Yazar "Sülün, Ayşe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akıllı Telefon Kullanan Adölesanlarda Gündüz Uykululuğu(2020) Sülün, Ayşe; Günay, Ulviye; Dertli, Semiha; Sarman, AbdullahAmaç: Bu çalışmanın amacı ülkemizdeki adölesanlarda gündüz uykululuğu ve adölesanlarda akıllı telefonkullanım bağımlılığı arasındaki ilişkiyi incelemektir.Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı bir araştırmadır. Örneklem, Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı lisearasından basit rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen üç okulda 467 adölesandan oluşmuştur. Verilerintoplanmasında sosyodemografik veri formu, Pediatrik Gündüz Uykululuk Ölçeği ve Akıllı TelefonBağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan adölesanların % 53.3’ünün 17-19 yaş aralığında, % 53.3’ünün erkek olduğu, %30.8’inin 12. sınıfa devam ettiği, % 52’sinin 2000 TL ve üzeri gelire sahip olduğu, % 58.9’unun 1-3 kardeşesahip olduğu, % 54.8’inin akıllı telefon kullanımı nedeniyle okul başarısının etkilendiği ve bunların %84’ünün etkilenme durumunun olumsuz olduğu belirlenmiştir. Yapılan korelasyon analizine göre akıllıtelefon bağımlılığı ile gündüz uykululuk durumu arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.Sonuç: Çalışmaya katılan adölesanlarda, akıllı telefon bağımlılığı riski arttıkça gündüz uykululukdurumunun arttığı ortaya çıkmıştır.Öğe The child food rejection scale for children aged 2-7(2022) Sülün, Ayşe; Yıldırım, Maksude; Yayan, Emriye HilalAim: This study aims to translate the Child Food Rejection Scale into the Turkish version and then test its validity and reliability in parents. Methods: This study was carried out methodologically, cross-sectionally with 111 parents between February and March 2020. First of all, the language validity of the scale, then validity and reliability analyzes were made. Content validity for validity study, explanatory factor analysis and confirmatory factor analysis methods were used. Internal consistency analysis and test-retest method were used for reliability evaluation. Results: The mean age of the parents was determined as 33.76 ± 5.40. The mean age of the children is 4.31 ± 3.04, half of them are girls. It was determined that the scale has 9 items and two subcomponents likert scale. The measurement tool explains 63% of the total variance. Goodness-of- fit indices were found to be 0.92 by confirmatory factor analysis. The Cronbach alpha coefficient of the scale is 0.87. Conclusion: The Child Food Rejection Scale for children is a valid and reliable measurement tool for the Turkish sample.Öğe COVID-19 Salgını Sürecinin Ergenlerde Akıllı Telefon Kullanımına ve Uyku Üzerine Etkisi(2021) Sülün, Ayşe; Yayan, Emriye Hilal; Düken, Mehmet EminÖz: Amaç: Bu çalışmanın amacı Koronavirüs hastalığı-2019 (COVID-19 ) salgını döneminin ergenlerin akıllı telefon kullanımı ve uykuları üzerine etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte bir çalışma olup, Google-formlar programıyla oluşturulan form aracılığıyla veriler toplanmıştır. Aydın ilinde bulunan bir lisedeki 155 ergen çalışmaya katılmıştır. Araştırma verileri “Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formu”, “Pittsburgh Uyku Kalitesi indeksi”, Pediyatrik Gündüz Uykululuk Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Tanıtıcı Bilgi Formu” ile online olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı, karşılaştırmalı ve korelasyonel istatistikler kullanılmıştır. Bulgular: Ergenlerin %56,8’i COVID-19 salgını sürecinde uyku süresinin 8 saat ve üzeri olduğunu, %40’ı tüm gün akıllı telefon kullandığını ifade etmiştir. Ergenlerin akıllı telefon bağımlılığı, gündüz uykululukları ve uyku kaliteleri arasında pozitif yönlü anlamlı düzeyde korelasyonel ilişki bulunmuştur (p<0,05). Yapılan regresyon analiz sonuçları gündüz uykululuğu ve uyku kalitesi indeksinin varyansı %25,2’sinin akıllı telefon bağımlılığı tarafından açıklandığını göstermektedir. Akıllı telefon bağımlılığı, gündüz uykululuğu ve uyku kalitesi üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir (p<0,05). Sonuç: Çalışmamız COVID-19 salgınında ergenlerin akıllı telefon bağımlılığı riskinin yüksek olduğunu ayrıca akıllı telefon bağımlılığının gündüz uykululuğu ve uyku kalitesini etkilediğini ortaya koymuştur.Öğe The Impact of Personality Traits and Intercultural Sensitivities of Nursing Students on Their Professional Values(2019) Sülün, Ayşe; Bektaş, Murat; Bektaş, İlknur; Ayar, DijleAbstract: INTRODUCTION: Professional values of nurses already start to develop during their education. Therefore, it is very important to examine the factors that affect the professional values of nursing students. When the studies cited in the literature have been reviewed, any study that scrutinized the impact of personal traits and intercultural sensitivities on professional values of undergraduate nursing students has not been encountered. AIM: The aim of the study analyzed the impact of personal traits and intercultural sensitivities of undergraduate nursing students on their professional values. METHOD: In order to show the correlations between variables in a more definite way, all undergraduate nursing students (N: 755) who met the sampling inclusion criteria, and accepted the invitation to participate in this study were included in the survey without application of sampling selection method. The “Demographic Data Collection Form”, “ Adjective-based Personality Test ”, “Intercultural Sensitivity Scale”, and “Nurses’ Professional Values Scale” were used to collect study data. The impact of personal traits, and intercultural sensitivities of nursing students on their professional values were evaluated using multiple regression analysis. RESULTS: When the relationship between age, gender, school success of undergraduate students, the course(s) of intercultural nursing and professionalism they took (if any) with their professional values was examined , weak positive correlations were found between professional values and age, gender, school success, personality traits, and intercultural sensitivities of the undergraduate nursing students. CONCLUSION: It was determined that the mean age, gender, school success, intercultural sensitivity levels and personality traits of nursing students have a positive and significant impact on the professional values of students.