Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yaşar, Şefik" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLERİN ULUSAL VE EVRENSEL OLARAK SINIFLANDIRILMASI
    (Turkish Studies (Elektronik), 2015) Yaşar, Şefik; Kasa, Başak; Bayır, Ömür Gürdoğan
    Öz: Günümüzde bilgi ve teknolojinin hızla ilerlemesi dünya üzerinde sınırların kalkmasına ve toplumların birbiriyle yakınlaşmasına neden olmuştur. Bireylere yalnızca kendi içinde yaşadığı toplumun ya da ulusun bilgi, inanç, tutum ya da değerleri değil tüm ulusları ilgilendiren evrensel değerler de benimsetilmeye çalışılmaktadır. Bireyler informal olarak aileden öğrendikleri değerleri, eğitim yoluyla formal ve daha sistemli olarak kazanmaya devam etmektedir. Özellikle ilkokul bireyin temel bilgi ve becerilerinin yanı sıra kendi ulusal değerlerini ve evrensel değerleri kazanacağı ilk ve önemli bir eğitim basamağıdır. Bu değerlerin kazandırılmasında en önemli görev ise sınıf öğretmenlerine düşmektedir. Bu araştırmada değerlerin sınıf öğretmeni adaylarına göre ulusal ve evrensel değerler bağlamında nasıl sınıflandırıldığının ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Anadolu Üniversitesi ve İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Programında öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Geliştirlen bu anket aracılığıyla hem nicel hem de nitel veriler elde edilmiştir. Nicel boyutta veriler yüzde, frekans ve ki kare ile nitel boyutta ise veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının büyük çoğunluğunun halk oyunları değerini ulusal değer, bilimsellik değerini evrensel değer, adil olma değerini ise hem ulusal hem de evrensel değer olarak sınıflandırdıkları görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının bazı değerlerde değerleri sınıflandırma biçimleri ile cinsiyetleri ve okudukları üniversite arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin görüşüne göre ulusal değerler bir ulusa özgü, evrensel değerler ise tüm dünyaya hitap eden değerlerdir

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim