Yazar "Uzun, Mehtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Element ve bileşiklerin öğretiminde işbirlikçi ve geleneksel yöntemlerin karşılaştırılması(2007) Tezcan, Habibe; Uzun, MehtapÖz:Arastırmanın amacı, "Element ve Bilesikler" konusunun ögretiminde "Geleneksel Anlatım Yöntemi" ile "sbirlikçi Ögretim Yöntemi"nin basarıya etkilerini karsılastırmaktır. Çalısma; Ankara-Tevfik leri mam hatip Lisesi, lise 1. Sınıflar üzerinde gerçeklestirilmistir. Ders ögretmeninin önceki degerlendirmelerine dayanarak basarı bakımından yakın oldugunu belirttigi iki grup alınarak gruplardan biri "kontrol grubu" digeri "deney grubu" olarak belirlenmistir. Kontrol grubuna geleneksel anlatım yöntemi, deney grubuna isbirlikçi yöntemle ögretim yapılmıstır. Ögrencilere ögretimden önce Element ve Bilesikler konusunda hazırlanan Kavram Testi-Ilk, Mantıksal Düsünme Yetenek Testi ve Bilimsel slem Beceri Testi uygulanmıstır. Ögretimden sonra basarıyı belirlemek amacıyla Element ve Bilesikler Kavram Testi-Son test olarak uygulanmıstır. Sonuçların degerlendirilmesi t-Testi ve ANCOVA ile yapılmıstır. Sonuçta isbirlikçi ögretim yapılan grubun daha basarılı oldugu saptanmıstır. Test sonuçlarından hala bazı yanlıs kavramların bulundugu saptanmıstır. Bunların nedenini arastırmak ve ögrenci görüslerini tartısabilmek amacıyla mülakat yapılmıstır.