Yazar "Yasul, Ali Fuad" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi (Muş ili merkez ilçesi örneği)(İnönü Üniversitesi, 2014) Yasul, Ali FuadBu araştırmanın genel amacı Muş il merkezinde öğrenim gören ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Bununla birlikte öğrencilerin genel olarak yazılı anlatım sürecinde karşılaştıkları problemleri tespit etmek ve çözümüne yönelik öneriler sunmaktır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 öğretim yılında Muş il merkezindeki ilkokullarda öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Muş il merkezinde sosyo-ekonomik düzeyleri bakımından farklılık gösteren okullardan tesadüfî olarak seçilen 165 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Coşkun (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Öykü Elementleri Değerlendirme Formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin bu iki formdan aldıkları toplam puanlar öyküleyici metin yazma beceri puanları olarak kabul edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizi SPSS 20.00 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Veriler normal dağılmadığından, verilerin analizinde, iki alt gruplu karşılaştırmalarda Mann-Whitney U Testi, ikiden fazla alt gruplu karşılaştırmalarda ise Kruskal Wallis Testi gibi parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öykü elementlerini kullanma becerisine istenilen düzeyde sahip olmadıklarını ortaya koymaktadır. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri öykü türünün özelliklerinden bağımsız olarak, genel bir değerlendirmeye tabi tutulduğunda aynı olumsuz tablo ortaya çıkmaktadır. Öğrenciler, kendilerini yazılı olarak ifade etme hususunda mevcut programın kendileri için öngördüğü kazanımlara yeterli düzeyde sahip değiller. Öğrencilerin öyküleyici metin yazma becerileri; cinsiyete, televizyon seyretme süresine, okunan kitap sayısına ve sosyal medyayı kullanma durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermezken, anne ve babanın eğitim durumuna, ailenin gelir düzeyine, okul öncesi eğitim alma durumuna göre anlamlı farklılıklar göstermiştir.