Yazar "Yazar, Fatma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Stem yaklaşımının fen derslerine yansımasına yönelik bir uygulama: Çocuk üniversitesi örneği(İnönü Üniversitesi, 2019) Yazar, FatmaSTEM Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) dallarını bir bütün olarak ele alan, multidisipliner yaklaşımla kişilerin rekabet yeteneğinin, STEM okuryazarlığının ve 21.yy becerilerinin gelişimini sağlayan son derece yeni ve güncel bir programdır. Bu araştırma İnönü Üniversitesi Üstün Yetenekliler Araştırma ve Uygulama Merkezi bünyesindeki Çocuk Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullardaki üstün yetenekli öğrencilere (N=14) 2017-2018 eğitim-öğretim yılının yarıyıl tatilinde çocuk üniversitesinde düzenlenen ve İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi (BAP) tarafından, SCD-2018-738 proje kodu ile desteklenen "STEM'le Genç Mühendis Beyinler" projesi ile STEM yaklaşımına dayalı etkinlikler yaptırılmıştır. Günümüzde giderek önemi artan ve yaygınlaşan STEM uygulamalarının standardizasyonu için dizayn edilmiş araştırmalara ihtiyaç vardır. Bu çalışmalar ile en doğru STEM uygulamalarının sınırları çizilmelidir. Söz konusu uygulama ile STEM'in farklı bir format uygulaması olan Tıp (Medicine) ile ilgili çalışmaları da STEM'e dâhil eden STEM-Medicine (STEMM) yaklaşımı uygulanarak gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin STEM tutumlarına olan etkisi incelenmiş ayrıca, STEM ile ilgili öğrenci görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada Karma Yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın desenini Nicel Araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test – son test deneysel desen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yıldırım ve Selvi (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan "Ortaokul Öğrencilerinin STEM'e Karşı Tutumu Ölçeği", Çorlu (2017) tarafından geliştirilen ve tarafımızca düzenlenen "Bilgi Edinme Defterleri" ile "Ürün Geliştirme Defterleri" ayrıca Öğrenci Günlükleri ve Kişisel Bilgiler Formu kullanılmıştır. Etkinlikler bir hafta boyunca devam etmiş, elde edilen nicel veriler SPSS paket programı aracılığı ile 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Nitel veriler ise betimsel analize tabii tutulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin STEM ile ilgili oldukça olumlu görüşlere sahip olduğu belirlenmiş, STEM yaklaşımına dayalı STEMM tabanlı uygulanan etkinliklerin öğrencilerin STEM bileşenlerine karşı tutumuna olumlu yönde katkı yaptığı belirlenmiştir. Araştırmanın STEMM yaklaşımı uygulanarak gerçekleştirilmesi, STEM'e yönelik tutumların belirlenmesi ve STEM' in farklı formatlarda uygulanabilirliğini ortaya koyması açısından yol gösterici örnek bir çalışma olarak literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: STEMM, STEM, Üstün Yetenekli Birey, Çocuk Üniversitesi