Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tokcan, Mahmut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Beden eğitimi öğretmenlerinin çocuk sevme düzeyleri ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2023) Tokcan, Mahmut; Akçınar, Üyesı? Serpı?l
    Amaç: Araştırmanın amacı 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulunan devlet okullarında görev yapan kadrolu ve sözleşmeli beden eğitimi öğretmenlerinin çocuk sevme düzeyleri ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmamızda yaş, cinsiyet, medeni durum, mesleki kıdem yılı, eğitim durumu, çocuk sahibi olma ve görev yaptıkları yerleşim yeri alt değişkenleri boyutunda da incelenmiştir. Materyal ve Metot: Araştırmada 103 beden eğitimi öğretmenine ulaşılmıştır. Gönüllük esasına göre araştırmaya katılan öğretmenlere Demirel ve Ünişen'in 2015 yılında geliştirdiği 'Öğretmenlerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği', Barnett ve Sinsini'nin 1990 yılında geliştirdiği, Duyan ve Gelbal'ın 2008 yılında Türkçe'ye uyarladığı 'Barnett Çocuk Sevme Ölçeği' ile kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntem ve tekniklerinden faydalanılmıştır. Genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinden önce normallik sınaması yapılmış ve verilerin normal dağılım gösterdiği kabul edilmiştir. İkili karşılaştırmalarda Independent Samples T-Test, üç ve daha fazla karşılaştırmalar için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Anlamlı sonuçlarda farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Post-Hoc testlerinden Tukey testi uygulanmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin çocuk sevme düzeyleriyle öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek amacıyla Pearson Korelasyon testi uygulanmıştır. Bulgular: Araştırmada çocuk sevgisi ile karşılaştırma yapılan değişkenler arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tutumlarıyla cinsiyet, medeni durum, çocuk sahibi olma, yaş ve mesleki kıdem değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin çocuk sevme düzeyleri ile öğretmenlik tutumları arasında zayıf düzeyde, pozitif yönde doğrusal ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Çocuk, Mesleki Tutum, Öğretmen Tutumları, Sevgi, Tutum.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim