Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tunç, Yunus" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ALTERNATİF EĞİTİM YAKLAŞIMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ
    (2022) Candemir, Burcu; Tunç, Yunus; Açar, Davut; Sağlam, Mehmet
    Erken çocukluk dönemi çocuklar için kritik gelişmelerin tamamlandığı bir dönemdir. Bu dönemde çocuk fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve öz bakım becerileri alanlarında gelişmektedir. Bu dönemde çocuk sosyal çevre ile etkileşim kurdukça değer kavramının toplumsal yansımasıyla karşılaşmaktadır. Değer, insana yüklenen bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Saygı, sevgi, yardımseverlik, paylaşma, bu değerlerden yalnızca birkaç tanesidir. Çocuk, ilk sosyal çevresi olan ailesinden başlamak üzere toplumda bu değerlerle temas etmekte ve benimsemektedir. Erken çocukluk döneminde okul öncesi eğitim ortamları çocuğa zengin uyarıcı bir çevre sunmaktadır. Değerler okul öncesi eğitim ortamlarında eğitim programına “değerler eğitimi” olarak eklenmekte ve programın içerisinde harmanlanmış şekilde işlenmektedir. Ancak değerler eğitimi yalnızca okul öncesi eğitim programında değil alternatif eğitim yaklaşımlarında da farklı bakış açılarıyla ele alınmaktadır. Bu alternatif eğitim yaklaşımları; Montessori, Reggio Emilia, Waldorf eğitim yaklaşımları başta olmak üzere Açık Eğitim, Bank Street (Gelişimsel Etkileşim), Çocuktan Çocuğa, Head Start, High Scope ve Proje yaklaşımı olarak sıralanabilir. Bu araştırma, literatürde alternatif eğitim yaklaşımlarında değerler eğitimi uygulamalarına yönelik bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect of Preschool Teachers' Engagement in Collaborative Professional Practices on Pedagogical Practices
    (2024) Sağlam, Mehmet; Çelik, Osman Tayyar; Tunç, Yunus
    Purpose: Preschool teachers are crucial in meeting children's needs and supporting their learning and development. This study explored the link between preschool teachers' engagement in collaborative professional practices and their pedagogical practices to meet children's needs. Design/Methodology/Approach: This research used survey data from 1546 preschool teachers in Turkey who took part in the TALIS Starting Strong Survey 2018 by the Organization for Economic Co-operation and Development. Descriptive statistics and structural equation modeling were used for data analysis. Findings: The findings indicated that preschool teachers' engagement in collaborative professional practices positively predicted their pedagogical practices regarding children's needs. Furthermore, engagement in collaborative professional practices accounted for approximately 7% of the variance in pedagogical practice. Highlights: These results provide compelling evidence for the positive impact of teachers' collaborative professional learning on their pedagogical practices, which in turn can contribute to children's learning and development in preschool education. Collaborative professional practices in preschool education effectively support children's learning and development.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Erken Çocukluk Öğretmen Eğitimine İlişkin Bibliyometrik bir Analiz: Eğilimler, Öncelikler ve Araştırma Boşlukları
    (2023) Tunç, Yunus; Çelik, Osman Tayyar; Atik, Servet; Çobanoğlu, Necati
    Bu araştırmada erken çocukluk öğretmen eğitimi araştırmalarındaki eğilimleri, araştırma alanlarını, işbirliği ağlarını ve güncel konuları bibliyometrik yöntemlerle incelemek amaçlanmıştır. Web of Science ve Scopus veri tabanından ulaşılan yayınların dahil etme kriterleri çerçevesinde değerlendirilmesi sonucunda 655 makale bibliyometrik analize dahil edilmiştir. Bibliyometrik analiz kapsamında yayın frekanslarından, ülkeler arası işbirliği ağından, atıf analizlerinden ve ortak kelime analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda erken çocukluk öğretmen eğitimi alanında yıllar içerisine bilgi tabanının genişlediği, ülkeler arası işbirliği ağının zayıf olduğu ve bilgi üretiminde ülkeler arasında önemli farklılığın olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin mesleki gelişimleri, sınıf içi uygulamaları, çocuklarla etkileşimleri ve erken çocukluk eğitiminde kaliteye olan etkisi öğretmenlerle ilgili temel araştırma alanlarını içermektedir. Ayrıca araştırma sonuçları erken çocukluk öğretmen eğitimi alanındaki araştırma konularının güncel ve teknolojik gelişmelere paralel olduğunu göstermektedir. Erken çocukluk eğitimini ulusal düzeyde öncelikli politika konusu yapmak kanıt temelli uygulamaların geliştirilmesi için araştırma odağını güçlendirecektir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sınıf Öğretmenlerinin Çocuklarda Yaratıcılığa İlişkin Görüşleri
    (2022) Çelik, Osman Tayyar; Açar, Davut; Tunç, Yunus; Candemir, Burcu
    Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin çocuklarda yaratıcılığa ilişkin görüşleri fenomenolojik bir yaklaşım benimsenerek incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri 2021-2022 eğitim-öğretim yılında 25 sınıf öğretmeni ile yapılan yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmış katılımcı görüşleri anahtar sözcükler halinde kodlanarak temalar oluşturulmuştur. Verilerin analizi sonucunda sınıf öğretmenlerinin yaratıcılığı daha çok kişisel bir beceri ve ürün olarak değerlendirdiği, ürün olarak daha çok özgünlük ve yeniliğe vurgu yaptıkları kişisel beceri olarak ise kalıpların dışına çıkma, hayal kurabilme becerisi olarak gördükleri belirlenmiştir. Öğretmenler çocuklarda yaratıcılığı tanımlarken daha çok sergiledikleri davranış örüntüleri ve kişisel özellikleri içeren metaforlar oluşturdukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin, çocuklarda yaratıcılık becerilerini artırmak için ağırlıklı olarak, beyin fırtınası, örnek olay, drama gibi yöntem ve teknikleri kullandıkları bunların dışında zekâ oyunları, resim yapmak gibi etkinliklere yer verdikleri tespit edilmiştir. Son olarak sınıf öğretmenlerinin merkezi eğitim sistemini, öğrencilerin kişisel özelliklerini, öğretmenlerin akademik yetersizliğini, okul binalarının ve ikliminin elverişsiz olmasını ve aile/toplumdan kaynaklı değişkenleri çocuklarda yaratıcılığı desteklemeyi engelleyen faktörler olarak algıladıkları tespit edilmiştir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim