Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Rüzgar, Kerim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin araştırılması (Batman ili örneği)
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Rüzgar, Kerim
    Amaç: Bu çalışmadaki amacımız, ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenerek, farklı değişkenlerle kıyaslanmasıdır. Materyal ve Metot: Araştırmamıza Batman ilinde ve ortaöğretim kurumlarında çeşitli branşlardan 205'i erkek, 126'sı kadın olmak üzere toplam 331 ortaöğretim öğretmeni katılmış, Araştırmaya katılan öğretmenlere ise cinsiyet, yaş aralığı, branşı, kronik hastalığı, varsa bu hastalığın neler olduğu gibi tanımlayıcı bilgiler ve fiziksel aktivite düzeylerinin tespiti için "Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Form" ve yaşam kaliteleri için "Nottingham Sağlık Profili" anketleri uygulanmıştır. Verilerin istatistiki analizi SPSS 20.0 programı kullanılarak yapılmış, veriler normal dağılmadığı için Kruskal-Wallis, Mann Whitney U Testi ve Spearman Kolerasyon testi gibi non-parametrik testler kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan ortaöğretim öğretmenlerinin %6,6'ının kronik bir rahatsızlığı olduğu, cinsiyetlere göre fiziksel aktivite düzeyi, yaş gruplarına göre yaşam kalitesi, özel yetenek branşı öğretmeni-diğer branş öğretmenlerine göre fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0,05). Diğer parametrelerde ve fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkide anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir (p>0,05). Sonuç: Yapılan araştırmalar sonucunda fiziksel aktivite düzeyini cinsiyet ve özel yetenek branş öğretmenleri ile diğer branş öğretmeni olma durumunun etkilediği, yaşam kalitesini ise yaş grubunun etkilediği, ortaöğretim öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasında anlamlı ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yaşam Kalitesi, Fiziksel Aktivite Düzeyi, Ortaöğretim, Öğretmen.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim