Yazar "Tektimur, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 4-6 yaş aralığındaki çocukların sosyal becerileri ile annelerinin duygusal istismar potansiyelleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2022) Tektimur, EsraBu çalışmanın amacı, 4-6 yaş aralığındaki çocukların sosyal becerileri ile annelerinin duygusal istismar potansiyelleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırma tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Örneklem grubunu okul öncesi eğitime devam eden 300 çocuk ve anneleri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, 3-6 Yaş Çocuğa Sahip Ebeveynlere Yönelik Duygusal İstismar Potansiyeli Ölçeği (DİPÖ) ve Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde; t-testi, pearson korelasyon testi, anova ve çoklu regresyon testlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları; çocukların sosyal becerileri ile cinsiyet, anne eğitim düzeyi ve baba mesleği değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık göstermezken; baba eğitim düzeyi, anne meslek durumu, ailenin gelir seviyesi, çocuğun okul öncesi eğitim alma süresi ve çocuk sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği yönündedir. Annenin duygusal istismar potansiyeli ise; anne ve baba eğitim seviyesi, anne mesleği, ailenin gelir düzeyi, çocuk sayısı ve çocuğun okul öncesi eğitim alma süresi değişkenleri bakımından anlamlı farklılık gösterirken; çocuğun cinsiyeti ve baba meslek durumu değişkenleri bakımından anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Duygusal istismar potansiyeli ölçeği önleyici alt boyutu ile sosyal beceri değerlendirme ölçeği sonuçları kabul etme becerileri alt boyutu ve kendini kontrol etme becerileri alt boyutu arasında anlamlı derecede ilişki bulunmazken; sosyal becerileri değerlendirme ölçeğinin diğer tüm alt boyutları ile duygusal istismar potansiyelleri ölçeğinin tüm alt boyutları ve toplam ölçek puanları arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sosyal beceri değerlendirme ölçeği ile duygusal istismar potansiyeli ölçeğinin alt boyutları ve toplam puanları arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.