Yazar "Ulutaş, Ayşegül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5-6 YAŞ ÇOCUKLARIN SOSYAL PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (SİVAS ÖRNEĞİ)(2017) Akdoğan, Filiz; Ulutaş, AyşegülBirey, doğumdan itibaren mensup olduğu topluma uyumlu olmak, topluma ve kendine yararlı bir biçimde yaşayabilmek, iyi bir yaşam sürmek için ait olduğu toplumun benimsediği rolleri, değer ve yargıları kabullenmek durumundadır. Böylece sosyalleşme sürecinden geçmiş olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, 5-6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Sivas il merkezinde görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmakta; örneklemini ise evren içerisinden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 80 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin tamamına yakınının çocuklara sosyal problem çözme becerisi eğitimi vermenin gerekli olduğunu, yarıdan fazlasının sosyal problem nedenlerinin daha çok anne-baba tutumları ve teknolojiden kaynaklandığını belirttikleri görülmüştür. Öğretmenlerin büyük bir kısmı sınıflarında daha çok saldırganlık, etkileşim ve uyum sorunları ile karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Katılımcıların birçoğu aile katılımı etkinliklerine önem verdiklerini ve aile katılımını farklı yöntemlerle sağladıklarını vurgulamışlardır. Öğretmenlerin, çocukların sosyal problem çözme becerilerinin geliştiği yönünde gözlemlerini; olumlu sosyal davranışlarda, etkinliklere aktif katılımda ve sosyal problemlere ilişkin duyarlılıkta artış şeklinde değerlendirdikleri saptanmıştırÖğe Accident cases of children between 0-6 years brought to the emergency service(2019) Emre, Oğuz; Demirhan, Serap; Ulutaş, AyşegülAbstract: Aim: Childhood accidents can lead to consequences threatening the health of child. Especially, the accidents encountered by the child in early childhood are among the causes of death and serious disability. This study aimed to investigate what kind of accidents caused 0-6 age group children to be brought to pediatric emergency services and the frequency of these accidents increase in which age range. Material and Methods: In this study, the files of children, brought to the Pediatric Emergency Service of a Training and Research Hospital due to an accident between the dates of 01.06.2017 and 31.12.2017, were scanned and then examined retrospectively. Obtained data were assessed with SPSS 22.0 program and the frequency and percentage analysis were conducted. Results: 1409 children files that could be accessed in the hospital archive were examined; and it was seen that 0-2 age group children formed the 61.2% part of the cases brought due to accidents, % 57.7 of children were male according to gender data of accident data, while falling and poisoning cases were high in July and August, burn cases were high in December. It was found that the number of children with a diagnosis of falling was higher than other diagnoses. Conclusion: It is identified that adequate measures have not been taken for childhood accidents and the number of children having an accident is quite high for a 6-month period. It is important to inform parents to prevent accidents and to create a safe environment.Öğe Altı Yaş Çocuklarının İlkokulda Okuduğunu Anlama Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2016) Ulutaş, Ayşegül; Aksoy, Ayşe BelginÖz: Bu araştırmada altı yaş çocuklarının ilkokulda okuduğunu anlama becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak yürütülen araştırmanın evrenini Malatya il merkezinde bulunan ilkokullarda öğrenim gören birinci sınıf öğrencileri; örneklemini ise evren içerisinden oransız küme örnekleme yöntemi ile seçilen, 20152016 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören, okumayı öğrenmiş çocuklardan oluşan 150 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Genel Bilgi Formu" ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Okuduğunu Anlama Becerisini Değerlendirme Formu" kullanılmıştır. "Genel Bilgi Formu"nda çocuğun cinsiyeti, okul öncesi eğitim alıp almama durumu, anne öğrenim düzeyi ve baba öğrenim düzeyine ilişkin bilgiler yer almaktadır. "Okuduğunu Anlama Becerisini Değerlendirme Formu"nda ise birinci sınıfta çocukların en çok tercih ettikleri hikâyelerden biri olan "Ninemin Gözlükleri" isimli hikâyenin içeriğiyle ilgili yedi soru yer almaktadır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda altı yaş çocuklarının okuduğunu anlama becerileri bakımından başarısız oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Başlık (İngilizce): Investigation of Reading Comprehension Skills of Six-Year-Old Children During Transition into Primary School in Terms of Various Factors Öz (İngilizce): The purpose of this study is to investigate the reading comprehension skills of six-year-old children during their into primary school in terms of various factors. The study is a descriptive one in survey model. The population of the study is composed of the first grade students studying in primary schools in the center of Malatya and the sample is formed by 150 first grade students selected from the population through random sampling method. "General Information Sheet" and "Reading Comprehension Evaluation Sheet" which was developed by the researcher were used as data collection tools during the study. In the "General Information Sheet", information regarding the gender of the child, his/her preschool training and the educational level of parents were included. And in the "Reading Comprehension Evaluation Sheet", there were seven questions about the content of the short story called "the Glasses of My Grandma" which is one of the favorite stories of first grade students. SPSS 22 packaged software was used to analyze the data. The data were analyzed using frequency and percentage tables, independent samples t test and one-way analysis of variance. The results of the study revealed that the reading comprehension skills in those sixyear-old children is unsuccessful. Suggestions were made in accordance with results of the study.Öğe Anne-bebek etkileşimi(İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2016) Ulutaş, Ayşegül; Aksoy, Ayşe B.; Çalışkan, ZekeriyaBireysel ve sosyal bir varlık olan insanın gelişiminde doğum öncesi dönemden itibaren anne oldukça önemlidir. Çocuğun gelişiminde zamanın çoğunu birlikte geçirdiği annesinin ve içinde yaşadığı çevrenin büyük önemi vardır. Özellikle yaşamın ilk iki yılını kapsayan bebeklik döneminde bebeklerin anneleri ile etkileşimleri bebeğin sağlıklı büyümesine ve gelişmesine, dolayısıyla topluma uyum sağlayan bir birey olmasına yardımcı olur. Annelerin bebeğin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ebeveynlik rollerini etkili bir şekilde yerine getirebilmesi, bebekleri ile olan etkileşimleri ve bebek gelişim bilgileri ile ilgilidir. Anne-bebek etkileşimi ve bebek gelişim bilgileri birlikte düşünüldüğünde bebek ve anne arasında birbirlerini etkileyebilen, karşılıklı bir ilişkinin olduğu ifade edilebilir. Bu nedenle bu araştırmada sağlıklı anne-çocuk ilişkisinin erken yıllardan başlanarak geliştirilmesine yönelik farkındalık yaratmak, anne-bebek etkileşimine yönelik önerilerde bulunmak, dolayısıyla topluma uyum sağlayan bireylerin yetişmesine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Anne, Bebek, Etkileşim.Öğe Effects of Drama-Based Supportive Training Programs on Social Self- Efficacy of Children in Regional Boarding Secondary School(2017) Ulutaş, Ayşegül; Yayan, E HilalGünümüzde ailelerin tamamı anne, baba ve çocuğun birlikte yaşama olanağına sahip değildir. Giderek artan bir şekilde ebeveynlerden biri ölüm, boşanma, ayrılma ya da terk etme, ihmal ve istismar nedeniyle yok olmaktadır. Bunun yanında Türkiye'de nüfusun dağılımının dağınık olması, nüfusun önemli bir bölümünün köy, mezra, oba, yayla gibi yerleşim yerlerinde yaşaması, özellikle Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde iklimin elverişsiz olması gibi coğrafi engeller, hastalıklar, ekonomik sıkıntılar, okulun evlere uzak oluşu yaşamı ve eğitime devam etmeyi etkilemektedir. Bu nedenle çocuğun bir kurum tarafından bakımı gerekebilir. Aile işlevini bir kurumun devralması ergenin sağlıklı sosyal özyeterliğinin gelişiminde sorunlara neden olabilir. Bu araştırmada, Yatılı Bölge Ortaokulunda kalmakta olan çocukların sosyal özyeterliklerine drama temelli destek eğitim programının etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test-izleme testi kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya/Hekimhan/Kurşunlu Yatılı Bölge Ortaokulunda kalmakta olan 48 çocuk (24 deney, 24 kontrol) oluşturmaktadır. Çocuklara on hafta süre ile haftada bir gün bir saat Drama Temelli Destek Eğitim Programı uygulanmıştır. Eğitim programının çocuklar üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla "Sosyal Özyeterlik Algısı Ölçeği" uygulanmıştır. Normal dağılım gösteren niceliksel verilerin iki grup karşılaştırmalarında Bağımsız Gruplar t Testi kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren değişkenlerin grup içi karşılaştırmalarında Bağımlı Gruplar t Testi, normal dağılım göstermeyen değişkenlerin grup içi karşılaştırmalarında ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Anlamlılık p<0.01 ve p<0.05 düzeylerinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ergenlere verilen drama temelli destek eğitim programının çocukların sosyal özyeterliği üzerine anlamlı etkisinin olduğu ve program sonrasında kalıcılığının devam ettiği ortaya çıkmıştır.