Yazar "Tutal, Varol" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Malatya'da bulunan ulusal seviyedeki taekwondo sporcuları ile bölgesel seviyedeki taekwondo sporcularının fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2005) Tutal, VarolBu araştırmanın amacı, Malatya'da bulunan ulusal seviyedeki taekwondocuların ve bölgesel seviyedeki taekwondocuların fiziksel ve fizyolojik özelliklerini belirlemek ve mukayese etmektir Bu araştırmaya Malatya'da bulunan 8 tane ulusal seviyedeki erkek taekwondocu ile 8 tane bölgesel seviyedeki erkek taekwondo sporcuları katılmıştır. Bu sporcular üzerinde fiziksel karakteristik olarak, boy, ağırlık, teknik süratte devamlılık, maksimal kalça eklemi genişliğinde hareket süratinde devamlılık ölçümleri, fizyolojik karakteristik olarak ise spagat formu, kartal formu, öne doğru esneklik, geriye doğru esneklik, sağ ve sol el pençe kuvveti istirahat kalp atım sayımı, sistolik ve diastolik kan basıncı ile maxVO2(aerobik güç) testleri uygulanmış ve ölçümleri alınmıştır. Bu ölçümlerden 12 dakikalık Cooper testi Malatya İnönü Stadyumunda uygulanmış diğer testler ise sporcuların özel salonlarında uygulanmıştır. Spagat formu, kartal formu, öne doğru esneklik, geriye doğru esneklik, teknik süratte devamlılık ve maksimal eklem genişliğinde hareket süratinde devamlılık ölçümü branşa yönelik ısınma hareketleri bittikten sonra ugulanmıştır. Ölçümler neticesinde fiziksel karakteristik özellik olan, boy ve ağırlık ölçümleri ortalamaları arasında yüzdelik olarak bir fark bulunamamış. Teknik süratte devamlılık ve maksimal kalça eklemi genişliğinde hareket süratinde devamlılık ölçümleri ortalamaları arasında yüzdelik olarak bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Fizyolojik karakteristik olan, spagat formu, kartal formu, öne doğru eneklik, geriye doğru esneklik, pençe kuvveti ve maxVO2 ölçümleri ortalamaları arasında yüzdelik olarak bir fark olduğu tespit edilmiştir Ancak, istirahat kalp atım sayıları ile sistolik ve diastolik kan basıncı ölçümleri ortalamaları arasında yüzdelik olarak bir fark olmadığı tespit edilmiştir. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Fiziksel ve Fizyolojik Karekteristik, TaekwondoÖğe Okul öncesi dönemde beden imajı algısı ve beden memnuniyetsizliği(2013) Kerkez İlker, Fatma; Tutal, Varol; Akçınar, FarukÖz: Okul öncesi dönemde beden imajı algısı ve beden memnuniyetsizliğini belirlemek amacıyla 4-6 yaş grubu 471 çocukla (225 kız ve 246 erkek) birebir görüşülerek piktogram yöntemi ile görüşleri alınmıştır. Tanımlayıcı istatistik ve Spearman’s rho korelasyon analizi sonuçlarına göre; (1) çocukların kendi beden imajı algıları gerçek beden kitle indeksleri (BKİ) ile beş yaşından itibaren istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde ilişkilidir ve korelasyon yaşla birlikte artmaktadır (5 yaş için rho= 0.40, p<0.001; 6 yaş için rho= 0.63, p<0.001) (2) beş ve altı yaş grubunda kızlar erkeklere göre daha fazla kendini olduğundan zayıf görme eğilimindedir (5 yaş kızlar % 40.2, erkekler % 23.5; 6 yaş kızlar % 35.3, erkekler % 29.9), (3) 5 yaş grubundaki çocukların % 31’i riskli kilolu, % 29.3’ü obez imajları, 6 yaş grubundaki çocukların ise % 28.8’i riskli kilolu ve % 26.3’ü normal imajı sağlıklı olarak algılama eğilimindedir (4) çocukların % 52.7’si sağlıklı olmak için çoğunlukla çok yemek gerektiğini düşünmektedir. Çalışmada okul öncesi dönemde çocuklarda beden memnuniyetsizliği oluştuğu sonucuna varılmıştır. Çocuklara sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel aktivite bilincinin aile ve öğretmenler aracılığı kazandırılması önemlidir.Öğe Okul yöneticilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2014) Tutal, VarolBu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapan okul yöneticilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemek ve elde edilen verilere dayanılarak okul yöneticilerinin tutumlarını tespit etmek, ortaya çıkan sonuçlar ışığında olası çözüm önerileri getirmektir. Araştırma modeli olarak nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin aynı zamanda kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma yöntemleri, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntem benimsenirken, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırma grubunu, nicel araştırmalar için Malatya ili merkez okullarda görev yapan 360 okul yöneticisi, nitel araştırmalar için maksimum çeşitlilik örneklemesine göre Malatya ili merkez okullarda görev