Yazar "Tok, Hidayet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AB Ülkelerinde Yükseköğretime Geçiş Sürecinde Uygulanan Kriterler(Milli Eğitim, 2008) Tok, Hidayet; Arıbaş, SebahattinÖz: Türkiye, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi yükseköğretim talebi baskısıyla karşı karşıyadır. Çeşitli toplumsal faktörlerden kaynaklanan yüksek talep Türkiye’de önemli bir sorun olmaya devam etmektedir. Bugün tüm ülkelerde yükseköğretim sistemi, bir yandan sürekli artan yükseköğrenim talebini karşılamak, öte yandan da uzmanlık düzeyinde daha nitelikli eğitim verebilmek için yoğun bir çaba içerisindedir. AB uyum sürecinde her toplumsal sistemlerde yapılan değişiklikler ve uyum çalışmaları kuşkusuz eğitim kurumlarında da kendini göstermektedir. Bu bildiride Avrupa Birliği üyesi Almanya, Danimarka, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Belçika, Hollanda, İspanya, İtalya ve İsveç örneklem alınarak bu ülkelerdeki ortaöğretimin işlevi ve yükseköğretime geçişte uygulanan ölçütler hakkında bilgi verilmiştir. Başlık (İngilizce): The Criterias That are Practised in European Union Countries During Transition to Higher Education Öz (İngilizce): Turkey is confronted with the pressure of the demand to higher education as EU countries are. This high demand caused by various social factors has been a critical problem in Turkey. Nowadays, the higher education system is in an intensive effort in order to, on one hand, meet the increasing demand to higher education, on the other hand, give more qualified education at specialization level. In the process of EU conformity, certainly, the changes carried out in every social systems and conformity studies appear in education institutions as well. In this study, the function of secondary education and the scales used for entering to higher education are discussed within the ten member counties of European Union- Germany, Denmark, France, Portugal, Greece, Belgium, Holland, Spain, Italy and Switzerland.Öğe Avrupa Birliği ülkelerinde ve Türkiye`de uygulanan yabancı dil öğretim programlarının karşılaştırılması(İnönü Üniversitesi, 2006) Tok, HidayetBu araştırma, Avrupa Birliği ülkelerinde ve Türkiye'de uygulanan yabancı dil öğretim programlarının ( ngilizce) benzerlik ve farklılıklarını belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmada var olan bir durum var olduğu şekliyle ortaya koyma amaçlandığından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanıldığından evren ve örneklem tayinine gidilmemiştir. 25 AB ülkesinden sekiz ülke (Almanya, Fransa, talya, sveç, Hollanda, Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Yunanistan) Araştırma konusu yapılmıştır. Öğretim programları ve uygulamaları ile ilgili bilgi literatür taraması ile kütüphane ve internetten elde edilen belgelerden sağlanmıştır. Araştırmada, Söz konusu ülkelerin yabancı dil öğretim programlarının ( ngilizce) uygulamaları ve tarihçeleri hakkında bilgi verilerek programların ayrıntılı betimlemeleri yapılmış ardından programlar arasında benzerlikler ve farklılıklar belirtilmiştir. Programlar hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları açısından da karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar yorumlanarak öneriler geliştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre: 1. AB ülkelerinde lköğretim birinci kademede yabancı dil öğretim programlarında ağırlıklı olarak dinleme ve konuşma becerilerine ağırlık verilirken, Türkiye lköğretim ngilizce Öğretim Programında dört dil becerisine (dinleme, konuşma, okuma, yazma) ağırlık verildiği görülmektedir. 2. AB ülkelerin ve Türkiye lköğretim ngilizce Öğretim Programında hedefler öğrenme sürecini yansıtmaktadır. Bu bulguların ışığında Türkiye lköğretim ngilizce Öğretim Programında hedef ve davranış yazma ilkelerine uyulmuştur. AB ülkelerin programlarında sosyo-kültürel öğeler ve kültürleri anlamaya yönelik hedefler bulunurken Türkiye lköğretim ngilizce Öğretim programında böyle hedefler bulunmamaktadır. 3. ncelenen AB ülkelerin programında içerik ile metodoloji ile iç içe verilmiştir. Türkiye ve bazı AB ülkelerin program içeriği genel olarak hedeflerle tutarlı olduğu görülmektedir. 4. Türkiye lköğretim ngilizce Öğretim Programı Avrupa Dil Kriterlerine uygun olarak tasarlanmıştır. 5. Türkiye ve AB ülkelerin lk ve ortaöğretim seviyesinde yabancı dil ngilizce programların eğitim durumlarında, öğretmenlerce göz önünde bulundurulması gereken ortak unsurlar belirtilmiştir. Bunlardan bazılar: yabancı dil dersinin öğrenci merkezli olması, öğretmen tarafından öğrencilerin aktif olmalarının sağlanması, etkinliklerin oyuna dayalı olması, sözel dile öncelik verilmesi, öğrenci motivasyonunu sağlayan, öğrenme isteğini sürekli geliştirecek ortamların oluşturulması ve görsel-işitsel özgün dokümanlara yer verilmesi. 