Yazar "Sertkaya, Betül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 12 yaş altındaki çocuklar için oyun terapilerinin etkinliliği: Bir sistematik literatür taraması(İnönü Üniversitesi, 2023) Sertkaya, BetülBu araştırmanın amacı 3-12 yaş arasındaki çocuklarla yapılan, deneysel müdahaleleri içeren oyun terapisi çalışmalarından elde edilen bulguları sistematik bir yöntemle sentezlemektir. Mevcut kanıtları incelemek ve bir araya getirmek için sistematik literatür taraması yönteminden yararlanılmıştır. Bu amaçla çalışmanın kapsamını belirlemek için dahil edilme ve dışlama kriterleri belirlenmiştir. EBSCOHOST (Academic Search Ultimate, ERIC, MEDLINE gibi tüm veri tabanları dahil), Pubmed, SAGE, Science Direct, Scopus, Web of Science ve WILEY veri tabanlarında oyun terapisi ile ilgili çalışmalar taranmıştır. Uygunluk kriterlerini karşılayan 39 çalışma bu araştırmanın kapsamını oluşturmuştur. Dahil edilen çalışmalarda sıklıkla Çocuk Merkezli oyun terapisi, Bilişsel Davranışçı oyun terapisi, Adlerian oyun terapisi ve Yapılandırılmış oyun terapisinin etkililiğinin test edildiği görülmüştür. Oyun terapilerinin çocukların agresif davranışlar, karşı gelme davranışları, saldırganlık, dışşsallaştırılmış/içselleştirilmiş davranış problemleri, sosyal duygusal gelişim, sosyal yeterlilik ve empati, kaygı, öz düzenleme, sorumluluk, benlik saygısı ve depresyon, akademik başarı, dikkat ve iki dilli bozukluk üzerinde etkili olduğu; öz yeterlilik ve çalışma belleği problemleri üzerinde etkili olmadığı bulgularına ulaşılmıştır. Dahil edilen çalışmaların yanlılık risk analizi değerlendirildiğinde; seçim yanlılığı boyutunda rastgele atama kriteri çoğu çalışma düşük risk, rastgele atama bilgisinin gizlenmesi kriteri çoğu çalışmada belirsiz risk kategorisinde yer almıştır. Performans, belirleme ve yıpranma yanlılığı boyutunda çoğu çalışma belirsiz risk kategorisinde yer alırken raporlama yanlılığında tüm çalışmalar düşük risk kategorisinde yer almıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular alanyazındaki çalışmalar ışığında tartışılarak uygulamacılar ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.