Yazar "Tüfekçi, Şakir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Football Player’s Insider View: Inspiring the Success Story of the Turkey Amputee Football National Team(2020) ILKIM, MEHMET; GÜNDOĞDU, Cemal; Akyol, Betül; AYGÜN, Yalın; Tüfekçi, Şakir; CANPOLAT, BurakÖz: Turkey wins the European Amputee Football Federation (EAFF) championship after beating England 2-1 in the final heldat Istanbul. The aim of this research was to explore, conceptualize and explain the success story of Turkey Amputee FootballNational Team. Thus, the goal was to present a map of success. One football player was interviewed using open-endedquestions. The data were analyzed using thematic analysis. Analysis resulted in a synthesis of the various ways TurkeyNational Amputee Football Team experienced success: (a) Determination and Team Spirit, (b) Self-sacrifice, (c) Challenging toLimitations, Restrictions and Barriers, and (d) Dependent Images and Expectations. The results are consistent with the buildingblocks (Positive Emotion, Engagement, Relationships, Meaning, and Accomplishment) of flourishing and well-being suggestedby PERMA Theory.Öğe Geleneksel Oyun Kültüründe Yer Alan Topaç Oyunu ve Çeşitleri(2021) Böke, Hulusi; Doğan, Abdullah; Tüfekçi, ŞakirBu çalışmayla, Türkiye’deki geleneksel oyun kültüründe önemli bir yere sahip olan topaç oyunu ve bu oyunun çeşitleri açıklanarak; bu çeşitliliğin kural ve yöresel adlandırılma açısından karşılaştırılması yapılarak çocuk oyun kültürüne katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yaklaşımlardan doküman toplama ve inceleme yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Ayrıca çalışmada çevrimiçi veri tabanları, kitap, dergi vb. veri toplama araçları kullanılarak alan yazın taraması yapılmıştır. Türkiye’nin farklı bölgelerinde develeme, kökleme, koçek, fırıldak, gatır, mici, deveme, kamçılı fırça, fırfara, hol, fırfıra, bommaç, daire, dilliç vb. atlar adı altında oynanan, oyun kuralları ve oynanış biçimi farklı olan 18 çeşit topaç oyununa rastlanılmıştır. Bu oyunlar içerisinde topacın yerde döndürme süresi baz alınarak oynanan oyun, Türkiye’nin birçok bölgesinde oynanmıştır. Araştırma sonucunda topaç oyununa ilişkin olarak; teknoloji ve değişen yaşam koşullarının etkisiyle insanların bu oyunu oynamaktan uzak kaldığı, oyun kültürünün ve alışkanlıkların farklılaşma süreci yaşadığı kanısına varılmıştır. Oyunun günümüzde nadiren de olsa oynandığı, fakat kurallarıyla oynanmasından ziyade sadece döndürme amacıyla oynandığı tespit edilmiştir.Öğe Gençlik merkezlerine üye olan gençlerin atılganlık düzeylerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2016) Gündoğdu, Cemal; Tüfekçi, Şakir; Çelebi, EvrimBu araştırma Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü’ne bağlı hizmet veren Gençlik Merkezlerine üye olan gençlerin atılganlık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı türdeki araştırmanın evrenini Elazığ ve Malatya Gençlik Merkezlerinin aktif üyesi olan 1877 kişi oluştururken, örneklemi araştırmaya katılmayı kabul eden 297 kişi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak anket formu ile A.S.Rathus (1977) tarafından geliştirilen Acar (1980) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Rathus Atılganlık Envanteri (RAE) kullanılmıştır. Veriler istatistik paket programında değerlendirilmiştir. Araştırmanın analizinde bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada gençlik merkezlerine üye olan gençlerin atılganlıklarının orta düzeyde (110.6±12.39) olduğu belirlenmiştir (Min. 76-Maks. 141). Analizler sonucunda Elazığ ve Malatya gençlik merkezlerine üye olan gençlerin atılganlık düzeylerinin yaşa göre anlamlı farklılık oluşturduğu belirlenmiş, 14-17 yaş grubunda yer alan gençlerin atılganlık düzeyinin diğer yaş gruplarındaki gençlerden daha düşük, eğitim düzeyine göre bakıldığında ise lisede okuyan gençlerin atılganlık düzeyinin üniversite okuyan gençlerden düşük olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan gençlerin cinsiyetlerine, gençlik merkezlerine gelme süreleri ve sıklığına, spor yapıp yapmama durumlarına göre atılganlık düzeyleri benzer dağılım göstermiştir.Öğe Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı gençlik kamplarında görev yapan liderlerin özetkililik-yeterlilik düzeylerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2016) Tüfekçi, ŞakirBu araştırma Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı gençlik kamplarında görev yapan kamp liderlerin Öz etkililik-yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı betimsel türdeki araştırmanın evrenini gençlik kamplarında görev yapan aktif 1217 lider oluştururken, örneklemi 400 aktif lider oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile Gözüm ve Aksayan (1999) tarafından Türkçeye uyarlanan ÖEY ölçeğinin yer aldığı anket formu kullanılmıştır. Araştırmamızda ölçek sorularının Cronbach alfa değeri 0.86 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde Pearson ki-kare, bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Kamp liderlerinin %57.8'i 24 yaş üzerinde, %64.0'ı erkek, %47.3'ü normal liseden mezundur. %85.3'ünün sosyal güvencesi bulunmakta, %68.5'i çekirdek aile yapısından gelmekte, %53.8'inin gelirleri giderine eşittir. Kamp liderlerinin %52.8'inin annesi ilköğretim mezunu, babalarının ise %42.5'i ilköğretim mezunudur. Kamp liderlerinin %75.3'ü 0-4 yıldır gençlik kampında görev yapmaktadır. Kamp liderlerinin davranışa başlama boyutu puan ortalaması 31.17±6.9 (min. 8-mak.40), davranışı sürdürme boyutu puan ortalaması 27.1±5.2 (min. 11-mak.35), davranışı tamamlama boyutu puan ortalaması 15.2±3.8 (min.4-maks.20), engellerle mücadele boyutu puan ortalaması 9.8±2.5 (min.3-mak.15) ve ÖEY toplam puan ortalaması 83.2±13.8 (min.53-mak.108) olarak bulunmuştur. Kamp liderlerinin ÖEY düzeylerinin ortalamanın üstünde olduğu, yaşın, medeni durumun, anne ve babanın eğitim düzeyinin, ailenin gelir durumunun, gençlik kampında görev yapma süresinin ve spor yapma durumunun ÖEY düzeyi üzerinde etkili faktörler olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak kamp liderlerinin ÖEY düzeylerini geliştirmeye yönelik etkinliklerin yapılması ve eğitim programlarının oluşturulması önerilebilir.Öğe Spora katılım sürecinde okul sporlarının önemini keşfetmek(İnönü Üniversitesi, 2020) Tüfekçi, ŞakirAmaç: Bu araştırmanın amacı, okul içi ve okul dışı spor faaliyetlerine katılan öğrencilerin serbest zaman etkinliklerinde spora katılıp katılmamaya karar verme süreçlerini ve bu süreçte etkili olan faktörleri derinlemesine incelemektir. Materyal ve Metot: Çalışmanın evrenini Erzurum, Malatya ve Van illerinde 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında belirlenen ortaokul ve liselerdeki okul spor faaliyetlerine katılan lisanslı 31.500 öğrenci oluşturdu. Araştırmanın örneklemi Kritik Durum Örneklemesi Yöntemi ile belirlendi ve örneklem grubuna doyum noktası dikkate alınarak 105 kişi dâhil edildi. Verilerin analizinde ise Tematik Analiz Yöntemi kullanıldı. Bulgular: Analizler, iç ve dış faktörler olmak üzere iki ana kategoride değerlendirildi. İç faktörler kategorisi altında tutum, motivasyon ve kişilik ana temaları ortaya çıktı. Tutum teması katkıda bulunma isteği alt temasını, motivasyon teması ilgi, sevgi ve bağlılık alt temalarını, kişilik teması ise kişisel gelişim, kariyer planı ve serbest zaman alt temalarını ortaya çıkarttı. Dış faktörler kategorisi altında referans gruplar, aile ve akran ile kültür alt temaları ortaya çıktı. Referans gruplar temasının spor öğretmeni ve antrenör alt temasını ortaya çıkarttığı görüldü. Sonuç: Serbest zaman deneyimleri bağlamında öğrencilerin okul içi ve okul dışı spor faaliyetlerine katılımlarına yönelik karar verme süreçlerindeki algılarının gayet olumlu olduğu ve algılarının literatürdeki kuram, teori ve modellerle örtüştüğü hatta, tutarlı ve isabetli söylemlerde bulundukları tespit edildi. Tutum, motivasyon ve kişilik temaları bağlamında ise öğrencilerin okul spor faaliyetlerine katılım süreçlerindeki algılarının iç faktörlerle açıklanabileceği sonucuna varıldı. Araştırmaya katılan öğrencilerin kendilerinden kaynaklanan davranışlarının okul spor faaliyetlerine katılımlarında önemli bir yer tuttuğu kabul edilse de referans gruplar, aile ve akran ile kültür temalarının spora katılım süreçlerinde olumlu katkılarının olduğu bulundu. Anahtar Kelimeler: Okul sporları, spora katılım, motivasyon, serbest zaman deneyimi, tematik analiz.Öğe 'Why I Became a Camp Leader?': Insider Views of Camp Leader Candidates(2020) GÜLLÜ, Mehmet; GÜNDOĞDU, Cemal; AYGÜN, Yalın; Tüfekçi, Şakir; YILMAZ, MustafaÖz: The aim of this study was to describe individuals’ motivation of being camp leader in youth camps of Ministry of Youth and Sport (MYS). Thirteen camp leader candidates who had previously been admitted in the Ministry of Youth and Sports were interviewed using open-ended questions. The data were analyzed using thematic analysis. Analysis resulted in a synthesis of the various ways camp leader candidates were motivated: (a) Self-Actualization and being Beamy, (b) Creating More Leisure and Adventure, (c) Social Integration and, (d) Role Modeling. It is through being volunteer as a camp leader, as we stress, ‘that anyone can realize their best selves and find deeper purpose and help others find theirs’. Motivation to be a camp leader is experienced from a perspective of both individualism and social constructivism that shows an interrelated view of freedom, autonomy and also organizational commitment.