Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Toman, Hasan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Liselerde çalışan öğretmenlerin dini tutumları üzerine sosyolojik bir araştırma (Malatya örneği)
    (İnönü Üniversitesi, 2015) Toman, Hasan
    Bu araştırmada Malatya İl Merkez Liselerde görev yapan öğretmenlerin dini algılayış biçimleri inanç, ibadet, bilgi, etki ve duygu yönleriyle incelenmiş ve bazı tespitlerde bulunulmuştur. Araştırmanın teorik kısmında öğretmenlerin dini algılayış biçimlerini etkileyen inanma ihtiyacı ile dini hayatın sosyolojik temellerini oluşturan: aile, okul ve çevre etkisinden bahsedilmiştir. Ait olduğu toplumu değiştirmede inkâr edilemez bir rolü olan ve aynı zamanda ait olduğu toplumun değerlerinden etkilenen öğretmenlerin dini tutumları beş boyutuyla incelemeye tabi tutulmuştur. Beş boyut İbadet, İnanç, Duygu, Bilgi ve Etki boyutlar şeklinde ifade edilmekte ve sonuçları araştırmada incelenmekte ve yorumlanmaktadır. Araştırmanın uygulamalı kısmında ise Malatya İl Merkezde bulunan liselerde görev yapan branş öğretmenleri üzerinde anket yapılmıştır. Uygulanan anketler değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim