Yazar "Turan, Mehmet Erkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eşzamanlı betimleme yoluyla insan figürlerindeki hareketin resimsel yorumlamaları(İnönü Üniversitesi, 2021) Turan, Mehmet ErkanResim sanatında "hareket" kavramı çeşitli dönemlerde, çeşitli akımlar ve sanatçılar tarafından ilgiyle işlenen önemli bir kavram olmuştur. Geçmişten günümüze kadar ortaya çıkan birçok sanat akımı ve sanatçı, kendine has yöntemlerle hareketi betimleyen eserler ortaya koymuştur. Bunlar arasında en ilgi çekici olan yöntemlerden biri, "eşzamanlı betimleme" yöntemidir. Tez kapsamında yapılan resimlerde de bu yöntemden faydalanılmıştır. Bu çalışmanın amacı insan figürlerindeki belli bir ruh halini yansıtan jest ve mimik hareketlerinin betimlendiği resimsel uygulamalar oluşturmaktır. Araştırma sürecinde nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup; kitap, dergi, makale, tez gibi çeşitli kaynaklardan literatür taraması yapılmıştır. Bu süreçte elde edilen bilgiler neticesinde hareketin plastik sanatlardaki ele alınış biçimleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde tezin amacı, önemi, problem durumu gibi konulara değinilmiş, ikinci bölümde tezin temelini oluşturan hareket kavramının ve eşzamanlı betimlemenin sanatta kullanımına yönelik yapılan araştırmalara değinilmiş, üçüncü bölümde tez kapsamında yapılan resimlerin oluşum sürecine ve resimlerle ilgili genel açıklamalara değinilmiştir. Dördüncü bölümde de tez kapsamında yapılmış olan resimler ve çözümlemelerine yer verilmiştir. Sonuç kısmında ise literatür araştırması ve tez kapsamında yapılan resimler hakkındaki sonuçlara değinilmiştir. Dördüncü bölümde konulan uygulama çalışmaları 15 adet tuval resminden oluşmaktadır. Bu resimleri oluşturmak için önce fotoğraflar çekilmiş, daha sonra eskizler oluşturulmuş, uygulamaya karar verildikten sonra tuval üzerine çalışmalar yapılmıştır. Bu süreçte, ortaya özgün resimler koymak arzusuyla her bir resimde farklı biçimsel arayışlar yapılmıştır. Dolayısıyla yapılan ilk resim ile son resim arasında biçimsel açıdan değişerek ilerleyen bir süreç görülmektedir. Sonuç olarak; tez kapsamında yapılmış olan resimler ile aynı kaygılarla yapılmış olan farklı sanatçı eserleri arasında benzer noktalar olduğu kadar farklı noktaların da olduğu gözlemlenmiştir.











