Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tosik, Hande" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye Cumhuriyeti MEB'e bağlı özel ve devlet okullarında öğrenim gören 4.sınıf öğrencilerinin yazdığı hikâyelerin cümle uzunluğu, sıfat, zamir kullanımı ve anlatım biçimleri açısından incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Tosik, Hande
    Bu araştırmanın amacı, devlet ilkokulunda ve özel ilkokulda öğrenim gören ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazdıkları hikâyelerin; cümle uzunluğu, sıfat, zamir ve anlatım biçimlerinin belirlenmesi ve elde edilen verilere dayanarak, okul türüne göre öğrencilerin yazdıkları hikâyeler arasında fark olup olmadığının tespitinin yapılmasıdır. Araştırmada konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı çeşitli kaynaklar taranarak; sosyal tabakalaşma ve dil, yazma eğitimi, anlatım biçimleri, zamir, sıfat ve cümle uzunluğu hakkında bilgi verilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseni benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, 2019-2020 öğretim yılında Malatya il merkezinde yer alan dört ilkokulda okuyan 29 kız ve 31 erkek öğrenci olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, öğrencilere uygulanan uygulama kâğıdı, çalışma yaprağı ve öğretmenlere yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sürecinde ortaya konan ürünlerden oluşmaktadır. Uygulamanın sonucunda elde edilen verilerin analizi içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin yorumlanmasını kolaylaştırmak amacıyla sayısal ifadelerin yer aldığı tablolar oluşturularak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak ulaşılan sonuçlara göre; özel ilkokulda ve devlet ilkokulunda okuyan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin hikâyelerindeki; cümle uzunluklarında, toplam sıfat sayılarında, toplam zamir sayılarında ve anlatım biçimlerinde okul türüne göre bir farklılaşma olduğu tespit edilmiştir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim