Yazar "Taner Duman, Mine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değerler eğitimi ve söz varlığı açısından Bektaşi fıkraları(İnönü Üniversitesi, 2019) Taner Duman, MineBu araştırmanın amacı, Bektaşi fıkralarını değerler eğitimi ve söz varlığı açısından inceleyerek fıkraların Türkçe öğretiminde söz varlığını aktarmada ve değerlerin aktarımında kullanılabilir olup olmadığını ortaya koymaktır. Fıkra türünün Türkçe öğretiminde ve değerler eğitimini aktarmada kullanılabileceği daha önce Nasreddin Hoca fıkraları ve İncili Çavuş fıkraları gibi fıkra türünün diğer örnekleri incelenerek ortaya konulmuştur. Ancak Bektaşi fıkraları ile ilgili bu konuda tez çalışması yapılmamıştır. Kültürümüzde yer alan Bektaşi fıkralarının da sahip olduğumuz değerleri aktarmada kullanılabilir olduğu ve söz varlığı bakımından zengin olduğu varsayılmıştır. Bektaşi fıkraları ile ilgili en kapsamlı çalışmalardan biri olan Dursun Yıldırım'ın "Türk Edebiyatında Bektaşi Fıkraları" eseri üzerinden araştırma yürütülmüştür. Bu nedenle araştırmada betimsel tarama modeli ve doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Bektaşi fıkraları içerisinden 2018 Türkçe Öğretim Programında yer alan "kök değerler" ile benzer değerlere yer veren fıkralara yer verilmiştir. Veri analizi sürecinde araştırmanın kaynağını oluşturan Bektaşi fıkraları baştan sona taranmıştır. Mizah, fıkra, Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik, değerler eğitimi, söz varlığı ile ilgili kavramların tanımlarına yer verilmiştir. Elde edilen bulgular düzenlenerek yorumlara yer verilmiştir. Sonuç olarak Bektaşi fıkralarının Doğan Aksan'ın sıraladığı söz varlığı ögeleri açısından yeterli seviyede olduğu ve 2018 Türkçe Öğretim programında yer alan "kök değerler" ile uyumlu olduğu ortaya konulmuştur.