Yazar "Tuna, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2008 yılında meydana gelen ekonomik krizin turizm açısından değerlendirilmesi: Türkiye’nin diğer akdeniz çanağı ülkelerine göre durumu(İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Gök, Ayda; Tuna, Hakan; Binbaşıoğlu, Hulusi; Kuluşaklı, SuatIt is seen that the global economic crisis which showed its effect from the summer of 2007, started in 2008 and affected all the world has been affecting the tourism movements worldwide negatively. The Mediterranean countries which is one of the important tourism destination of world are also affected more or less by this economic crisis. In this study, the Mediterranean countries’ levels of global economic crisis are taken into consideration. In this study, the data of tourists who have come to Turkey and other countries located in Mediterranean year by year is examined and the effects of economical crisis are exposed by evaluating the tourist arrivals, tourism incomes and tourism expenditures.The study evaluates the data obtained from the secondary datas from different tourism institutions and organizations. By the result of this evaluation, the tourist arrivals that come to the Mediterranean countries, tourism incomes and tourism expenditures are examined and the relation of these with economic crisis in recent years is evaluated.Öğe Akdemik Bir Örgütte İletişim Doyumunun Örgütsel Özdeşleşmeye Etkisi(Selçuk İletişim, 2017) Tuna, Hakan; Derin, NeslihanÖz: Çalışma hayatında da olumlu ve sağlıklı ilişkilerin varlığı, bireylerin mesleklerine ve örgütlerine olan bakış açılarını pozitif kılacaktır. Çalışanların organizasyon içindeki ilişkilerden ve bilgi akışından elde ettiği tatmini yansıtan iletişim doyumunu değerlendirmek, örgütsel iletişimin etkililiğinin belirlenmesinde önemli bir faktördür. Etkili örgütsel iletişim ile üyenin örgütle özdeşleşmesi yani "bireylerin kendilerini kurumlarının bir unsuru olarak tanımlamaları" güçlendirilebilinir. Akademik örgütler, insan ilişkilerinin yüksek olduğu ve eğitim düzeyleri yüksek olan insanların çalıştığı yerlerdir. Bu tür örgütlerde her türlü beklenti yüksek olabileceği gibi iletişime dönük beklenti de yüksek olacaktır. Bu çalışmanın amacı, bir akademik örgüt olarak İnönü Üniversitesi'ndeki öğretim elemanlarının iletişim doyum ve örgütsel özdeşleşme düzeylerini tespit etmek iletişim doyumunun örgütsel özdeşleşmenin bir belirleyicisi olduğunu ortaya koyabilmektir. Yapılan araştırmayla, öğretim elemanlarının genel iletişim doyum ortalamalarının orta düzeyde olduğu, örgütsel özdeşleşme düzeylerinin ortanın üstünde olduğu, iletişim doyumunun örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı belirleyici bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Başlık (İngilizce): THE EFFECT OF COMMUNICATION SATISFACTION ON ORGANIZATIONAL IDENTIFICATION AT ACADEMIC ORGANIZATION Öz (İngilizce): Existence of positive and healthy relationships in working life makes positive perspective on profession and organizations of individuals. Communication satisfaction reflects satisfaction of employee from the relations within the organization and the information flow. To evaluate the communication satisfaction is an important factor for determining the effectiveness of organizational communication. communication can empower organizational identification that identify individuals themselves as an element of institution. Academic organizations are places where human relations and education levels of people are high. As all kinds of expectations may be high, communication-oriented expectations will be high too in such organization. The purpose of this study is to determine level the communication satisfaction and organizational identification of the teaching staff in Inonu University and to prove that communication satisfaction is a determinant of organizational identification. According to the research, communication satisfaction of teaching staff is medium-level, organizational identification of teaching staff is over the medium level and communication satisfaction has a significant impact on organizational identification.Öğe Bir dış politika aracı olarak yumuşak gücün turizm sektörüne etkisi: Türkiye örneği üzerinden bir değerlendirme(2012) Akbaş, Zafer; Tuna, HakanÖz: Bu çalışmada uluslararası politikada yumuşak gücün artan öneminin vurgulanması ve bunun turizm sektörü üzerindeki etkisi Türkiye örneğinden hareketle anlatılmaya çalışılmıştır. Yumuşak gücün günümüzdeki rolünün sektörel yansımalarının olduğu ve bu bakımdan turizmin, Türkiye'nin yumuşak gücünden etkilendiği saptaması yapılmıştır. Türkiye'nin diğer yumuşak güç unsurlarının turizme yansıması değerlendirilerek, aralarında doğru yönlü ilişki olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca turizm faaliyetlerinin bir ülkenin imajını oluşturan, çıkarlarını gerçekleştirmeye yarayan, yumuşak güç unsurlarından biri olduğu değerlendirilmiştir. Çalışmada yumuşak gücün önemine değinilerek, bir yumuşak güç unsuru olan turizmin devletlerin çıkarlarının gerçekleştirilmesindeki etkisi üzerine vurgu yapılmıştır. Turizmin diğer yumuşak güç unsurlarının da desteğiyle, Türkiye'nin bölgesel güç olma niteliğine katkı yapabileceği değerlendirmesi yapılmıştır. Turizm faaliyetleri sonucu elde edilen kazançların bu varsayımı desteklediği sonucuna nitel araştırma yöntemi kullanılarak ulaşılmıştır.Öğe Meslek yüksekokulu öğrencilerinin boş zaman etkinliği olarak meslekleriyle ilgili okuma alışkanlıkları(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2015) Binbaşıoğlu, Hulisi; Tuna, HakanNo matter what profession they have, if the people don’t have reading habit, it is very difficult to be successful in their occupation. Therefore, students who will have a job in near future should gain the reading and research habits during their school years. Because students decide what occupation they will do in their college years. The aim of this study is to examine the reading and research habits related the occupation of vocational school students, studying tourism in the Eastern Anatolia Region. The study group of the research included a total number of 427 (F=171, M=256) students. Frequency analysis and percentage analysis were used for the descriptive analysis. Chi-square test was used to analyze the differences between parameters. Results revealed that the students’ habit of reading and research about tourism in their leisure time was very low. Furthermore, they did not endeavor sufficiently to get information, to read and research about their occupation. According to results of the study, there was no significant difference between students’ reading habits and, their high school degree and also household income level. There was a significant difference between gender and students’ perception about tourism related resources in the university library, doing researches about tourism in their leisure and discussing with their friends about tourism.Öğe Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Uygulamalarına Dönük Adalet Algısının Psikolojik Rahatlığa Etkisinde Kuruma Güvenin Aracılık Rolü(2021) Derin,Neslihan; Tuna, Hakan: Bu çalışmanın amacı otel işletmelerinin İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) uygulamalarının, çalışanlarının kuruma olan güvenlerine ve psikolojik rahatlıklarına etkisini tespit etmek ve İKY uygulamalarına yönelik adalet algısı ile psikolojik rahatlık ilişkisinde kuruma duyulan güvenin aracılık rolünün var olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın hipotezleri, TR1 bölgesi içinde yer alan Malatya, Elâzığ, Tunceli ve Bingöl illerinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 330 kişiden toplanan veriler üzerinde test edilmiştir. Araştırma 2018 yılında Ocak-Eylül ayları arasında toplanan veriler neticesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, otel çalışanlarının İKY uygulamaları kaynaklı adalet algısının, kurumsal güven ve psikolojik rahatlık üzerinde orta düzeyde pozitif yönlü etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgularda işletmeler, çalışanların dolayısıyla kurumlarının performanslarını artırmak istiyorlarsa öncelikli olarak insan kaynakları uygulamalarında adil olmaları gerekmektedir. İnsan kaynakları uygulamalarının “adaletli” olarak algılanması başta kuruma güven olmak üzere birçok olumlu tutum ve davranış için öncül oluşturur. Ayrıca, kuruma duyulan güvenin, İKY uygulamaları ve psikolojik rahatlık arasındaki ilişkide aracılık rolüne sahip olduğu belirlenmiştir.Öğe Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013) Gök, Ayda; Tuna, HakanÖz: 20. yüzyılın sonlarına doğru hızla gelişen turizm hareketleri daha çok deniz, güneş ve kum ilişkisine dayanmaktaydı. Fakat günümüzde deniz, güneş, kum üçlüsünden doğa ve kültür turizmine yönelik bir değişim görülmektedir. Böylece, turizm faaliyetleri sadece sahil kenarlarında değil, doğal ve kültürel açıdan cazip iç kesimlerde de önemli gelir kaynaklarından birisi haline gelmektedir. Malatya ili doğa ve kültür turizmi açısından zenginlikleri bulunan, çok eski bir tarihi geçmişi olan bir ilimizdir. Eskimalatya ve Aslantepe’de bulunan eserler tarihi zenginlikler olarak dikkat çekerken; Sultansuyu, Karakaya Barajı ve Levent Vadisi doğa turizmi kapsamında Malatya'nın keşfedilmeyi bekleyen değerleridir. Malatya’da halk oyunları, geleneksel giyim, geleneksel el sanatları, mutfak kültürü önemli değerleri oluşturmaktadır. Ayrıca Malatya'nın UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesinde yer alan Nemrut Dağı'na bağlantısı turistik çekiciliğini arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Malatya ilinin turizm potansiyelini ortaya koymak, yapılabilecek alternatif turizm türlerini saptamaktır. Malatya ilinde turizmin gelişmesinde etkili olan yerel yöneticiler ve uzmanlarla anket yapılarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilere Swot analizi tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Malatya ili turizminin güçlü yönleri sağlık tesisleri, zengin tarih, kültür ve tabiat varlıkları, coğrafi konum, iklim ve bozulmamış çevre olarak belirlenmiştir. Zayıf yönleri tanıtım ve pazarlamanın yetersizliği, turizm bilincinin gelişmemiş olması, yatırımcılar için çekim merkezi olmaması, alt yapı ve hizmet kalitesinin yetersizliği, kurumlar arası iletişim ve koordinasyon eksikliği, yerel yönetimlerin ilgisizliği ve eğlence ve alışveriş noktalarının yetersizliği olarak bulunmuştur. Fırsatları üniversite kenti olması, dağ, tarih ve kültür turizmine olan ilginin artması ve sağlık tesislerinin sayısının çok olmasıdır. Tehdit unsurları ise kentin turistik imajının zayıflığı, imar ve yapı denetiminin zayıflığı olarak bulunmuştur.Öğe Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarına yönelik tutumları: Doğu Anadolu Bölgesindeki MYO öğrencilerine yönelik bir araştırma(İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2014) Binbaşıoğlu, Hulisi; Tuna, HakanBu çalışma, Doğu Anadolu Bölgesi’nde bulunan Meslek Yüksekokullarının (MYO) turizm ile ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilerin boş zamanlarına yönelik tutumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin boş zaman faaliyetlerini neden yaptıklarına ilişkin soruya cevap aranmaktadır. Çalışmanın anakütlesi Doğu Anadolu Bölgesi’nde turizm ile ilgili bölümlerin olduğu MYO’da öğrenim gören 1180 öğrenci olarak gerçekleşmiş ve değerlendirmeye alınabilecek uygun anket sayısı 427 adet olmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu da 256’sı erkek, 171’i bayan toplam 427 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilere Pelletier, vd. (1989) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışması Mutlu (2008) tarafından yapılan 22 maddelik “Boş Zaman Motivasyon Ölçeği (BMÖ)” uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğrencilerin boş zamanlarında en çok spor yapma, gezme ve müzik dinleme faaliyetlerini gerçekleştirdiği bulunmuştur. Çalışmada kullanılan BMÖ’nün boyutlarının cinsiyet değişkenine göre analiz sonuçları incelendiğinde ise, cinsiyetler arasında bilmek-başarmak, uyaran yaşama ve özdeşim/içe atma alt boyutlarında bayanlar açısından anlamlı bir farklılık görülürken, mezun olduğu lise ve aile gelir düzeyi değişkeni açısından da anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.