Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uslu, Runa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminin Ruhsal-Gelişimsel Değerlendirmesi: Bebek Ruh Sağlığı Ünitesi İşleyişi
    (2007) Öztop, Didem; Özcan, Özlem; Uslu, Runa; Erol, Neşe
    Öz: Amaç: Ruhsal bozuklukların öncüllerinin olabildiğince erken dönemde tanınması, tanımlanması ve sağaltımının; bireyin ruh sağlığını uzun dönemde olumlu etkileyeceği varsayılmaktadır. Bebeklik döneminde ruhsal bozukluğun gelişimine yol açan çok boyutlu süreçler, sonraki gelişim basamaklarını da etkilemektedir. Bu yazı, yaşamın ilk üç yılında sağlıklı gelişimi engelleyebilecek sorunları gidermeyi ve sağlıklı gelişimi korumayı hedefleyen ve Türkiye'de Ankara Üniversitesi Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı'nda ilk kez kurulmuş olan Bebek Ruh Sağlığı Ünitesi'nde bebeklere, küçük çocuklara ve bakım verenlerine değerlendirme yaklaşımlarını tanıtmayı amaçlamıştır. Yöntem: Bebek Ruh Sağlığı Ünitesi'nde uygulanan öykü alma, ruhsal muayene, gelişim değerlendirmesi ve tanılama yöntemleri açıklanmıştır. Sonuç: Bebek ruh sağlığı, ülkemizde ve dünyada yeni gelişen bir alandır. Bebeklerin ve küçük çocukların bakım verenleriyle birlikte, gelişim dönemlerine uygun biçimde; çağdaş ve yapılandırılmış özel değerlendirme, tanı ve sağaltım yöntemleri kullanılarak bilinçli, titiz ve farklı uzmanlık alanlarının katıldığı bir yaklaşım ile ele alınmaları gereklidir. Bu alanda kullanılan değerlendirme araçları, tanı ölçütleri, yöntemleri alandaki değişimlere uygun biçimde, düzenli olarak yenilenmeli ve geliştirilmelidir. Tartışma: Bebek ve küçük çocukların değerlendirilmesi, kliniğimizde uygulanan biçimiyle çağdaş dünya yazını ışığında tartışılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Biopsychosocial variables associated with gender of rearing in children with male pseudohermaphroditism
    (Turkiye Sinir Ve Ruh Sagligi Dernegi, 2007) Uslu, Runa; Oztop, Didem; Ozcan, Ozlem; Yilmaz, Savas; Berberoglu, Merih; Adiyaman, Pelin; Cakmak, Murat
    Objective: The effect of parental rearing on gender identity development in children with ambiguous genitalia remains controversial. The present study aimed to address this issue by investigating the factors that may be associated with sex of rearing in children with male pseudohermaphroditism. Method: The study included 56 children with male pseudohermaphroditism that were consecutively referred to a child psychiatry outpatient clinic. At the time of referral the age range of the sample was 6 months-14 years, 28 children hod been raised as boys and 28 as girls. Demographic and biological information was obtained from patient charts. An intersex history interview was administered to the children and parents, whereas The Gender Identity Interview and the Draw-A-Person Test were administered only to the children. The children were observed during free play. Comparisons of biological, psychological and social variables were made with respect to gender of rearing. Results: More children reared as boys were younger at time of referral, belonged to extended families, and had higher Proder scores. Although children's gender roles were appropriate for their gender of rearing, findings of the Gender Identity Interview and the Draw-A-Person Test suggested that some of the girls presented with a male or neutral gender self-perception. Conclusion: The relationships between age at the time of problem identification, age at the time of diagnosis, and gender of rearing indicate the importance of taking measures to ensure that the intersex condition is identified at birth and children ore referred for early diagnosis, gender assignment, and treatment.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Erkek yalancı hermafrodit olguların yetiştirildikleri cinsiyetle ilişkili biyopsikososyal değişkenler
    (2007) Uslu, Runa; Öztop, Didem; Özcan, Özlem; Yılmaz, Savaş; Berberoğlu, Merih; Adıyaman, Pelin; Çakmak, Murat; Kerimoğlu, Efser; Öcal, Gönül
    Öz: Amaç: Kuşkulu eşeysel yapıya sahip çocuklarda yetiştirilme tutumlarının cinsel kimlik gelişimi üzerine etkisi konusunda günümüzde farklı görüşler bulunmaktadır. Bu çalışmada erkek yalancı hermafroditizmi olan olguların ana babaları tarafından yetiştirildikleri cinsiyetle ilişkili etmenlerin araştırılması amaçlanmıştır. Yöntem: Çocuk psikiyatrisi polikliniğine cinsel kimlik gelişiminin değerlendirilmesi amacı ile gönderilen, 6 ay-14 yaşlar arasında, 28?i kız, 28?i erkek olarak yetiştirilmekte olan 56 erkek yalancı hermafroditizm olgusu çalışmaya alınmıştır. Olguların demografik ve biyolojik bilgileri dosya kayıtlarından elde edilmiştir. Ana babalara ve çocuklara Öykü Alma Görüşmesi, çocuklara Cinsel Kimlik Ölçeği, İnsan Resmi Çizme Testi, zeka ve gelişim değerlendirmeleri uygulanmıştır. Çocuklar serbest oyunda gözlemlenmişlerdir. Değişkenler, çocukların yetiştirildikleri cinsiyet bakımından karşılaştırılmışlardır. Bulgular: Erkek yetiştirilen çocukların daha küçük yaşta tanı için getirildikleri, daha çok geniş ailelerden geldikleri ve Prader skorlarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Çocuklar yetiştirildikleri cinsiyete uygun cinsiyet rollerini benimsemiş görünmekle birlikte, İnsan Resmi Çizme Testi ve Cinsel Kimlik Ölçeği?nde tüm erkek çocukların yetiştirildikleri cinsiyeti benimsedikleri, öte yandan bazı kızların erkek cinsiyetine uygun bulgular verdikleri görülmüştür. Sonuç: Yetiştirilme cinsiyeti ile sorunun fark edildiği ve tanının konduğu yaşlar arasındaki ilişkiler, ülkemizde sorunun doğumda fark edilmesini ve erken dönemde tanıyı, cinsiyet tayinini ve tedaviyi sağlayacak önlemlerin alınmasının önemine işaret etmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A Nationwide study of social emotional problems in young children
    (Springer, 2011) Karabekiroglu, Koray; Uslu, Runa; Kapci-Seyitoglu, Emine; Ozbaran, Burcu; Oztop, Didem; Ozel-Ozcan, Ozlem; Dogangun, Burak
    [Abstract Not Available]
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A nationwide study of social-emotional problems in young children in Turkey
    (Elsevier Science Inc, 2013) Karabekiroglu, Koray; Uslu, Runa; Kapci-Seyitoglu, Emine G.; Ozbaran, Burcu; Oztop, Didem B.; Ozel-Ozcan, Ozlem; Dogangun, Burak
    We aimed to assess the prevalence of social-emotional problems of Turkish children in early childhood and to understand their association with various bio-psycho-social risk factors, in order to establish guidelines in planning training programs for parents and professionals. Data from a representative sample of 1507 boys (54.3%) and 1268 girls (45.7%) aged 10-48 months were collected. The primary caregivers (mothers = 91.4%) completed the Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment (BITSEA), the Brief Symptom Inventory (BSI) and a form designed to gather information about various bio-psycho-social risk factors. Based on the caregiver terms, a total of 1626 children (60.1%) were reported to experience social-emotional problems. However, based on the BITSEA-problem clinical (1.5 SD) cut-off scores, 9.3% (9.1% of boys; 9.5% of girls) of all children were found to experience social-emotional problems. The variables, that showed a significant association with BITSEA-problem scores in pairwise comparisons, were entered in logistic regression analysis to determine the variables that predict the group with scores of above clinical cut-point. Higher total score of BSI of the primary caregiver, being separated from the mother for more than a month, and lower income of the family were found to be significant predictors of social-emotional problems. Caregiver reports highlight that maternal variables of mothers' psychological well-being, education and access to sources of support are closely related to the social-emotional wellbeing of their off-spring. The findings obtained from this study may be used for detection of prioritized domains in terms of management of preventive mental health services. (C) 2012 Elsevier Inc. All rights reserved.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim