Yazar "Sezgin, Ferudun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Örgüt Kültürü ve İklimi Çalışmalarının Sistematik İncelemesi: Bir İçerik Analizi(2018) Sönmez, Emre; Sezgin, FerudunÖz:Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 2000-2016 yılları arasında eğitim bilimleri alanında yayımlanan örgüt kültürü ve örgüt iklimi çalışmalarını belirli ölçütlere göre incelemek ve araştırmaların ne tür bir eğilim gösterdiğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, belirlenen ölçütlere uyan 354 çalışmaya erişilmiştir. Her bir çalışma, araştırmacılar tarafından geliştirilen kodlama formuna göre derlenmiş ve kategorik çözümleme tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; örgüt kültürü ve iklimi çalışmaları çalışma konu alanları, yayım yılları, yazar sayıları, yayım türleri, çalışmaların gerçekleştirildiği örneklem bölgesi, eğitim kademesi ve kullanılan metodoloji açısından benzer eğilimler göstermiştir. İlgili alan yazına göre farklı etimolojik, epistemolojik ve metodolojik temellere sahip olmalarına rağmen bu iki araştırma alanının benzer yaklaşımlarla çalışıldığı görülmektedir. Ulusal tarihsel süreç incelendiğinde, bu araştırma konularına yönelik araştırmacıların ilgisinin artarak devam ettiği söylenebilir.Öğe Systematic ınvestigation of organizational culture and climate studies: a content analysis(İnönü Üniversitesi, 2018) Sezgin, Ferudun; Sönmez, EmreÖz Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 2000-2016 yılları arasında eğitim bilimleri alanında yayımlanan örgüt kültürü ve örgüt iklimi çalışmalarını belirli ölçütlere göre incelemek ve araştırmaların ne tür bir eğilim gösterdiğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, belirlenen ölçütlere uyan 354 çalışmaya erişilmiştir. Her bir çalışma, araştırmacılar tarafından geliştirilen kodlama formuna göre derlenmiş ve kategorik çözümleme tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; örgüt kültürü ve iklimi çalışmaları çalışma konu alanları, yayım yılları, yazar sayıları, yayım türleri, çalışmaların gerçekleştirildiği örneklem bölgesi, eğitim kademesi ve kullanılan metodoloji açısından benzer eğilimler göstermiştir. İlgili alan yazına göre farklı etimolojik, epistemolojik ve metodolojik temellere sahip olmalarına rağmen bu iki araştırma alanının benzer yaklaşımlarla çalışıldığı görülmektedir. Ulusal tarihsel süreç incelendiğinde, bu araştırma konularına yönelik araştırmacıların ilgisinin artarak devam ettiği söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Örgüt kültürü, örgüt iklimi, içerik analizi.Öğe Teachers' and School Administrators' Views on Reasons and Prevention of Academic Failure in High Schools(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016) Sezgin, Ferudun; Koşar, Didem; Koşar, Feridun; Er, EmreÖz:Bu çalışmanın amacı liselerdeki akademik başarısızlığın nedenlerine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemek ve akademik başarısızlığın önlenmesine yönelik çözüm önerilerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve olgubilim deseni benimsenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden aşırı veya aykırı durum örneklemesi tekniği kullanılmış ve katılımcılar Ankara ili merkezinde yer alan ve öğrencilerinin akademik başarılarının düşük olduğu 9 liseden seçilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Okul yöneticileri öğrencilerin akademik açıdan başarılı sayılabilmesi için ulusal ve uluslararası sınavlarda başarı göstermelerini önemli bir ölçüt olarak görürken, öğretmenler bu ölçütü akademik başarı için önemli görmemektedir. Bulgular akademik başarısızlığın nedenleri arasında bireysel, ailevi, okul ve eğitim sistemi kaynaklı nedenlerin ön plana çıktığını göstermiştir. Katılımcılar, akademik başarısı düşük öğrencilerin yaşayacakları sorunlar arasında farklı tanımlamalar yapsa da, devamsızlık, eğitime devam edememe ya da okul terki gibi olayların yaşanabileceği vurgulanmıştır.