Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Turan, Yasin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye'deki doktora öğrencilerinin çalışma süreçlerine etki eden faktörlerin bireyci ve toplumcu özellikler açısından incelenmesi (Bir karşıt kültür çalışması)
    (İnönü Üniversitesi, 2023) Turan, Yasin
    Bu çalışma, Türkiye ve Amerika'da öğrenim gören doktora öğrencilerinin çalışma sürecine etki eden faktörleri bireyci ve toplumcu özellikler açısından ortaya çıkarma amacı ile yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülen bu araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Bu araştırma; toplumsal kodların eğitimin en üst seviyesinde olan bireylerin çalışma alışkanlıklarını ve doktora eğitimi sürecine etkisini gerek öğrenciler gerekse akademisyenler açısından değerlendirmesi bakımından önem taşımaktadır. Çalışma iki ayaklı olarak yürütülmüştür. Çalışmanın ilk ayağında Amerika Birleşik Devletleri Illinois eyaletine bağlı Chicago şehrinde yer alan University of Illinois at Chicago (UIC)'de öğrenim gören doktora öğrencileri ve doktora düzeyinde derse giren akademisyenler ile görüşmeler yürütülmüştür. Çalışmanın ikinci ayağında ise İnönü Üniversitesi'nde öğrenim gören doktora öğrencileri ve doktora derslerine giren akademisyenler ile görüşülerek veriler toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından gerekli literatür taraması yapıldıktan sonra uzman görüşlerine başvurulan iki ayrı (öğrenci-akademisyen) yarı yapılandırılmış görüşme formunun İngilizce ve Türkçe versiyonları kullanılmıştır. Uzman onayı alınan görüşme soruları katılımcılarla planlanan takvime göre Türk ve Amerikalı öğrenci ve akademisyenlere yöneltilerek ses kaydı alınmıştır. Ses kayıtları daha sonra yazılı formata dönüştürülerek ham veriler elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin alt tema ve kod belirleme çalışmalarının yürütülebilmesi için Word formatına aktarılan veriler internet tabanlı bir nitel araştırma analiz programı olan QDA Miner Lite'e aktarılarak betimsel analize tabi tutulmuş ve alt tema ve kodlar çıkartılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Türk ve Amerikalı doktora öğrencilerinin doktora eğitimi sürecine etki eden faktörlerin değerlendirilmesine yönelik olarak büyük çoğunluğu bireyci kodlarla eşleşen ifadelerde bulundukları, Türk öğrencilerin toplumcu kültürden geliyor olmaları nedeniyle bazı konulara ilişkin kültürün etkisi altında kalarak yanıtlar verdikleri, Amerikalı öğrencilerin ise büyük oranda bireyci kodlara karşılık gelen değerlendirmelerde bulunmalarına rağmen özellikle rekabetçilik, aşırı bireycilik, izolasyon ve yalnızlık hissi gibi hususlarda toplumculuğun kendi yararlarına olabileceğine yönelik değerlendirmelerde bulundukları belirlenmiştir. Toplumsal ve eğitimle ilgili konulara ilişkin olarak ise Türk öğrencilerin toplumcu kültürel özelliklerin olumsuz yansımalarının ağır bastığını, Amerikalı öğrencilerin ise bireyciliğin kendilerine önemli ölçüde katkı sunduğunu değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Türk ve Amerikalı akademisyenlere ilişkin analizler sonucunda ise yöneltilen sorulara ilişkin değerlendirmelerin öğrencilere kıyasla daha fazla birbirine yakınlık gösterdiği ve büyük oranda bireyci kodlar altında farklı alt temalar şeklinde ifade edildiği belirlenmiştir. Türk öğrencilerden elde edilen yanıtlara benzer bir şekilde Türk akademisyenlerin de toplumculuktan kaynaklı bazı konuların gerek toplumsal sorunlara gerekse eğitimle ilgili konulara olumsuz sirayet ettiğini düşündükleri belirlenmiştir. Genel olarak ise kültürlerin dinamik bir yapıda olduğu ve sürekli gelişim ve değişime açık olmakla birlikte bu değişimin entelektüel seviyenin artması ile birlikte daha belirginleştiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre; doktora eğitimi sürecini etkileyen toplumsal, yapısal ve eğitsel hususlara ilişkin Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'ne ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kültür, bireycilik, toplumculuk, doktora eğitimi

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim