Yazar "Polat, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe “Polat ses egzersizleri” ile ses eğitiminin temel ögeleri ve çeşitli söyleme tekniklerine ilişkin kazanımların devinişsel boyutu ve öğrenci görüşleri(İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018) Polat, SibelBu araştırma, hicâz makamı dizisi kullanılarak oluşturulan “Polat Ses Egzersizleri” ile bireylere kazandırılması hedeflenen Ses Eğitiminin Temel Ögeleri ve Çeşitli Söyleme Tekniklerine ilişkin kazanımların devinişsel boyutunun ve öğrencilerin deney sonrası makamsal ezgilere dayalı egzersizlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma; “Betimsel Araştırma” ve “Deneysel Araştırma”nın bir türü olan “Tek Gruplu Öntest-Sontest Modeli” ile yürütülmüştür. Araştırmanın betimsel boyutuna yönelik problemin bulgularını hedefleyen analizler için belgesel tarama, anket, görüşme gibi mevcut durumu açıklamaya dönük betimlemeler yapılmıştır. Araştırmanın deneysel boyutuna yönelik problemin bulgularını hedefleyen analizler için de “Deneysel Desen”in bir türü olan “Tek Gruplu Öntest-Sontest Modeli” kullanılmıştır. Düzenlenmiş Geleneksel Türk Müziği (THM-TSM) ve Çoksesli Türk Müziği sözlü eserlerinden yola çıkarak hicâz makamı dizisi ile “Polat Ses Egzersizleri” oluşturulmuştur. Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin “Ses Eğitimi” süreçlerindeki temel ögeler ve çeşitli söyleme tekniklerinin kazandırılmasında katkısının olup olmadığının tespiti, büyük oranda bu amaç doğrultusunda eğitim verilen tek grup üzerinde öntest ve sontest uygulamaları arasındaki farka odaklıdır. Çalışma grubu; 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü birinci sınıf öğrencilerinden rastgele seçilmiştir. Böylece öğrencilerin ses eğitiminin temel ögeleri ve çeşitli söyleme teknikleri hakkındaki bilgi ve becerilerinin minumum ve homojen olabileceği varsayımına dayandırılmıştır. Deney grubunu oluşturan öğrencilerin deney sonrası “Polat Ses Egzersizleri”ne ilişkin görüşleri alınmıştır.Öğe Ses eğitiminin temel ögeleri ve çeşitli söyleme tekniklerine yönelik uzman görüşleri ve performans değerlendirme ölçeği örneği(İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2017) Polat, SibelBu araştırma, ulusal ve uluslararası literatürde sık kullanıldığı tespit edilen Ses Eğitiminin Temel Ögelerinin ve Çeşitli Söyleme Tekniklerinin kazandırılmasında kullanılan belli başlı kavramların yeterli olup olmadığı konusuna yönelik uzman görüşlerinin belirlenebilmesi ve “Temel Ögeler ve Çeşitli Söyleme Teknikleri Performans Değerlendirme Ölçeği” örneğinin oluşturulması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Ses Eğitiminin Temel Ögelerini ve Çeşitli Söyleme Tekniklerini belirlemek amacıyla, alanında uzman akademisyen ve sanatçılara yönelik olarak hazırlanan anket uygulaması ile konuyla ilgili görüşleri alınmıştır. Yapılan anket görüşmesi sonucunda temel ögelerin: postür, solunum, rezonans, artikülasyon, diksiyon ve çeşitli söyleme tekniklerinin: odaklama, entonasyon nüans, legato staccato, glissando, tril, vibrato olduğu tespit edilmiştir. Araştırmacı tarafından örnekleme alınan yedi maddeden oluşan ve 5’li likert tipinde hazırlanan performans değerlendirme ölçeği hakkında görüşleri alınmak üzere ses eğitimi alanında uzman akademisyenlere, Türk Müziği ses eğitimi alanında uzman akademisyenlere ve alanında uzman ses sanatçılarına üçer soru yöneltilmiştir. Uzman görüşleri aracılığı ile geçerliği sağlanan anketlerin, SPSS güvenilirlik analizi (Reliability Statistics Cronbach's Alpha) sonucu 0.798 yani % 80 gibi bir değer ile yüksek derecede güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Performans değerlendirme ölçeğinin deneysel süreç aracılığı ile de güvenilirliği sağlanmıştır. Üç uzman, on iki öğrenci ve yedi adet değişken üzerinden önteste tabi tutulan öğrencilerin öntest güvenilirlik analizi (Cronbach's Alpha) % 937 gibi bir değer ile ölçeğin genelde yüksek derecede güvenilir olduğu sonucu elde edilmiştir. Son teste tabi tutulan öğrencilerin Son test güvenilirlik analizi (Cronbach's Alpha) % 86 gibi bir değer ile ölçeğin genelde yüksek derecede güvenilir olduğu sonucu elde edilmiştir.Öğe Ses eğitiminin temel ögelerinin ve çeşitli söyleme tekniklerinin kazandırılmasında makamsal ezgilere dayalı egzersizlerin kullanılabilirliği(İnönü Üniversitesi, 2017) Polat, SibelBu araştırmada; ses eğitiminin temel ögelerinin ve çeşitli söyleme tekniklerinin kazandırılmasında makamsal ezgilere dayalı egzersizlerin kullanılabilirliğine ilişkin bir uygulama hedeflenmiştir. Bu bağlamda örnekleme alınan hicâz makamı dizisinde ses için bestelenmiş veya yeniden düzenlenmiş Geleneksel Türk Müziği (Türk Halk Müziği-Türk Sanat Müziği) ve Çoksesli Türk Müziği eserleri rehber alınarak ses eğitimi alanında kullanmak üzere makamsal ezgiler ile oluşturulan "Polat Ses Egzersizleri"ne odaklanılmıştır. Araştırma; kapsamı gereği "Betimsel" ve "Deneysel" araştırmaların bir türü olan "Tek Gruplu Öntest-Sontest Modeli" ile yürütülmüştür. Araştırma probleminin kapsamı çerçevesinde araştırmada ilk önce ses eğitimi literatürünün geçerli ve güvenilir kaynaklardan elde edilmesi, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi ve araştırma sürecinde test edilecek becerilerin somutlaştırılması konusunda uzman görüşlerindeki ortak noktaların tespitine odaklanılmıştır. Bu nedenle yoğun şekilde belgesel kaynak tarama, anket, görüşme gibi mevcut durumu açıklamaya dönük betimlemeler yapılmıştır. Ses eğitimi sürecinde Geleneksel Türk Müziği (THM-TSM) ve Çoksesli Türk Müziği eserlerinin daha fazla kullanılması için repertuara uygun ses egzersizleri planının oluşturulması önem taşımaktadır. Bununla birlikte bireylerin Türk müziği eserlerinin telaffuzuna ve tonalitesine uygun egzersizlere ihtiyaç duyduğu, ses eğitimi sürecinde Türk Müziği materyal sorununun mevcut olduğu yönünde tespitlere varılmıştır. Bu amaçla, oluşturulan egzersizler araştırmacı Sibel POLAT'ın soyadını taşıyan "Polat Ses Egzersizleri" olarak adlandırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Ses Eğitimi, Ses Egzersizi, Geleneksel Türk Müziği (THM-TSM), Çoksesli Türk Müziği.Öğe Türkiye’deki ses ve şan eğitiminin köken kaynaklı algıda yarattığı kavram karmaşası üzerine bir değerlendirme ve yaklaşım önerileri(İnönü Üniversitesi, 2016) Polat, SibelTürkiye’de batı müziği ve opera sanatının şan kavramı ile birlikte tanınması Osmanlı Devleti döneminde ortaya çıkmıştır. Osmanlı Devleti döneminde batı müziği alanındaki gelişmeler sonucunda, opera sanatına ihtiyaç duyulmuş ve bu alanda İtalyanların örnek alınması nedeniyle de İtalyan eğitimcilerden yaralanılmaya başlanmıştır. Cumhuriyetin ilanı ile batı müziği alanında devam eden gelişmeler ışığında yurt dışından getirilen opera sanatı şan eğitmenleri devlet operası sanatçı kadrolarına yerleştirilmiştir. Bu durum zaman içerisinde sadece operada şan sanatı olabileceği gibi bir algı yarattığını düşündürmektedir. Türkiye’de Fransızca kökenli olan chant (Türkçe anlamı: şarkı söyleme, okunuşu: şan) kelimesi kullanıldığında akıllara sadece operanın gelmesi algıdaki yanılgıdan ibarettir ve bu durum kavram karmaşasına neden olmaktadır. Şan eğitimi belirli temel ögelerin yanı sıra (postür, solunum, fonasyon), sese dayanıklık ve sağlamlık kazandırmak, icra edilecek olan eserin türüne özgü çeşitli söyleme tekniklerini içerisinde barındıran ses egzersizleri ile birlikte sesi işleyerek sanatsal anlamda sese müzikal nitelik kazandırmak amacıyla verilen uzun bir eğitim sürecidir. Sözlü eserlerin her türünün (Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Pop, Caz, Opera vb.) icrası için gerekli olan daha kaliteli, etkili, sağlıklı bir ses üretmek ve sanatsal anlamda güzele ulaşmak adına şan sanatına yönelik eğitimin gerekli unsurlarının bireylere kazandırılmasının bu anlamda yaralı olacağını ifade etmek mümkündür. Ses ve şan eğitimi kavramlarının anlamlarına uygun kullanılması, üzerinde durulması gereken çok önemli bir konudur. Şan kavramının türe özgü verilen eğitime göre; TSM Şan Eğitimi, THM Şan Eğitimi, Pop Müziği Şan Eğitimi, Opera Sanatı Şan Eğitimi vb. şeklinde daha sık kullanılmasının bireylerde oluşan kavram karmaşasını ortadan kaldıracağı düşünülmektedir.