Yazar "Tuncer, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET ALGILARI (İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)(2020) Kurtdaş, Emine Meliha; Tuncer, MehmetToplumsal yaşamda kadın ve erkek arasında var olan eşitsizlik veayrımcılığın temeli, genellikle toplumsal cinsiyet kavramı ileaçıklanmaktadır. Toplumsal cinsiyet, toplumun kadın ve erkek olmayaverdiği ve değer biçtiği rolleri anlatan bir kavramdır. Toplumsal cinsiyetrolleri sosyalleşme sürecinde öğrenilmektedir. Bu süreçte eğitimkurumunun önemli bir yeri vardır. Okullar toplumsal cinsiyet rollerineilişkin algı ve tutumların öğrenildiği yerlerin başında gelmektedir.Ortaokulda okutulan Sosyal bilgiler dersi ise toplumda kadın ve erkekrollerine ilişkin önemli içeriklere sahip bir derstir. Bu bakımdan SosyalBilgiler Öğretmenliği’nde öğrenim gören öğrencilerin sahip olduklarıtoplumsal cinsiyet algısı, gelecekte yetiştirecekleri öğrenciler üzerindeetkisi olması bakımından özel bir öneme sahiptir. Cinsiyet eşitsizliği veayrımcılığı probleminden yola çıkan bu çalışma, “Toplumsal CinsiyetRolleri Tutum Ölçeği” ile toplanacak veriler ışığında Sosyal BilgilerÖğretmenliği’nde öğrenimi gören öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısınıölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini İnönü Üniversitesi EğitimFakültesi’nde öğrenim görmekte olan Sosyal Bilgiler Öğretmenliğiöğrencileri oluşturmaktadır.