Yazar "Uzun, Özge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin İş Doyum Düzeyleri ve İş Doyumları(İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2010) Uzun, ÖzgeÖz: Amaç: Bu çalışmanın amacı, bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin iş doyum düzeylerini ve iş doyumları ile ilgili bazı değişkenleri incelemekti. Yöntem: Tanımlayıcı türde olan bu çalışma, 2008yılı Şubat ayında, İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi'ndeyürütüldü. Çalışmanın örneklemini 266 hemşire oluşturdu. Çalışmanın verileri, Minnesota Doyum Ölçeği Kısa Formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplandı. Bulgular: Hemşirelerin genel iş doyumu orta düzeyde olup puan ortalaması S. 30 ± 0.71 idi. Hemşirelerin içsel doyum puan ortalaması (3.52±0.75) dışsal doyum puan ortalamasından daha yüksekti (2.98±0.86). Evli (3.39±0.69), dahili kliniklerde çalışan (3.55^.0.54), birim sorumlusu olan (3.59±0.62), sürekli gündüz çalışan (3.52±0.58) ve bilimsel etkinliklere katılan (3.40±0.66) hemşirelerin genel iş doyum puan ortalamaları diğer hemşirelerden anlamlı olarak daha yüksek bulundu (P<0.05). Sonuç: Hemşirelerin genel ve içsel iş doyumları, orta, dışsal iş doyumları ise düşük düzeyde idi. Bu çalışmanın sonuçları, hemşirelerin iş doyumlarının medeni durum, çalışılan birim, işteki pozisyon, çalışma şekli ve bilimsel etkinliklere katılma durumu ile ilişkili olduğunu göstermiştir. Başlık (İngilizce): Investigation of Job Satisfaction Levels of Nurses Working in a University Hospital and Öz (İngilizce): Purpose: Purpose of this study was to investigate job satisfaction levels of the nurses working at a university hospital and the some variables the related to their job satisfaction. Method: This descriptive study was carried out in İnönü University Turgut Özal Medical Center in February, 2008. The sample of the study included in 266 nurses. The data were collected using a questionnaire prepared by the investigator and the Minnesota Satisfaction Questionnaire short form. Results: General job satisfaction mean score of nurses was 3.30±0.71, reflecting moderate level satisfaction. Internal satisfaction mean score (3.52±0.75) of nurses was higher than their external mean score (2.98±0.86). It was found that the general job satisfaction mean scores of the married nurses (3.39±0.69), nurses who worked in the internal clinics (3.55±0.54), nurses who had responsible of the unite (3.59±0.62), nurses who worked in continuous day time shift (3.52±0.58), nurses who participated the scientific activities (3.40±0.66) were significantly higher than other nurses (P<0.05). Conclusion: General and internal job satisfaction of nurses was moderate level, and their external job satisfaction was low level. Results of this study showed that job satisfaction of nurses was related to variables such as marital status, the unit of work, position at work, time of work, and participate to scientific activities.Öğe Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini tanıma becerileri ve öğretimin öğrencilerin becerilerini geliştirmeye etkisi(2007) Balcı Akpınar, Reva; Uzun, ÖzgeÖz: Bu çalışma, öğrencilerin duygusal yüz ifadelerini tanıma düzeylerini belirlemek ve duygusal yüz ifadelerini tanıma becerisini geliştirmeye yönelik yapılan öğretimin etkinliğini değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Araştırma, tanımlayıcı, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli ile yarı deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmaya, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda 2001–2002 öğretim yılında birinci ve dördüncü sınıflarda öğrenimlerini sürdüren toplam 160 öğrenci alınmıştır. Veriler, öğrencilerden soru formu ve Dökmen tarafından geliştirilen "Duygusal Yüz İfadelerini Teşhis Testi" (YİTT) aracılığı ile toplanmıştır. Değerlendirmede yüzdelik hesaplamalar, t testi, Kruskal Wallis varyans analizi, korelasyon testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır Çalışmada, birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini anlama becerileri arasında anlamlı fark olmadığı bulunmuştur. Deney grubu ile kontrol grubunda yer alan öğrencilerin sontest puan ortalamaları arasında ileri düzeyde ve deney grubu lehine fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrencilerin ön-test puan ortalamaları ile son-test puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı iken, kontrol grubunda bu fark anlamlı bulunmamıştır.Öğe Meme kanserli kadınlarda mastektominin beden algısı, benlik saygısı ve eş uyumu üzerine etkisinin incelenmesi(2008) Uzun, Özge; Uçar, TubaGİRİŞ VE AMAÇ: Meme kanseri, Türkiye' de kadınlar arasında en sık görülen kanser türü olup kadınlardaki bütün kanserlerin %24.1'ini oluşturmaktadır. Meme kanseri tedavisinde uygulanan mastektomi ile yaşanan meme kaybı kadınlarda çeşitli psikososyal sorunlara neden olmaktadır. Bu araştırmanın amacı meme kanserli kadınlarda mastektominin beden algısı, benlik saygısı ve eş uyumu üzerine etkisini incelemektir. YÖNTEM VE GEREÇLER: Bu araştırma, mastektomili kadınlar ile bu gruba benzer özellikler gösteren ve meme kanseri olmayan sağlıklı kontrol grubunun karşılaştırılması yoluyla, analitik ve geriye yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 01 Ocak 2002- 31 Ağustos 2006 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Genel Cerrahi Servisinde mastektomi olmuş 52 kadın ve meme kanseri olmayan 52 kadından oluşmaktadır. Veriler, mastektomili ve sağlıklı kadınlar için soru formları, Vücut Algısı Ölçeği (VAÖ), Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği (RBSÖ) ve Çiftler Uyum Ölçeği (ÇUÖ) kullanılarak toplanmıştır.BULGULAR: VAÖ, RBSÖ ve ÇUÖ' den alınan ortalama puanlara göre, mastektomili kadınların beden algısı, benlik saygısı ve eş uyumu sağlıklı kadınlarınkinden istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha düşük bulunmuştur (p<0.001).SONUÇ: Meme kanserli kadınlarda mastektominin beden algısı, benlik saygısı ve çift uyumunu olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir.Öğe Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri(Sted, 2014) Aylaz, Rukiye; Güneş, Gülsen; Uzun, Özge; Ünal, SüheylaAmaç: Bu araştırma üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: İnönü Üniversitesinde öğrenim gören 706 öğrenci araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri literatür taranarak hazırlanan soru formu aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; sayı, yüzdelik, ortalama, bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız gruplarda t testi yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %56.9‘unu kadın %56.1’i birinci, %43.9’u dördüncü sınıf öğrencisidir. Cinsiyet, aile tipi, anne eğitimi, yaşanılan yer ile cinsiyet rolüne ilişkin tutum toplam puanları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur, ancak birinci sınıf ile dördüncü sınıf ve baba eğitimi ile anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Sonuç ve Öneri: Öğrencilerin üniversite eğitim sırasında sınıflarının cinsiyet rollü üzerine etkili olmadığını ve annenin eğitim durumunun öğrencilerin cinsiyet rol ayrımcılığını azalttığı, bu durum toplumda cinsiyet rolünün farkının azaltılmasında annenin eğitimin daha etkin olabileceğini düşündürmektedir. Araştırma sonuçlarına dayanarak, toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik kulüplerin, öğrenci topluluklarının kurulması ve bu tür etkinliklere erkek öğrencilerin katılımının desteklenmesi önerilir.