Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Salur, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim ve ilahiyat fakültesi öğrencilerinin perspektifinden göç ve mülteci meselesi
    (İnönü Üniversitesi, 2018) Salur, Murat
    Göç ve mülteci meselesine dünya tarihi açısından baktığımızda çok önemli sonuçlarının olduğunu ve bu sonuçlarının toplumlarda, ekonomiden siyasete, kültürel yapıdan toplumsal dinamiklere değin birçok açıdan derin izler bıraktığını görmemiz mümkündür. Önemli göç yolları üzerinde bulunan ülkemizde de göç ve mülteci akınlarından geçmişten günümüze dek ciddi anlamda etkilendiği söyleyebiliriz. Bu etkinin hala devam etmesi, göç ve mülteci meselesinin güncelliğini ve önemini korumasına neden olduğunu ifade etmek mümkündür. Bu araştırmanın genel amacı, Malatya İnönü Üniversitesinde eğitim gören Eğitim Fakültesi ile İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin göç ve mülteci meselesine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Karma modelin uygulandığı bu çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin her aşama ve boyutunda birlikte kullanıldığı karma desen kullanılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Malatya İnönü Üniversitesi oluştururken; örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören 200 Eğitim Fakültesi ile 200 İlahiyat Fakültesi olmak üzere toplamda 400 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın teorik kısmı tamamlandıktan sonra Eğitim Fakültesi ile İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin, göç ve mülteci meselesine yönelik görüşlerini almak üzere yarı yapılandırılmış görüşme formu ve beşli likert tipi ölçek hazırlanıp uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; Eğitim Fakültesi ile İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin göç ve mülteci meselesine ilişkin birçok açıdan birbirinden farklı düşünce ve algıları sahip oldukları saptanmıştır. Bölümlerin yanı sıra sınıf ve cinsiyet bazında da göç ve mülteci meselesine dair farklı algıların olduğu araştırma sonucunda elde edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları
    (Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018) Koçoğlu, Erol; Salur, Murat
    Öz: Bireysel veya kitlesel yer değiştirme hareketi olarak tanımını yaptığımız göç, toplumları önemli ölçüde etkilemiş ve kimi zaman da büyük değişikliğe uğratmıştır. Göç neticesinin doğal bir uzantısı olarak mülteci veya sığınmacı olguları da en az göçün kendisi kadar önemli etkiler yarattığını ve birçok açıdan toplumları etkisi atına aldığını söyleyebiliriz. Dolayısıyla bu denli önemli etkilere sahip olan göç ve mülteci meselesi, küresel anlamda büyük neticeler doğurduğunu ve sürekli tartışmalara konu olduğunu görebiliriz. Bu araştırmanın genel amacı ise Eğitim ve İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin göç ve mülteci sorununa ilişkin tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Malatya İnönü Üniversitesi oluştururken; örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim ve İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören; 200 Eğitim ile 200 İlahiyat Fakültesi olmak üzere toplamda 400 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin algıları, beşli likert tipi ölçek aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde ve modellerin oluşturulmasında SPSS 23 paket programlarından yararlanılmıştır. Çalışmanın sonuçları incelendiğinde, örneklem grubunun üyelerinin göç ve mülteci sorunu ile ilgili çalışmada belirlenen değişkenlere ilişkin farklı algılara sahip oldukları belirlenmiştir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim