Yazar "Temel, Veysel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kariyer geleceği algı düzeylerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Fakültesi, 2018) Temel, Veysel; Nas, KazımBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kariyer geleceği algı düzeylerinin farklı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel niteliktedir. Araştırma grubunu Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde öğrenim gören 508 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılanların kariyer geleceği algısını belirlenmesi amacıyla, Rottinghaus, Day ve Borgen (2005) tarafından geliştirilen Kariyer Geleceği Ölçeği (KARGEL) kullanılmıştır. Ölçümlerin, normal dağılıma uygun olup olamadığını belirlemek için tek örneklem Kolmogorov Smirnov Testi uygulanmıştır. Kariyer uyumluluğu alt boyutu normal dağılım gösterdiği için t ve Anova testleri uygulanarak anlamlılık P>.05 alınmış, fakat diğer boyutlarda normal dağılım göstermediği için verilerin çözüm ve yorumlanmasında, Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi kullanılarak anlamlılık düzeyi P<.05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical package for social sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin genel kariyer geleceği boyutu ortalamalası (Ort.=83,58) ve kariyer geleceği alt boyutlarından kariyer iyimserliği puan ortalaması (Ort.=36,65) orta seviyede, kariyer uyumluluğu alt boyut puan ortalaması (Ort.=37,61) yüksek seviyede ve iş piyasasına ilişkin algı bilgisi alt boyut puan ortalaması ise (Ort.=9,31) orta düzeyin üzerinde olduğu söylenebilir. Kişisel özelliklere göre ise üniversite öğrencilerinin kariyer geleceği algı düzeylerinin baba öğrenim durumu, “Boş zamanlarını nasıl değerlendirir siniz?” ve “Boş Zamanlarını Değerlendirmede Güçlük Çekiyor musunuz?” değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunurken, diğer değişkenlerine (Yaş, Cinsiyet, Gelir durumu Anne eğitim, Aktif spor yapma durumu ve Boş zaman yeterlimi?) göre anlamlı bir fark bulunamamıştırÖğe Futsalcıların öfke tarzlarının bazı değişkenler açısından belirlenmesi(İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2016) Nas, Kazım; Birol, Sefa Şahan; Temel, VeyselBu araştırma; sporcuların öfke tarzlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma modeli olarak nicel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntem benimsenmiştir. Araştırma grubunu ÜNİKOP 3. Spor Oyunları Futsal müsabakalarına katılan 68 erkek oyuncu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Sürekli Öfke-Öfke Tarz Ölçeği” ve sporcuların kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ölçümlerin, normal dağılıma uygun olup olamadığını belirlemek için tek örneklem Kolmogorov Smirnov Testi uygulanmıştır. Normal dağılım gösterdiği için verilerin çözüm ve yorumlanmasında, Normal dağılım gösteren veriler için parametrik testlerden t-testi ve Anova testleri kullanılarak anlamlılık P>0,05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical package for social sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan sporcuların sürekli öfke puan ortalamaları (Ort.=22,51), öfke ifade tarzı alt boyutlarından içe vurulan öfke puan ortalamaları (Ort.=17,27), dışa vurulan öfke puan ortalamaları (Ort.=17,97) düşük seviyelerde olduğu fakat, kontrol altına alınmış öfke puan ortalamaları (Ort.=20.54) ise orta seviyede olduğu söylenebilir. Kişisel özelliklere göre sürekli öfke ve öfke ifade tarzı sporcuların yaş ve baba eğitim değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunurken (P<0.05), öğrenim gördüğü üniversite, öğrenim gördüğü bölüm, öğrenim gördüğü sınıf, baba ve anne mesleği, anne eğitim ve oynadığı mevki değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunamamıştır (P>0.05).Öğe Spora Katılım Güdüsü; Okul Sporlarında Görev Alan Lise Öğrencilerinin Spor ve Egzersize Katılım Sebepleri(2021) Temel, Veysel; Nas, KazımBu çalışmanın amacı, okul sporlarının bazı branşlarında görev alan lise öğrencilerinin spora katılma güdülerinin bazı değişkenler açısından bir fark olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, tarama modellerden nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklem grubunu Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı liselerde öğrenim gören 96 erkek ve 54 kadın olmak üzere toplam 150 öğrenci (Ort.:16,053±1,211) oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan katılımcıların spora katılım güdü seviyelerini belirlemek için Gill ve ark. (1983) ile geliştirilmiş ve Oyar ve ark. (2001) ile geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Spora Katılım Güdüsü Ölçeği” nden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde normal dağılım göstermediği için non parametrik testlerden Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre Katılımcıların spora katılım güdü genel ortalaması, ölçeğin alt boyutlarını oluşturan başarı, fiziksel uygunluk, takım ruhu, arkadaş, eğlence, yarışma, beceri gelişimi ve aktif olma puanı ortalaması orta seviyenin üzerinde olup, bağımsız değişkenler açısından lise sporcularının cinsiyet, branş, sınıf, boş zamanları yeterli mi? ve boş zaman harcamada zorluk durumu değişkenleri açısından anlam ifade eden bir fark olduğu, yaş ve aktif sporun içinde bulunma süre değişken açısından anlam ifade eden fark bulunmamıştır.