Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yaman, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Din öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarının kazanımların gerçekleşme düzeyine etkisi (hitabet dersi örneği)
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Yaman, Ahmet; Uçar, Recep
    Bu çalışma, din öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarının, kazanımların gerçekleşme düzeyine etkisini Hitabet Dersi örneğinde araştırmayı amaçlayan bir doktora tezidir. Araştırılan konunun daha detaylı incelenmesi için nicel ve nitel verilerin birlikte değerlendirildiği karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın deseni, karma yöntem araştırmalarından yakınsayan paralel desendir. Araştırmada nicel veriler, bir deney ve bir kontrol grubuna uygulanan ön test, son test ve kalıcılık testlerinden; nitel veriler ise öğrenci günlükleri, öğrenci görüşme formları ve deney boyunca yapılan gözlem kayıtlarından elde edilmiştir. Nicel ve nitel veriler paralel bir şekilde toplanmış, ayrı ayrı analiz edildikten sonra elde edilen bulgular birleştirilerek birlikte değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Malatya AİHL'de 11. sınıfta okuyan 22'si deney grubu, 22'si de kontrol grubu olmak üzere 44 erkek öğrenciden meydana gelmiştir. Araştırmada okul dışı öğrenme etkinlikleri için Hitabet dersindeki Hutbe ve Vaaz ünitesi için Malatya ilindeki Eyüp Sultan Camii, Cami Musikisi ünitesi için Kernek Karagözlüler Camii, Cenaze Adabı ünitesi için de Malatya BB Şehir Mezarlığına gezi yapılmıştır. Yapılan çalışmada elde edilen nicel ve nitel veriler birleştirilerek okul dışı öğrenmenin akademik başarıya etkisi, okul dışı öğrenmenin niteliği ve okul dışı öğrenmenin psikolojik etkisi şeklinde üç başlık altında değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmelerde, okul dışı öğrenmenin akademik başarıyı arttırdığı; nitelik olarak daha kalıcı, anlamlı ve etkili öğrenme sağladığı; zevkli, eğlenceli, uygulamalı öğrenme ortamı ve derslere daha fazla odaklanma imkânı verdiği; psikolojik olarak da sevdirme, motive etme ve heyecanlandırma, uygulama konusunda cesaretlendirme ve özgüven aşılama gibi olumlu etkilerde bulunduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar sözcükler: Din öğretimi, okul dışı öğrenme Hitabet ve Mesleki Uygulama dersi.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Nazif Sürûrî'nin Terbiye-i İslâmiyye adlı eserinin değerlendirilmesi (Transkripsiyonu, sadeleştirilmesi ve bazı açılardan analizi)
    (İnönü Üniversitesi, 2016) Yaman, Ahmet
    Yaşadığı devrin İslâm ahlakçılarından biri olarak kabul edilen Nazif Sürûrî, 1861 yılında Antalya'da doğmuştur. Köklü bir aile geleneğine sahip olan Sürûrî, İstanbul'da özel hocalardan aklî, naklî ve dil dersleri alarak donanımlı biri olarak yetişmiş, henüz 18 yaşındayken başladığı memurluk hayatında Şûrâ-yı Devlet Azalığı'na kadar yükselmiştir. Sultan II. Abdülhamid'e yakınlığıyla da bilinen Nazif Sürûrî, edebiyat, hukuk ve din eğitimi alanında pek çok eser te'lif etmiş, devrin gazete ve dergilerinde yazılar kaleme almıştır. Araştırmamızın konusunu oluşturan Terbiye-i İslâmiyye adlı eserini de pek çok araştırma ve gayretle 1908 yılında kaleme alarak din ve ahlâk eğitimine katkı sunmak istemiştir. Biz bu çalışmamızda öncelikle Nazif Sürûrî'nin hayatı ve eserlerine değindik. Daha sonra Osmanlı Türkçesiyle yazmış olduğu Terbiye-i İslâmiyye adlı eserinin Latin harfleriyle transkripsiyonunu, günümüz Türkçesiyle de sadeleştirmesini yaptık. Son bölümde de eserin bazı açılardan değerlendirmesini yaptık.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim