulama sırasında düşük düzeyde stres yaşadıkları ve strese en fazla hastaların neden olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Klinik Stres, Öğrenci, Hemşirelik Eğitimi.