yapan 20 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak nicel veri toplamada araştırmacı tarafından geliştirilen "Okul Yöneticileri Beden Eğitim Dersi Tutum Ölçeği (OYBEDTÖ)" kullanılırken, nitel veri toplamada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizlerinde nitel veriler için içerik analizi yapılmışken nicel veriler için Kruskal Wallis H testi ve Mann Whitney U testi yapılmış ve anlamlılık düzeyi olarak α=0,05 seçilmiştir. Araştırmada "Okul Yöneticileri Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği (OYBEDTÖ)" araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Ölçeğin Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) sonuçlarına göre ölçeğin tek boyutlu olduğu anlaşılmıştır. Araştırmanın nicel bulgularında okul yöneticilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının, cinsiyetlerine, yaşlarına, öğrenim durumlarına, meslek hizmet yıllarına, yöneticilik hizmet yıllarına, yöneticilik atanma durumlarına, okuldaki yöneticilik görev türüne, görev yaptığı okul türlerine, okuldaki öğrenci sayılarına, beden eğitimi öğretmeninin bulunup bulunmama durumuna, spor yapıp yapmama durumuna, mevut kapalı spor salonu olup olmama durumuna ve okullar arası sportif başarı durumuna ilişkin puanları arasında istatistiksel anlamda fark bulunmamıştır (p>0,05). Araştırmanın nitel bulguları ise okul yöneticilerinin beden eğitimi dersinin okuldaki yeri, beden eğitimi dersi ders dışı etkinliklerinin okuldaki yeri ve beden eğitimi dersinin örtük etkisi ile ilgili olmak üzere üç ana tema altında toplanmıştır. Sonuç olarak okul yöneticilerinin beden eğitimi dersine olan tutumlarının olumlu olduğu tespit edilmiş ancak olumsuz tutumları olan okul yöneticilerinin de bulunduğu görülmüştür. Olumlu olan okul yöneticilerinin, beden eğitimi dersinin en önemli derslerden biri olduğunu, beden eğitimi dersinin öğrencinin soysal, duygusal, fiziksel, zihinsel gelişimine önemli katkılar yaptığını belirtmişlerdir. Bunun yanında beden eğitimi dersine karşı olumlu tutum içerisinde olan okul yöneticilerinin ise dersin öğretmeninden kaynaklı bir takım olumsuz tutum içine büründükleri gözlenmiştir. Ayrıca beden eğitimi dersine karşı olumsuz olan diğer okul yöneticilerinin de olumsuz tutumlarının nedeni okulda ses ve gürültü olmasını istemeyen yöneticiler oldukları tespit edilmiştir.Öğe Spor yapan ve yapmayan ilköğretim öğrencilerinin depresyon durumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(2011) Arslan, Cengiz; Güllü, Mehmet; Tutal, VarolÖz: Bu çalışmanın amacı spor yapan ve yapmayan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin depresyon durumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırma grubunu Malatya il merkezi ilköğretim okullarında spor yapan (amatör sporcu, okul takımlarında oynayan vb.) 251 öğrenci ve spor yapmayan 251 öğrenci olmak üzere toplam 502 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerine Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve bu test sonucunda değişkenlerin normal dağılım göstermedikleri görülmüştür. Bu nedenle araştırmada ikili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U ve İkiden çok karşılaştırmalar için Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak ?=0,05 belirlenmiştir. Spor yapan öğrencilerin depresyon puanları (X=12.44) ile spor yapmayan öğrencilerin puanları (X=14.70) arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark olduğu bulunurken spor yapan öğrencilerin branşları ile depresyon puanları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.Ayrıca spor yapan 8. sınıf öğrencileri ile spor yapmayan 8. sınıf öğrencilerin depresyon puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark olduğu ve spor yapıp 2001 tl-3000 tl ve 3001tl ve üzeri aile gelir durumuna sahip öğrenciler ile aynı gelir durumuna sahip spor yapmayan öğrencilerin depresyon puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur, spor yapan 13 yaş ve 14 yaş ve üzeri öğrencilerin ile aynı yaşlara sahip spor yapmayan öğrencilerin depresyon puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark olduğu bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre ilköğretim öğrencilerinin, genel olarak, depresyon puanlarının çok düşük olduğu görülmüş ve spor yapan öğrencilerin spor yapmayanlara göre depresyon puanlarının anlamlı düzeyde düşük olduğu görülmüştür. Bu sonuç dâhilinde ilköğretim öğrencilerine depresyona girmemeleri veya depresyonu atlatmak için spor yapmaları önerilmektedir.