Yazar "Temel, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Asenkron motorların sayısal işaret işlemci kullanarak hız kontorlü(İnönü Üniversitesi, 2011) Temel, OsmanAsenkron motorlar basit ve dayanıklı bir yapıya sahiptirler ve kuşkusuz endüstriyel uygulamalarda kullanılan en yaygın elektrik motorlarıdır. Bu bakımdan asenkron motor kontrolü endüstriyel uygulamalarda çok önemlidir. Fakat asenkron motor karmaşık yapısı nedeniyle DC motor gibi kolay kontrol edilemez. Asenkron motor kontrolü, teknolojinin gelişmesi ve özelikle de güç elektroniği elemanlarında ki gelişmelerle DC motor kontrolüyle rekabet edecek seviyeye gelmiştir. Asenkron motor çeşitli yöntemlerle kontrol edilebilir. Bu yöntemlerinden biri olan vektör kontrol ile motorun akı ve moment bağıntıları arasındaki etkileşim ortadan kaldırılarak bu iki değişken DC motorlarda ki gibi birbirinden bağımsız olarak kontrol edilebilir. Böylece, motorun akı bileşeni sabit tutularak moment bileşeni ile motor momenti ve hızı denetlenebilir. Ancak vektör kontrol sistemleri yüksek hızlı ve doğruluklu işlem yapmaya ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle sayısal işaret işlemciler (DSP's) asenkron motorlarının vektör kontrolünde yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. Bu tez çalışmasında, öncelikle bu konuyla ilgili daha önce yapılmış çalışmalar araştırılmıştır. Daha sonra asenkron motorun temelleri genel olarak anlatılıp, skaler ve vektör kontrol teorisi verilmiştir. Asenkron motor kontrolüne uygun bir vektör kontrol yöntemi bulunması için incelenen kaynaklarda kullanılan vektör kontrol yöntemleri çeşitli simülasyon yazılımları üzerinde test edilmiştir. Simülasyon ortamında test edilen vektör kontrol yöntemlerini pratikte de uygulamak için Technosoft Motion firmasına ait TMS320F28335 işlemci tabanlı MCK28335 motor kontrol düzeneğinde kullanılmış ve deneysel sonuçlar kıyaslanarak optimum PI parametreleri bulunmaya çalışılmıştır.Öğe Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimi ile tarih disiplini arasındaki ilişkiye yönelik görüşleri(İnönü Üniversitesi, 2023) Temel, OsmanAraştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Tarih disiplininin Sosyal Bilgiler öğretimindeki önemine ilişkin düşüncelerinin incelenmesidir. Bu amaç kapsamında araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan 40 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin tamamının Sosyal Bilgiler öğretimi ile Tarih disiplini arasında ilişkinin bulunduğu görüşünde oldukları belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler öğretiminde Tarih disiplini etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Sosyal Bilgiler öğretimi ve Tarih disiplini birbirinden ayrılmaz bir bütünün parçaları halindedirler. Tarih öğretimi ile öğrencilere tarih bilgisinin yanında; milli bilinç, ortak değerler gibi kavramların kazandırılması daha kolay ve sağlıklı olabilmektedir. Tarih disiplini geçmişle gelecek arasına bağ oluşturması açısından Sosyal Bilgiler öğretimi açısından yararlı olmaktadır. Tarih disiplini ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan değerler, temel beceriler, kazanımların öğrencilere kazandırılması mümkün olabileceği konusunda Sosyal Bilgiler öğretmenleri ortak görüş içerisindedirler.