Yazar "Yaylar, Nesrin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sorun odaklı çocuk kitaplarında karakterlerin problem çözme becerisi ve stratejileri(İnönü Üniversitesi, 2023) Yaylar, NesrinÇocuk edebiyatı eserleri çocuğun gelişim özellikleri ve duygu, düşünce dünyasını ele alarak hazırlanan eserlerdir. Nitelikli çocuk edebiyatı eserlerini okuyan çocuklar bu eserlerden yararlanarak yaratıcı yönlerini geliştirebilir, çözüm odaklı bir yaklaşımlar sergilemeyi öğrenebilir, edebi zevk ve anlayışını geliştirebilir, bibliyoterapi edinebilir. Bu araştırmada incelenen sorun odaklı on çocuk edebiyatı eseri olan Sınıfta Kalanlar Okul Açtı, Daralan, Babamın Gözleri Kedi Gözleri, Savaşı Bitiren Sinek, Korsan Kitap Çetesi, 35 Kilo Tembel Teneke, "Kırmızı Fil'i Gördünüz mü?", Yaşlı Fil ve Lir Kuşu, Düşlerin Peşindeki Çocuk, Bir Şeftali Bin Şeftali isimli kitaplar araştırma stratejisi, üstbiliş stratejisi, bilişsel strateji, duyuşsal strateji, dikkat stratejisi, tekrar stratejisi, destek strateji, anlamayı anlamlandırmayı arttıran stratejileri açısından doküman inceleme yöntemiyle incelenmiştir. İnceleme sonucunda 9 araştırma stratejisi, 13 dikkat stratejisi, 0 tekrar stratejisi, 7 duyuşsal strateji, 11 bilişsel strateji, 25 üstbiliş stratejisi, 32 destek stratejisi, 15 anlamayı anlamlandırmayı arttıran stratejiler tespit edilmiştir. Özellikle kendini gerçekleştirme, yaratıcılığını geliştirme ve yeni şemalara yer verme konusunda kullanılan bilişsel ve üst biliş stratejilerinin kullanımı okuyucuda olumlu bir özdeşim kurmaya yardımcı olacaktır. Duygusal zekanın doğru kullanılarak yararlanılan duyuşsal strateji ve motivasyon, mücadele gücünü kullanmayı sağlayan başka insanlardan güç almaya yarayan destek stratejisiyle problemlerin çözümünde ilerleyici adımlar atılmıştır. Dikkat stratejileri karakterlerin problemi fark etmesini sağlamıştır. Araştırma stratejileri ve anlamayı anlamlandırma stratejileri kişinin zihnen ve fiilen aktif olmasını sağlamıştır. Çocukların eğitimi ve gelişim süreçleri boyunca yararlanabilecekleri kaynaklar arasında olan çocuk kitapları çocuğa göre ve eğitim sistemi, yaklaşımlarına uygun bir biçimde hazırlandığında çocuk için çok faydalı olacaktır. Belirli eğitimsel ve gelişimsel nitelikler göz ardı edilmeden öğretmenler ve aileler tarafından çocuklara rehberlik edilmelidir. Anahtar kelimeler: Çocuk edebiyatı, sorun odaklılık, karakter, problem çözme becerisi, strateji.











