Yazar "Tukal, Tayfun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gelişimsel Krize Müdahalede Kısa-Yoğun-Acil Psikoterapinin Kullanımı: Bir Olgu Sunumu(2021) Kaya, M. Siyabend; Tukal, TayfunÖz: Yaşam dönemleri düşünüldüğünde, gelişimsel krizlerin bireyleri etkilemesi beklendiktir. Buna rağmen, gelişimsel krizlere zamanında ve etkili şekilde müdahalede bulunulmazsa, üstesinden gelinmesi daha zor krizlere dönüşebilmektedir. Bu nedenle zaman zaman sorun yaşayan bireyler, yaşadıkları sorunları çözmek için profesyonel bir destek aramaktadır. Bu çalışmanın amacı; depresyon, yas ve travmatik sorunlarda başarıyla kullanılan dinamik yönelimli kısa – yoğun – acil psikoterapi uygulamasını, gelişimsel kriz yaşayan bir üniversite öğrencisinin sorunu üzerinden betimlemektir. Bu çalışmada psikoterapi araştırmaları için önem arz eden bir yöntem olan vaka çalışması yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda, psikoterapi almaya gönüllü bir üniversite öğrencisi ile dokuz oturumluk kısa – yoğun – acil psikoterapi uygulaması gerçekleştirilmiştir. Danışana Semptom Tarama Listesi (SCL–90 R), Hacettepe Kişilik Envanteri (HKE), Beck Depresyon Envanteri (BDE), Beier Cümle Tamamlama Testi B Formu öntest – sontest – izleme testi olarak uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme araçları psikoterapi sürecine dair nicel verileri ortaya koyarken, anamnestik görüşmeler ve terapi oturumları sürece dair nitel verileri ortaya koymuştur. Ardından bu veriler nitel içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak bu terapi yönteminin, danışanın sorunlarının çözümünde etkili olduğu tespit edilmiştir.Öğe Matematik öğretmen adaylarının uygulanan güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşleri(2021) İlhan, Aziz; Tukal, Tayfun; Poçan, SerdalBu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel desende tasarlanan araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ildeki üniversiteden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 169 (126 kadın, 43 erkek) matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş “Lisans Programı İçin Yapılandırılmış Görüş Formu” kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eski programın nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında dezavantajlarının avantajlarından daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Matematik öğretmen adayları alan bilgisi, pedagoji ve genel kültür noktalarında konu/içerik ve pratik/uygulama anlamında eski programı avantajlı bulurken, alan bilgisi, pedagoji, genel kültür ve staj noktalarında dezavantajlı bulmaktadır. Bunun yanında yeni program için öğretmen adaylarının görüşleri ele alındığında nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında programın avantajlarının dezavantajlarının önüne geçtiği tespit edilmiştir.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Bakış Açısından Cebir Öğrenme Alanı(2022) İlhan, Aziz; Poçan, Serdal; Tukal, Tayfun; Kırmızıgül, Hafize GamzeAritmetikten cebire geçişte öğrencilerin sorun yaşadıkları bilinmektedir. İçeriğindeki soyut kavramlar, cebirin öğrenciler tarafından zor bir konu olarak görülmesine sebep olmaktadır. Bu bağlamda ortaokul öğrencilerinin gözünden cebir konusunun incelenmesi önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cebir öğrenme alanına ilişkin metaforlarını ve görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel türdedir. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan bir ildeki ortaokullar içerisinden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş bir okulda öğrenim gören 132 (88 kız, 44 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş cebirsel ifadeler ve denklem konularına yönelik anket formu kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada cebir öğrenme alanı cebirsel ifadeler ve denklemler teması altında incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik oluşturmuş oldukları metaforların, çoğunlukla terazi, harfler topluluğu, apartman, teknolojik cihaz ve tahterevalli başlıkları altında toplandığı görülmektedir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik algıları, farkındalıkları ve hissettikleri tablolar ve doğrudan alıntılar ile okuyucuya aktarılmıştır. Araştırma bulguları çerçevesinde bu alanda çalışacak araştırmacılara cebirsel ifadeler ve denklem konularıyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.Öğe A Research about Mathematical Visualization Perceptions of Mathematics Teacher Candidates in Terms of Some Variables(2021) İlhan, Aziz; Tukal, TayfunAbstract: This study was conducted to examine mathematical visualization perceptions of mathematics teacher candidates in terms of gender, grade level, and parental educational status. Survey model was used. The population of the research consisted of mathematics teacher candidates who studied at the faculty of education of a university in the Southeastern Anatolia part of Turkey. The sample of the study consisted of 231 mathematics teacher candidates (159 Female, 72 Male) chosen by simple random sampling method from this population. In the study, Mathematical Visualization Perception Scale was used for getting data. The data were analyzed using SPSS. The descriptive analysis, study variable; average, percentage, and standard deviation were used. In addition, unpaired t-test for analyzing variation about gender variable, ANOVA, and LSD tests were preferred for analyzing variation about grade level and parental education status. As a result of the study findings, it was determined that the level of mathematical visualization perceptions of mathematics teacher candidates was no significant difference in terms of gender, but it was a significant difference in terms of grade level. Furthermore, math visualization perception level significantly differed according to parental education status.