Yazar "Sönmez, Ayşe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Assessment of the views of undergraduate students about female body and sexual life inpregnancy and the postpartum period(DUZCE UNIV, KONURALP YERLESKESI, DUZCE, 81620, TURKEY, 2018) Derya, Yeşim Aksoy; Uçar, Tuba; Erdemoğlu, Çiğdem; Yılmaz, Ayşe Nur; Sönmez, AyşeObjective: In this study, we aimed to determine the views of undergraduate students about the female body and sexual life during pregnancy and the postpartum (PP) period. Methods: This descriptive study was conducted with 466 students from a public university in the spring semester of the academic year of 2015-2016. The data were collected using a questionnaire. Statistical analyzes included means, standard deviations, percentage distributions and chi-square test Results: The rates of female and male students who stated that pregnancy suits the female body were 56% and 36.1%, respectively. In contrast, the rates of female students who stated that the PP period does not suit the female body were 40.3%. We found similar ratios of female (50.7%) and male (57.9%) students regarding the opinion that pregnancy adversely affects sexual life, which was explained in first options: "Sexual intercourse during pregnancy may harm the baby". The only positive option about sexual life in the PP period was "Incision/episiotomy in the birth canal makes sexual intercourse easier / reduces pain" with participation rates of 85.7% and 16.6% in female and male graduates, respectively. Additionally, vaginal birth, episiotomy and breastfeeding were listed as factors that adversely affect sexual life in the PP period. Conclusion: It was concluded that physical changes in the PP period caused aesthetic concerns for female students, while male students had a more negative attitude towards sexual life during pregnancy, and negative opinions about sexual life in the PP period were widespread among the undergraduate students.Öğe Huzursuz bacak sendromu olan gebelere verilen uyku hijyeni eğitiminin uyku kalitesine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2017) Sönmez, AyşeAmaç: Bu araştırma, huzursuz bacak sendromu olan gebelere verilen uyku hijyeni eğitiminin uyku kalitesine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Materyal ve metot: Bu araştırma ön test- son test kontrol gruplu yarı deneme modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Kayseri Merkez Talas ilçesine bağlı bulunan, nüfusu 20.000 ve üzeri olan Aile Sağlığı Merkezlerine (ASM) (Talas Anayurt ASM, Talas 1 lu ASM, Talas 3 No' lu ASM ) kayıtlı gebeler oluşturmuştur. Power analizi yapıldığında örneklem büyüklüğü %5 yanılgı düzeyi çift yönlü önem düzeyinde, %95 güven aralığında %95 evreni temsil etme yeteneği ile toplam 128 (deney grubu 64, kontrol grubu 64) gebe olarak hesaplanmıştır. Deney grubundaki gebelere iki oturumda uyku hijyeni eğitimi verilmiştir. Verilerin toplanmasında "Kişisel Tanıtım Formu" ve "Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi (PUKİ)" kullanılmıştır. Verilerin kodlanması ve değerlendirilmesi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. İstatistiksel değerlendirmede; yüzdelik dağılım, aritmetik ortalama, standart sapma, ki-kare, bağımsız gruplarda t testi ve bağımlı gruplarda t testi kullanılmıştır. Bulgular: PUKİ ön test puan ortalamalarına göre her iki gruptaki gebelerinde benzer şekilde kötü uyku kalitesine sahip olduğunu saptanmıştır (p= 0.353). Verilen uyku hijyeni eğitimi sonrası PUKİ son test puan ortalamasının deney grubunda 7.23 ± 2.17, kontrol grubunda 10.54 ± 2.20 olduğu ve gruplar arasındaki farkın istatistiksel açıdan anlamlı olduğu saptanmıştır (p= 0.000). Buna göre deney grubunda yer alan gebelerin kontrol grubuna oranla daha iyi uyku kalitesine sahip olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Huzursuz bacak sendromu olan gebelere verilen uyku hijyeni eğitiminin uyku kalitesini artırdığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Huzursuz Bacak Sendromu, Gebelik, Uyku Hijyeni, Uyku Kalitesi, Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi.