Yazar "Temli, Yeliz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programları Hakkında Nitel Çalışma -(Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009) Temli, YelizÖz:Küreselleşmenin etkisi ve teknolojideki hızlı gelişmeler, ülkeler arasındaki ekonomik yarış eğitimde yeni uygulamaları gerekli kılmıştır. Yeni neslin bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyumlu yetişebilmesi için fen ve teknoloji öğretim programları önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programının temel özelliklerini belirlemek ve kağıt üzerindeki öğretim programıyla bu programın öğrenme ortamlarındaki uygulamalarının temel farklılıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışmada, doküman analizi yoluyla Posner'in (1995) öğretim programları analiz sorularına yanıt, bulunmaya çalışılmış ve dört fen ve teknoloji öğretmeniyle görüşme yapılarak, hem analiz sorularına yanıt aranmış hem de uygulamalara yönelik görüşler alınmıştır. Ek olarak, gerçek bir sınıf ortamında programın uygulanışını ve okulun yeni programı uygulamak için altyapısını görme amacıyla bir gözlem yapılmıştır. Bulgular, öğretmenlerin, yeni eğitim programlarının yapılandırmacı yaklaşım temelinde olmasından memnun olduklarını, ancak uygulamakta bazı zorluklarla karşılaştıklarını ortaya koymaktadır. Katılımcılar, yetersiz laboratuar araç-gerecinin yanı sıra laboratuar kullanımı planında da sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcıların hizmet öncesi eğitimleri sırasında, yeterli teorik bilgiyi aldıkları fakat bu teorik bilgileri derslerinde uygulamadıkları için sıkıntı duydukları da belirtilmiştir. Kalabalık sınıfların yeni programı uygulamada bir engel oluşturduğuna da inanılmaktadır.Öğe Elementary school teacher candidates perceptions and definitions on morality and moral education(İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Malatya., 2013) Temli, Yeliz; Şen, Derya; Akar, HanifeÖz: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının ahlak ve ahlak eğitimini nasıl tanımladıklarını belirlemek, hizmet öncesi eğitimlerini öğretmenlik hayatlarında ahlak eğitimine değinmek için ne derece yeterli gördüklerini değerlendirmek ve öğrencilerin ahlak gelişimlerine nasıl katkı sağlamayı planladıklarını belirlemektir. Bu tarama çalışmasına, 84 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır. Tarama yöntemi kullanılarak veriler toplanmış ve içerik analizi yapılmıştır. Katılımcılar ahlakı, dürüstlük, saygılı olma ve sosyal kurallar gibi başlıklar altında evrensel değerlere atıfta bulunarak açıklamışlardır. Ahlak eğitiminde öncelikli sorumluluğun ailelere ait olduğunu vurgulayan katılımcılar, öğretmenlerin rolünün ancak ailede verilen eğitimin destekleyicisi olabilmek olduğunu belirtmişlerdir. Sosyal çevre ve medyanın olumsuz etkisini eleştiren katılımcılar, Sınıf Yönetimi ve Gelişim ve Öğrenme derslerinde kullanılacak örnek olay çalışmalarının, ahlak eğitimine değinmek için etkili bir yol olacağını belirtmişlerdir.Öğe Elementary School Teacher Candidates' Perceptions and Definitions on Morality and Moral Education(Turkish Education Assoc, 2013) Temli, Yeliz; Sen, Derya; Akar, HanifeThe purpose of this study was to understand how elementary school teacher candidates define morality and moral education, (ii) evaluate their pre-service education in terms of their preparation for the role of supporting moral development of their prospective students, and (iii) envision their role in students' moral development. Data were collected by using a survey questionnaire which required content analysis. The findings showed that teacher candidates (N=84) defined morality around universal values such as honesty, respectfulness and social rules. According to teacher candidates, raising a moral person was initially the responsibility of families, teachers' role was complementary. The negative effect of media and social surrounding were criticized by the participants. Teacher candidates had concerns related to how to address moral development in their professional lives and thought that Classroom Management and Development and Learning courses were important for addressing moral issues through cases.