Yazar "Selvi, Yeliz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BANKSY'Yİ ANLAMAK(2016) Selvi, Yeliz; Koca, BinnazÖz: Dünya çapında bir sokak sanatçısı olarak hatırı sayılır bir şöhret kazanan Banksy günümüzde artık ressam, küratör, yazar ve hatta yönetmen olarak da anılmakta ve çalışmalarıyla son derece heterojen bir topluluğa hitap etmektedir. Bu heterojen toplulukta sanatla yakından ilgili entelektüellerin yanı sıra ilk kez sanatla tanışan bir tabaka da vardır. Kendisine duyulan bu ilginin kaynağında ise kuşkusuz pek çok alanda toplumsal sağduyuyu harekete geçirebilecek kendine özgü estetik ve kolay okunabilir bir dili başarılı bir biçimde kullanabilmesi ve biçimlerinin ifade gücündeki dinamizm yatmaktadır. Banksy kamusal alanda ya da kamusal alan dışında görsel kültürden tüketim kültürüne, sanat piyasasından mevcut iktidara kadar pek çok alanda eleştiri dozu yüksek çalışmalar yapmıştır. Toplumsal öz içinde yer alan tüm bu kavramsallaştırmalara dikkat çekmek için, canlandırarak bu düşüncelere ve bu düşüncelerin içerdiği her şeye başvurmuştur. Çalışmada Banksy'nin çalışmaları anlam ve içerikleri üzerinden "rahatsızlık vermekten" "sevmeye ve sempatiye" ve nihayetinde "sermaye"ye kadar bütün yönleriyle yeniden ele alınmış, değerlendirilmiş ve zaman içinde gelişen bu indirgemeci yaklaşım sorgulanmıştır.Öğe Modernizm ve Postmodernizm Sürecinde Bir Alıntılama Biçimi Olarak Temellük(YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ, 2017) Koca, Binnaz; Selvi, YelizÖz: 'Kendine mal etme' olarak tanımlanan temellük kavramını, sanat eserinden yeni bir sanat eseri oluşturma olarak sınırlandırdığımızda, orijinal ve taklit kavramlarının oluşturduğu paradoks, oluşan sanat eserine de yeni bir sorgu üretmeyi getirmektedir. Resim sanatında temellük ederek resim yapmanın kökenleri çok eski dönemlere gitmektedir. Ortaya çıkan eserde bu yöntemin adlandırılması temellük etme şekline göre farklılıklar göstermiştir; kopya, espri kopya, reprodüksiyon, pastiş, eklektik yapı gibi. Bu kavramlar doğrultusunda sanatçıların alıntılamaları gruplandırılarak çalışmada temellük etme biçimleri yansıtılmaya çalışılmıştır. Temellük sanatı genel olarak postmodern bir tavırla özdeşleştirilmektedir. Ancak modern dönemde de pek çok sanatçı yeniden-üretim fikri doğrultusunda yapıtlar üretmişlerdir. Bu nedenle çalışmada modernizm ve postmodernizm vurgusu çalışmanın zamansal sınırlılığı ile ilişkilendirilmiş ve temellük sanatına dair anlam ve içerik sanatçı/sanat yapıtı üzerinden irdelenmiştir