Yazar "Tohumcu, Turgut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe dıyaman Merkez ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarıları ile; bu öğrencilerin sınıf öğretmenlerinin öğretim yöntemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2004) Tohumcu, TurgutÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okulu 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarıları ile; bu öğrencilerin sınıf öğretmenlerinin öğretim yöntemleri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Böylece, ilköğretim okulu 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarında hangi öğretim yönteminin daha etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır. Araştırmada kullanılan öğrenci başarı testinin, genel olarak 5. sınıf matematik konularını kapsadığı varsayılmaktadır, öğrenci başarısına etkisi araştırılan öğretim yöntemlerinden hangilerinin kullanıldığı 5. sınıfı okutan öğretmenlerin yanıtları ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Adıyaman il merkezinde bulunan İlköğretim okullarının 5. sınıflarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Evrendeki okullardan tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 18 okulun 40 adet 5. sınıf ve bu sınıflardan da 20'şer adet öğrenci aynı yolla seçilmiş ve bu sınıfları okutan öğretmenlerin tamamı örneklem olarak seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 5. sınıflar için matematik testi ve 5. sınıfları okutan öğretmenler için anket kullanılmıştır. Öğretmen anketinin birinci bölümünde öğretmenlerin kişisel özellikleri, ikinci bölümde ise Matematik dersinde kullanılan öğretim yöntemlerinin neler olduğunu içeren sorulardan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde öğretmenlerin kişisel özelliklerinin belirlenmesinde Frekans, Aritmetik Ortalama ve Yüzdelikler hesaplanmıştır. Matematik dersindeki öğrenci başarısının öğretmenlerin kullandığı öğretim yöntemine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular^ ff^'ıl^öğretim okulu 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına öğretmenlerinin kullandığı öğretim yöntemlerinin etkisi ortaya çıkarılmıştır Anahtar Sözcükler: İlköğretim Okulu, Matematik Öğretimi, Öğretim Yöntemleri iv











