Yazar "YILMAZ, HÜSEYİN" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ters Yüz Öğrenme Modeline dayalı gitar eğitimi ve eşlikleme dersinin motivasyona, tutuma ve eşliklemeye etkisi(İnönü Üniversitesi, 2021) YILMAZ, HÜSEYİNBu araştırmanın amacı; ters-yüz öğrenme modeli'ne dayalı gitar eğitimi ve eşlikleme dersinde öğrenim gören öğrencilerin, motivasyon, tutum ve eşliklemeye etkisini tespit etmektir. Bu araştırmada hem nicel hem de nitel yöntemlerden oluşan karma yöntem çeşitlerinden açımlayıcı sıralı yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın nitel boyutu ters yüz öğrenme modeli'ne dayalı gitar eğitiminin öğrencilerin eşliklemelerine, çalgı motivasyonlarına ve tutumlarına ne gibi etkilerde bulunduğu ortaya çıkarmayı amaçladığı için durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2020-2021 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ve derse devam eden 26 öğrenci oluşturmuştur. 3. sınıf gitar eğitimi ve eşlikleme dersine düzenli bir şekilde devam eden 14 öğrenci deney grubuna, 12 öğrenci kontrol grubuna seçkisiz örneklem yöntemi ile rastlantısal olarak seçilmiştir. Araştırmanın nicel boyutu için; Girgin (2015) tarafından hazırlanan "Çalgı Motivasyon Ölçeği", Topoğlu ve Erden (2012) tarafından geliştirilen "Çalgıya Yönelik Tutum Ölçeği" ve araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak geliştirilen "Gitar Eşlikleme Değerlendirme Formu" ölçme araçları kullanılmıştır. Bu ölçme araçları ön test – son teste dayalı kontrol gruplu deneysel desen yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise bağımsız değişkenin etkilerini ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak hazırlanmış açık uçlu sorulardan elde edilen yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Deney grubuna Ters-Yüz Öğrenme Modeli, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarında çalışılacak eserler, şarkılar ve teorik bilgiler 2020-2021 eğitim öğretim yılı gitar eğitimi ve eşlikleme dersi için, Milli Eğitim Bakanlığınca ilk, orta ve lise müzik eğitimi ders için belirlenen repertuar içerisinden uzman görüşleri alınarak seçilmiştir. Seçilen eşlik şarkılarının ve teorik bilgilerin öğretimi, hazırlanan öğretim programı doğrultusunda gitar eğitimi ve eşlikleme ders çalışma saatinde bir saat kontrol grubuyla bir saatte deney grubuyla on iki hafta boyunca çalışılmıştır. Derslerin uygulanması araştırmacı tarafından yapılmıştır. Ders saatlerinde video kayıtları alınmıştır. On iki haftalık uygulama sürecinden sonra, son test olarak deney ve kontrol gruplarına "Bireysel Çalgı Dersi Motivasyon Ölçeği", "Gitar Eşlikleme Değerlendirme Formu", "Çalgıya Yönelik Tutum Ölçeği", uygulanmış ve testin sonuçları öğrenci videoları da izletilerek alan uzmanları tarafından değerlendirilmiştir. Uzmanlar arasındaki puan uyumu için Kendall'ın Uyum Katsayısı uygulanmış ve puanlayıcılar arası uyumun anlamlı olduğu (p<0.05) saptanmıştır. Araştırmanın nitel verilerini elde etmek için, araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, deney grubu öğrencilerinin eşlikleme başarısı kontrol grubuna kıyasla anlamlı bir şekilde yüksek çıkmıştır. Gitar eğitimi ve eşlikleme eğitimi alan çalışma grubuna uygulanan Ters Yüz Öğrenme Modeli'nin geleneksel öğrenime göre daha etkili olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencileri Ters Yüz Öğrenme Modeli ile ilgili olumlu görüş belirterek bu öğrenme modelinin kendilerini çalgı icrası konusunda motive ettiğini ve daha hızlı öğrenme imkânı tanıdığını ifade etmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Ters Yüz Öğrenme, Cevrilmiş Öğrenme, Ters Yüz Sınıf, Gitar, Eşlikleme, Çalgı Motivasyon ve Tutum