Yazar "Teyfur, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The evaluation of the effect of classroom management implementation in constructive learning approach applied by the form tutors(2011) Teyfur, MehmetAbstract:Bu araştırma, ilköğretim okullarındaki derslerde uygulanan yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi üzerindeki etkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak üzere, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile veriler toplanmıştır. Çalışma grubu aykırı durum örneklem ve kartopu yöntemiyle oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim öğretim yılında İzmir ili Bornova ilçesinde 866 sınıf öğretmeni içinde bulunan 25 öğretmen oluşturmaktadır. Görüşmeye katılan öğretmenlerin 15’i kadın, 10’u erkek öğretmenlerden oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarının etkili bir şekilde öğretim sürecinde yer almasıyla beraber öğretmenlerin sınıf yönetimi alışkanlıklarında değişimler meydana geldiği görülmektedir. Öğretmenler yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygularken sınıf yönetiminin, sınıf düzeni oluşturma boyutunda fiziksel düzenlemeler, kuralların belirlenmesi, istenmeyen davranışlara ilişkin çözüm planının oluşturulması, eğitsel araç-gereç temini, değerlendirme, okul aile ilişkileri, planlama, okul ve çevre ilişkisinde sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler sınıf yönetimi düzenini devam ettirmek için geleneksel yöntemlerden farklı yöntemler kullandıklarını fakat yapılandırmacı yaklaşıma uygun yöntemleri uygulamada sorunlar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bununla beraber, öğretmenler sınıf yönetim düzenini yeniden oluştururken sorunlu davranışlara düşük düzeyde müdahalelerde bulunduklarını vurgulamışlardır.Öğe İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006) Çınar, Orhan; Teyfur, Emine; Teyfur, MehmetÖz: Son yıllarda yapılandırmacı yaklaşım eğitim alanında oldukça etkili olmaya başlamıştır. Yapılandırmacılık, birçok düşünür, psikolog ve eğitimcinin çalışmalarına dayanan bir bilgi kuramıdır. Yapılandırmacı yaklaşıma göre kişi yeni bilgileri kendisi yaratır. Bu yaratma kişinin mevcut bilgi, inanç ve değerleri ile yeni düşünce, sorun ve deneyimlerinin etkileşimi sonucu ortaya çıkar. Türkiye’de daha iyi bir eğitim modeli geliştirmek için yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı 2005–2006 eğitim öğretim yılından itibaren yapılandırmacı yaklaşımı ülke genelindeki tüm ilköğretim okullarında uygulama kararı almıştır. Yeni yapılandırmacı programlar hazırlanmış ve 2004–2005 eğitim öğretim yılı sonunda ilköğretim okulu öğretmenlerine tanıtılmıştır. Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve yeni programlar hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2005 yılında Ağrı ilinde görev yapan ve yeni programların tanıtım eğitimine katılan rastgele seçilmiş 195 ilköğretim okulu öğretmeni ve yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde aritmetik ortalama, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmen ve yöneticiler yapılandırmacı eğitim yaklaşımı hakkında genel olarak olumlu görüş bildirmektedirler. Yeni programların önündeki en önemli engel olarak da okullardaki altyapı eksiklikleri gösterilmektedir.Öğe Sınıf öğretmenlerinin uyguladığı yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sınıf yönetimi uygulamalarına etkisinin değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011) Teyfur, MehmetBu araştırma, ilköğretim okullarındaki derslerde uygulanan yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi üzerindeki etkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak üzere, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile veriler toplanmıştır. Çalışma grubu aykırı durum örneklem ve kartopu yöntemiyle oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim öğretim yılında İzmir ili Bornova ilçesinde 866 sınıf öğretmeni içinde bulunan 25 öğretmen oluşturmaktadır. Görüşmeye katılan öğretmenlerin 15’i kadın, 10’u erkek öğretmenlerden oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarının etkili bir şekilde öğretim sürecinde yer almasıyla beraber öğretmenlerin sınıf yönetimi alışkanlıklarında değişimler meydana geldiği görülmektedir. Öğretmenler yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygularken sınıf yönetiminin, sınıf düzeni oluşturma boyutunda fiziksel düzenlemeler, kuralların belirlenmesi, istenmeyen davranışlara ilişkin çözüm planının oluşturulması, eğitsel araç-gereç temini, değerlendirme, okul aile ilişkileri, planlama, okul ve çevre ilişkisinde sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler sınıf yönetimi düzenini devam ettirmek için geleneksel yöntemlerden farklı yöntemler kullandıklarını fakat yapılandırmacı yaklaşıma uygun yöntemleri uygulamada sorunlar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bununla beraber, öğretmenler sınıf yönetim düzenini yeniden oluştururken sorunlu davranışlara düşük düzeyde müdahalelerde bulunduklarını vurgulamışlardır.