Öğe Effects of drama-based supportive training programs on social selfefficacy of children in regional boarding secondary school(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017) Ulutaş, Ayşegül; Yayan, E. HilalToday, not all families have the opportunity to have a nuclear family structure. Increasingly, one of the parents is lost due to death, divorce, separation or abandonment, neglect and abuse. In addition, scattered population in Turkey, the fact that the majority lives in settlements such as villages, hamlets, nomad areas, and summer ranges, and the geographic obstacles and unfavorable climatic conditions especially in the Black Sea, Eastern and Southeastern Anatolia regions, diseases, economic troubles, and distant schools all affect lives and continuing education. In such cases, children may need support from an institution. The family function assumed by an institution can cause problems in the development of healthy social self-efficacy of adolescents. This study aims to investigate the effects of drama-based supportive training programs on social self-efficacy of adolescents in regional boarding secondary school. This semi-experimental study was conducted using pre-, post- and follow-up tests with a control group. The study group consists of 48 adolescents (24 in the experimental, and 24 in the control group) in the Malatya/Hekimhan/Kurşunlu Regional Boarding Secondary School. One-hour dramabased supportive training program was provided to children one day a week for ten weeks. The "Social Self-Efficacy Perception Scale (SSEPS)" was applied in order to measure the effect of the training program on children. Independent samples t-test was used in the two-group comparisons of the quantitative data having a normal distribution. The dependent groups t-test was used for the comparison of the variables with a normal distribution, and the Wilcoxon signed rank test was used for the intragroup comparison of the variables without a normal distribution. P<0.05 and p<0.01 were accepted as the level of significance. As a result of the study, it was revealed that the drama-based supportive training program provided to the children had a significant, and continuing effect on social self-efficacy of the children.Öğe Ergenlerde Sosyal Öz-yeterlik Algısı ve Duygusal Öz-yeterlik Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi: Bir Model Önerisi(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016) Ulutaş, AyşegülÖz: Bu araştırma, ergenlerde sosyal öz-yeterlik algısının duygusal öz-yeterlik üzerinde yordayıcı etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya il merkezinde 9-12. Sınıfta öğrenim görmekte olan ergenler oluşturmaktadır. Örneklemi ise uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 682 ergen oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplamak için Genel Bilgi Formu, Sosyal Öz-yeterlik Algısı Ölçeği ve Duygusal Öz-yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 VE LISREL 8.5 programları kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sosyal öz-yeterlik algısı ile duygusal öz-yeterlik arasında anlamlı ilişki olduğu ve sosyal öz-yeterlik algısının duygusal öz-yeterlik örtük değişkeni üzerinden duyguları düzenleme, duyguların destekleyici etkisi, duyguları anlama ve duyguları algılama alt boyutları üzerinde doğrudan veya dolaylı olarak anlamlı etkilere sahip olduğu ve sosyal öz-yeterlik algısının duygusal öz-yeterliğin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. Başka bir ifadeyle sosyal öz-yeterlik algısı duygusal öz-yeterliği pozitif yönde yordamıştır.Öğe MOTOR GELİŞİM EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞÇOCUKLARIN KABA VE İNCE MOTOR BECERİLERİNEETKİSİNİN İNCELENMESİ(Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017) Ulutaş, Ayşegül; Demir, Esra; Yayan, E. HilalÖz: Bu araştırmada kaba ve ince motor becerilerin kullanılmasını içeren 10 oturum ve 40 etkinlikten oluşan motor gelişim eğitim programının 5-6 yaş çocuklarının kaba ve ince motor gelişimlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubuna Malatya il merkezinde tesadüfen seçilen bir anaokuluna devam eden 50 çocuk (25 kontrol-25 deney) dâhil edilmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Verileri elde etmek için araştırmacılar tarafından geliştirilen genel bilgi formu ile kaba ve ince motor becerilerin kullanımını içeren motor gelişim değerlendirme formu kullanılmıştır. Formda toplam 23 madde yer almaktadır. Formdaki maddelerin çocuklar tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği araştırmacı tarafından belirlenen uygulama yönergesi ve materyaller ile değerlendirilmiştir. Verileri analiz etmek için SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediğinden grup içi karşılaştırmalarda Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, gruplar arası karşılaştırmalarda Paired Sample t Testi kullanılmıştır. Sonuçta; çocukların kaba ve ince motor gelişimlerinde deney ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu saptanmıştır.Öğe Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki(2020) Emre, Oğuz; Ulutaş, Ayşegül; İnci, Ramazan; Coşanay, Burcu; Ayanoğlu, Mine; Kaçmaz, Cihangir; Kay, Mehmet AkifÖz: Günümüzde öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların eğitimi, toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Türkiye’de de bu konu ile ilgili yapılan araştırmalar sınırlı düzeydedir. Bu çalışmada, öğretmenlerin öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik yeterlikleri, öz yeterlik kaynakları ve pozitif öğretmenlik becerileri arasındaki ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu, tesadüfen seçilen 25 resmi ilkokul ve 10 özel ilkokulda görev yapan toplam 317 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlilikleri Ölçeği, Pozitif Öğretmen Ölçeği ve Öz Yeterlik Kaynakları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistikler ve Pearson Korelasyon katsayıları kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmenlerin derste akış yaşatmak ile dikkate alma, güdüleme, derse odaklanma, dikkat toplama ve olumlu tutum arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır.Öğe OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUK KİTAPLARINDAKİ RESİMLERİN ÇOCUĞA GÖRELİĞİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ(2017) Ulutaş, AyşegülÖz: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuk kitaplarındaki resimlerin çocuğa göreliğinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Malatya merkezde anaokullarında çalışan okul öncesi öğretmenleri oluşturmakta; örneklemini ise evren içerisinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 38 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verileri elde etmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu; verileri analiz etmek için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme formu uzman görüşleri doğrultusunda şekillendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; okul öncesi öğretmenlerinin çoğunluğu, resimlerin içeriği açıkça ortaya koyduğunu, resmin içeriğin en ince ayrıntısına kadar vurgu yaptığını, içerikle uyumlu, açık ve anlaşılır olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin, sanatsal değerin resimlere yansıtıldığını, estetik kaygının ön planda tutulduğunu, sanatsal yanının ağır bastığını, resimlerin canlı olduğunu belirttikleri görülmüştürÖğe Okul öncesi dönemde (6 yaş) belli başlı oyunların çocukların psikomotor gelişimine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2011) Ulutaş, Ayşegül; Köksalan, BahadırBu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde (6 yaş) belli başlı oyunların çocukların psikomotor gelişimine etkisini incelemektir. Bu nedenle ön test-son test kontrol grup deseni kullanılmıştır. Araştırmayı yapmak için Malatya'da bulunan bir anaokulu ve Adıyaman'da ilköğretim okulu bünyesinde bulunan bir anasınıfı 6 yaş grubu çocukları çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplamak için Morris ve arkadaşlarının 1980 yılında geliştirmiş oldukları motor performans testi kullanılmıştır. Ön test ve son testte motor performans testi uygulanmış olup, çocukların denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama, tenis topu fırlatma becerileri ölçülmüştür. Araştırmada çocuklarla haftada iki saatlik seanslarla iki ay (sekiz hafta) boyunca, çocukların psikomotor becerilerini geliştirdiği düşünülen bazı oyunlarla etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Bu oyun etkinlikleri sonucunda çocukların temel hareketler dönemindeki her bir hareket boyutunda (denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama, tenis topu fırlatma) gösterdikleri performanslar, çocukların