Yazar "Uğurlu, C. Teyyar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2012) Uğurlu, C. Teyyar; Yıldırım, M. Cevat; Sincar, Mehmet; Özer, Niyazi; Beycioğlu, KadirIn this study, empathetic tendencies and communication skills of education supervisors was investigated. It was also aimed to explore the relation between supervises’ communication skills and empathetic tendencies. The study group of this descriptive study was 306 supervisors chosen through cluster sampling method. In the analysis of data, ANOVA, t test, and regression analysis were used. Results showed that there was no meaningful difference in terms of participating supervisors’ gender, branch and seniority. According to the satisfaction with job variable, however, a meaningful difference was observed in support of the supervisors satisfied with their jobs. Results also showed that communication skills of supervisors predict their empathetic tendencies. As communication skill and empathetic tendency levels are evaluated together, it can be said that supervisors’ perceptions of empathetic tendencies are lower. It can be asserted that workshops and seminars aiming to increase city education supervisors’ both communication skills and empathetic tendencies will affect their behaviors positively.Öğe Eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaştıkları sorunlar(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2012) Yıldırım, M. Cevat; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, C. Teyyar; Sincar, MehmetBu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.