Yazar "Polater, Canan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul dördüncü sınıfta dijital öykü yöntemiyle değerler eğitimi(İnönü Üniversitesi, 2019) Polater, CananBu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf değerler eğitiminde dijital öykü kullanımının nasıl gerçekleştiğinin ortaya konmasıdır. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseni benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, 2018-2019 öğretim yılı bahar yarıyılında Bartın il merkezinde yer alan bir ilkokulun dördüncü sınıfında öğrenim gören 31 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri gözlem, öğrenci ve öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, dijital öykü sürecinde ortaya konan ürünler, araştırmacı ve öğrenci günlüklerinden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen dijital öykü aşamalarına ilişkin veriler öğrenci ürünleri, video kayıtları, gözlem, öğrenci ve araştırmacı günlükleri kullanılarak; görüşme verileri tema, alt tema, frekans ve yüzde değerleri tablolar halinde gösterilerek analiz edilmiş ve yorumları yapılmıştır. Bulgular incelendiğinde, gerçekleştirilen uygulamanın öğrenciler üzerinde pek çok açıdan olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Öğrencilerin derse katılımlarını ve motivasyonlarını artırdığı, uygulama sonrasında mutlu oldukları, eğlendikleri görülmüştür. Öğrencilerin öykü yazma, resim çizme ve bilgisayar becerilerinin gelişmesine katkı sağladığı, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirdiği, grup çalışması yoluyla işbirlikli çalışma ve iletişim becerilerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dijital öyküleme yöntemi, değer, değerler eğitimi, durum çalışması.