Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tuncer, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
    (Turkish Studies (Elektronik), 2018) Tuncer, Murat; Dikmen, Melih; Tanaş, Ramazan; Bahadır, Ferdi; Temur, Mehmet; Uluğ, Hikmet
    Öz: Bu araştırmanın amacı 7100 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ile bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılması sonucunda resmi gazetede yayınlanan yeni doçentlik kriterlerine yönelik akademisyenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel yönteme dayalı yürütülmüştür. Bu kapsamda çalışmaya Fırat Üniversitesi, Bitlis Eren Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İnönü Üniversitesi ve Erzincan Üniversitesindeki 244 akademisyen katılmıştır. İlgili yasa düzenlemesine dayanarak araştırmacılar tarafından veri toplamak amacıyla yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Ayrıca bazı özgün ifadelere yer verilmiştir. Sonuç olarak doçentlik ile ilgili yasal düzenlemeye yönelik görüşlerin oldukça dağınık olduğu, birçok akademisyenin görüş belirtmekten kaçındığı gözlenmektedir. Araştırma bulguları yabancı dil puanı açısından yasal düzenleme ile örtüşmemektedir. Akademisyenler doçentlik sözlü ve atama süreçlerinin üniversiteler tarafından yürütülmesine yönelik bazı endişeler taşımaktadırlar. Katılımcılar doçentlik ile ilgili bazı düzenlemelerin bu süreci suiistimale açık hale getirdiğini ifade etmişlerdir. Gerek bilimsel çalışmalar ve gerekse atama süreçlerinde objektif olmayan durumların söz konusu olabileceği görülmüştür. Ancak edinilen nihai intiba yasal düzenlemenin eksik olduğu yönündedir. Doçentlik ve profesörlük kadro tahsisleri şartlar oluştuğunda merkezi bir biçimde yapılması önerilmektedir. Yabancı dil becerileri akademisyenler açısından olmazsa olmaz durumundadır. Ancak mevcut sınavlar yabancı dil becerilerini bütün yönleriyle test etmekten uzaktır. Yabancı dil sınavlarının tüm becerileri içine alacak şekilde değiştirilmesi gerekmektedir. Bunun yanında bu süreçte teşvik edici, kolaylaştırıcı bazı eylem planlarına ihtiyaç olduğu da ortadadır. Üniversiteler akademisyenlerinin test çözerek, kitap okuyarak dil becerilerini geliştirmeleri yerine onlara pratik yapabilecekleri imkânlar sağlamalıdırlar.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan resimli hikaye kitaplarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi (Elazığ ili örneği)
    (İnönü Üniversitesi, 2016) Tuncer, Murat
    Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan resimli hikaye kitaplarını öğretmen görüşleri doğrultusunda incelemektir. Araştırmada, tarama modellerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından uzman görüşleri doğrultusunda geliştirilen "Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Kullanılan Resimli Çocuk Kitaplarının Özelliklerinin İncelenmesi" adlı anket geçerlilik ve güvenilirlik testi yapılarak kullanılmıştır. Testin Cronbach Alpha katsayısı 0,82 olarak bulunmuştur. Ankette, beşli likert şeklinde hazırlanmış olan 54 madde ve öğretmenlerin kişisel bilgilerini içeren 6 soru bulunmaktadır. Araştırmanın evrenini, Elazığ il merkezindeki anaokulu ve anasınıflarında görev yapmakta olan öğretmenlerin tamamı (477) oluşturmaktadır. Örneklemi ise, rastlantısal yöntemle seçilen 126 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada kıdem yılı, çalışma süresi, eğitim verilen yaş grubu ve mezun olunan okul türü değişkenlerinde anketin bazı maddelerinde anlamlı farklılık çıkmıştır. Son olarak da, araştırma bulgularına dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim