Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Vural, Suna" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Oyun temelli dil destek programının 12-24 aylık bebeklerin gelişimi üzerine etkisinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2023) Vural, Suna; Sağlam, Mehmet
    Amaç: Bu araştırmanın amacı Oyun Temelli Dil Destek Programının 12-24 aylık bebeklerin gelişimine etkisinin incelenmesidir. Materyal ve Metot: Araştırma öntest, sontest ve kalıcılık testi kontrol gruplu deneysel desen olarak Mart 2022-Haziran 2022 tarihleri arasında Bingöl il merkezinde yaşayan 12-24 aylık bebeğe sahip annelerle yürütüldü. Araştırma 12-24 ay arası bebeğe sahip 46 anne (21 uygulama, 25 kontrol) ile tamamlandı. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE), Türkçe İletişim Gelişim Envanteri (TİGE I-II) ve Doğum Sonrası Bağlanma Ölçeği kullanılarak toplandı. Uygulama grubunda yer alan annelere 12 oturumluk Oyun Temelli Dil Destek Programı uygulandı, kontrol grubundaki annelere herhangi bir uygulama yapılmadı. Verilerin analizinde uygulama ve kontrol gruplarının ön test ölçümlerinin karşılaştırılmasında Mann Whitney U test kullanılırken, uygulama grubunun kendi içinde ön test-son test-kalıcılık testi ölçümleri arasındaki farklılıkların incelenmesinde Freidman Test kullanılmıştır. Testler arasında farklılık olması durumunda, farklılıkların hangi testler arasında olduğunun belirlenmesi amacıyla Wilcoxon test kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise ön test ve son test arasındaki değişimlerin karşılaştırılmasında Wilcoxon Test kullanılmıştır. Araştırmaya katılanlar ve ailelerinin demografik bilgilerinin dağılımlarının belirlenmesinde frekans analizi kullanılırken, bu dağılımların gruplar arasındaki farklılığını incelemek amacıyla Ki-Kare analizi kullanılmıştır. Bulgular: Oyun temelli dil destek eğitimin sonrasında uygulama grubundaki bebeklerin AGTE, TİGE I-II toplam puanlarında anlamlı farklılık olduğu p<0.05; Doğum Sonrası Bağlanma Ölçeğinde anlamlı farklılığın olmadığı p>0.05; kontrol grubunda ise AGTE, TİGE I-II ve Doğum Sonrası Bağlanma Ölçeğinde anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç: Bu araştırma Oyun Temelli Dil Destek Programının 12-24 aylık bebeklerin gelişimine olumlu yönde etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Anne Eğitimi, Bebeklik Dönemi, Dil Gelişimi, Oyun, Oyun Temelli Destek

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim