Yazar "Yüksel, Pelin Arslan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Review of Multimedia Learning Principles: Split-Attention, Modality, and Redundancy Effects(İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknoloji Öğretmenliği Bölümü, Malatya., 2012) Yüksel, Pelin ArslanÖz: Multimedya ile Öğrenme İlkelerinin İncelenmesi: Biçem, Aşırılık, Dikkat Bölünmesi Etkileri. Bu çalışma üç temel multimedya tasarım prensibinin, dikkat bölünmesi (split-attention), biçem etkisi (modality effect) ve aşırlık etkisi (redundancy effect), bilişsel yük teorisine katkısı üzerine bir literatür taraması sunmayı hedeflemektedir. Bilişşel yük teorisine göre (cognitive load theory), bilgi, çalışan bellekteki (working memory) aşırı yüklenmeyi göz önünde bulundurularak sunulmalıdır. İlk prensibimiz, dikkat bölünmesi, bilgi birden fazla kaynaktan uzaysal olarak bağlantılı bir biçimde sunulmadığında ortaya çıkmaktadır (Kalyuga, Chadler, & Sweller, 1999). İkinci prensibimiz, biçem etkisi, çoklu ortam tasarımı yaparken, ekranda yazının görsel olarak sunulması yerine işitsel olarak sunulması gerekiğini savunmaktadır (Moreno & Mayer, 1999). Birden fazla duyusal kanal kullanımı çalışan bellekteki etkiyi arttıtmaktadır. Üçüncü prensibimiz aşırılık etkisi, bilgi aşırı halde sunulduğunda öğrenmeyi olumsuz yönde etkileyerek açığa çıkmaktadır. Bu çalışmada bir ögretim tasarımcısının multimedia öğrenme ortamlarını daha etkili tasarlayabilmeleri için bir rehber sunulmaktadır.