6. Gerek Türkiye ve gerekse de AB ülkelerin ngilizce Programlarının eğitim durumlarında önerilen materyallerin son teknolojiye uygun oldukları görülmektedir. 7. AB ülkelerin (Fransa, Almanya, talya, sveç) programında da süreç değerlendirme söz konusudur. Bu yönüyle Türkiye lköğretim ngilizce Öğretim Programı AB ülkelerin programına uyum sağladığı gözlenmiştir. Öğrenci gelişimleri gözlenmekte ve dosyalara aktarılmakta ve Portfolyo değerlendirme ön plana çıkmaktadır.Öğe Avrupa Birliğine uyum sürecinde yabancı dil öğretimi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2008) Tok, Hidayet; Arıbaş, SebahattinBu çalışmada Avrupa Birliğine tam aday olmak için müzakerelere başlayan ülkemizde ve AB ülkelerinde dil öğretimi konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca bu çalışmada, AB ülkelerinde yabancı dil öğretimi ile Türkiye’de yabancı dil öğretimi bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada karşılaştırılan değişkenler şunlardır: Zorunlu yabancı dilin başladığı yaş, zorunlu eğitim süresince öğretilen dil sayısı, CLIL öğretim programının uygulanması, ilköğretimde ve ortaöğretimde öğrenilen dil sayısına göre öğrencilerin dağılım yüzdesi, İlköğretim ve ortaöğretimde İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen öğrencilerin bütün öğrencilere oranı, zorunlu eğitim kapsamında, zorunlu yabancı dil için öğretim programında dört beceri ile ilişkili amaçlara verilen öncelik, ilköğretim ve ortaöğretimde zorunlu ders olarak okutulan yabancı dil dersine ayrılan minimum zaman, zorunlu genel eğitim süresinde birinci zorunlu yabancı dil için tavsiye edilen minimum ders saati ve öğretim içim harcanan yıl sayısı, ilköğretim ve zorunlu genel ortaöğretimde toplam öğretim zamanı içinde zorunlu ders olarak yabancı dillerin öğretimi için belirlenen minimum toplam zamanın oranı ve ilköğretimde yabancı dil için maksimum sınıftaki öğrenci sayısı hakkında düzenlemeler. Bu çalışma sonucunda yabancı dil öğretimi konusunda AB’ ne uyum sürecinde gerçekleştirilmesi öngörülen düzenlemeler ve önerilerde bulunulmaktadır. In this study, we aimed to give information about language teaching in EU and Turkey which started negotiations for being full member in EU. Language teaching in both EU countries and in Turkey is studied comparatively in respect of some variables. These variables are: the age at which pupils are first taught foreign languages as a compulsory subject; the number of language taught during compulsory education, using “ CLIL” type provision in education; percentage distribution of all pupils according to the number of foreign languages learnt in primary and secondary education; percentage of all pupils in primary and secondary education who are learning English, German and/or French; relative priority given to the aims associated with the four major skills in curricula for compulsory foreign languages in full-time compulsory education; the minimum number of hours recommended for teaching foreign languages as a compulsory subject during a notional year in primary and secondary education; minimum number of hours recommended for teaching the first foreign language as a compulsory subject in a notional year in full-time compulsory general education and number of years spent for teaching; the proportion of minimum total time prescribed for the teaching of foreign languages as a compulsory subject, as a percentage of total teaching time in primary and fulltime compulsory general secondary education; and regulations or recommendations regarding maximum class sizes for foreign languages in primary education. In the end of this study, there are regulations and recommendations about teaching foreign languages which are foreseen to be implemented in the adaptation process of EU.Öğe The effects of traditional instruction and PowerPoint presentation-supported instruction on student's achievement(Turkish Education Assoc, 2008) Akdag, Mustafa; Tok, HidayetThis study was carried out to determine the effects of instruction done by traditional instruction methods and computer- supported PowerPoint presentation in teaching on students' achievement. The study was carried out in Education Faculty of Inonu University during the spring term of 2002-2003 academic year. In the study, pretest/ post- test experimental design with nonequivalent control group was used. The Department of Social Studies Teacher Training selected randomly was defined as the experimental group and the Department of Pre-School Teacher Training was defined as the control group. PowerPoint lecture material consisted of 17 slides. Independent groups t- test was used in the statistical analyses. Between the experimental and the control group, p students' post- test and achievement scores, significant differences were found in favor of the experimental group in which PowerPoint presentation supported instruction was used.Öğe Geleneksel Öğretim ile Power Point Sunum Destekli Öğretimin Öğrenci Erişisine Etkisi(Eğitim ve Bilim, 2008) Akdağ, Mustafa; Tok, HidayetÖz: Bu araştırma, Yükseköğretim Programı’nda bulunan İngilizce dersinin öğretiminde, geleneksel öğretim yöntemleri ve bilgisayar destekli PowerPoint sunum materyali ile yapılan öğretimin, öğrencilerin erişileri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla ya-pılmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılı ikinci döneminde İnönü Üniversitesi Eği-tim Fakültesi’nde yürütülmüştür. Araştırmada denk olmayan kontrol gruplu ön-test/son-test deneysel desen kullanılmıştır. Seçkisiz atama yoluyla Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümü deney grubu, Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Hazırlanmış olan PowerPoint ders materyali 17 slayt dizisinden oluşmaktadır. İstatistiksel analizlerde bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin son-test ve erişi puanları arasında, PowerPoint sunum destekli öğretimin yapıldığı deney grubu lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Başlık (İngilizce): The Effects of Traditional Instruction and Power Point Presentation-Supported Instruction on Student's Achievement Öz (İngilizce): This study was carried out to determine the effects of instruction done by traditional instruction methods and computer- supported PowerPoint presentation in teaching on students’ achievement. The study was carried out in Education Faculty of İnönü University during the spring term of 2002-2003 academic year. In the study, pre-test/ post- test experimental design with nonequivalent control group was used. The Department of Social Studies Teacher Training selected randomly was defined as the experimental group and the Department of Pre-School Teacher Training was defined as the control group. PowerPoint lecture material consisted of 17 slides. Independent groups t- test was used in the statistical analyses. Between the experimental and the control group, students’ post- test and achievement scores, significant differences were found in favor of the experimental group in which PowerPoint presentation –supported instruction was used.Öğe İlköğretim birinci kademesinde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi / Evaluating the problems encountered in teaching foreign language at primary level of elementary education(İnönü Üniversitesi, 2002) Tok, Hidayet[Abtsract Not Available]Öğe Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin duyuşsal tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(2010) Tok, HidayetÖz:Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yabancı dil İngilizce dersine karşı duyuşsal tutumlarının cinsiyete, disiplinlere, ailenin ekonomik durumuna ve anne babanın eğitim düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İnönü Üniversitesi Eğitim ve Fen Edebiyat fakültelerinin birinci sınıfında İngilizce dersi alan, Matematik, Fizik, Biyoloji ve Sosyal Bilgiler bölümlerinde okuyan 141 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Verilerin toplanmasında “İngilizce Dersine İlişkin Duyuşsal Alan Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, T- testi, Oneway Anova ve Duncan testi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Öğrencilerin yabancı dile karşı duyuşsal tutumların ortalamaları babanın ve annenin eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermiştir. 2. Tutum ölçeği ortalamalarının ailenin gelirine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık düzeyinde olmamasına rağmen, tutum ölçeği ortalamalarını incelediğimizde ailelerin gelir durumları yüksek olan öğrencilerin duyuşsal tutumları daha yüksek çıkmıştır. 3. Tutum ölçeği ortalamalarında disiplinlere göre anlamlı farklılık vardır. Yani Matematik ve Biyoloji bölümlerinde okuyan öğrencilerin duyuşsal tutumları, Fizik ve Sosyal Bilimlerde okuyan öğrencilere göre daha yüksektir. 4. Tutum ölçeği ortalamalarının cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık düzeyinde olmamasına rağmen, tutum ölçeği ortalamalarını incelediğimizde kız öğrencilerin tutumları daha yüksektir. 5. Öğrencilerin yarısından fazlasının yabancı dil İngilizceye karşı duyuşsal tutumları olumlu düzeydedir. 6. Öğrencilerin yarısından fazlası İngilizce dersini öğrenmek için istekli ve aynı zamanda kaygılı oldukları görülmüştür.