cinsiyet, yaş, boy ve kilolarına göre değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 15.0 paket programı kullanılmış; Frekans (f), Yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, bağımsız gruplar t testi, eşli gruplar t testi ve basit korelasyon anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, oyun etkinliklerinin; -Çocukların yakalama becerisi dışındaki denge, sekme, sıçrama, koşma, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerini olumlu yönde etkilediği, -Çocuklardaki denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerinde yaşa (ay) göre farklılaşma oluşturmadığı, - Çocuklardaki denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerinde boya göre farklılaşma oluşturmadığı, - Çocuklardaki denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerinde kiloya göre farklılaşma oluşturmadığı, -Kız çocukların denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerini olumlu yönde etkilediği, -Erkek çocukların yakalama becerisi dışındaki denge, sekme, sıçrama, koşma, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerini olumlu yönde etkilediği, ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞINA İLİŞKİN TUTUMLARININ ÇEVRİM İÇİ ÖĞRENME AÇISINDAN İNCELENMESİ(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2016) Ulutaş, AyşegülÖz: Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının çevrim içi öğrenme açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada Araştırmanın evrenini İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adayları, örneklemini ise evren içerisinden ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen 134 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmaya katılacak öğretmen adaylarının seçiminde katılımcıların okul öncesi öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencisi olmaları temel ölçüt olarak belirlenmiştir. Veriler "Genel Bilgi Formu" ve Gömleksiz (2004) tarafından geliştirilen "Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği" ile toplanmıştır. Verileri analiz etmek için Kolmogorow-Smirnov, Bağımsız Gruplar t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) kullanılmıştır. Sonuçta, internet imkânı, bilgisayara sahip olup olmama ve internet kullanım amacı değişkenleri açısından okuma alışkanlığına ilişkin öğretmen adaylarının tutumlarının değişmediği, akıllı telefona sahip olup olmama değişkeni bakımından yarar ve etki boyutlarında anlamlı fark olduğu diğer boyutlarda anlamlı fark olmadığı saptanmıştır Başlık (İngilizce): EXAMINATION OF ATTITUDES OF PRESCHOOL TEACHER CANDIDATES TOWARDS READING HABIT IN TERMS OF ONLINE LEARNING Öz (İngilizce): The purpose of this study is to examine attitudes of preschool teacher candidates regarding reading habit in terms of online learning. Relational model was used in the research. While the population of the study consisted of teacher candidates receiving education in the Faculty of Education on Inonu University, the sample group consisted of 134 preschool teacher candidates selected from the population by using criterion sampling method. The data were collected by using “General Information Form” and “Attitude Scale Towards Reading Habit” developed by Gömleksiz (2004). Kolmogorow-Smirnov, Independent Samples t Test, and One Way Analysis of Variance (One Way Anova) were used to analyze the data. In conclusion, it was determined that attitudes towards reading habit of teacher candidates did not change in terms of variables of internet access, having a computer, and intended use of the internet; while there was a significant difference in the benefit and effect subscales in terms of the variable of having a smart phone, there was no significant difference in the other subscalesÖğe The relationship between internet and game addiction and the levels of physical activity of the secondary education students(2022) Alagöz, Nurcan; Ulutaş, AyşegülThe purpose of this study is the relationship between internet and game addiction and the levels of physical activity of the secondary students. The study is carried out with 409 students attending five different high school types in Bingöl province. Cognitive Behavioral Physical Activity Questionnaire (CBPAQ), Game Addiction Scale (GAS), Internet Addiction Scale (IAS) and Personal Information Form are used as data collection tools. In the study, it is found that there is a positive and high level of meaningful relationship between internet addiction and game addiction but there is no relationship between physical activity and internet and game addiction.