Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yener, Serdar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    KADIN ÇALIŞANLARIN TOPLUMSAL CİNSİYET ALGILARI VE İŞE ADANMIŞLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
    (2018) Demirtaş, Özgür; Yener, Serdar
    Öz: Toplumsal cinsiyet algısı bireylerin toplumdaki görev, sorumluluk ve kendilerinden olan beklentileri belirleyen cinsiyet normlarına dayanır. Toplumsal cinsiyet algısı kadınların yaşamın farklı alanlarındaki sorumluluklarını yerine getirmede kullandıkları referans olarak tanımlanmaktadır. İş yaşamı toplumsal cinsiyet algısının etkin olarak hissedildiği bir alan olarak kadınların yaşamında bir yer kapsamaktadır. Çalışanların adanmışlıklarının işletmenin performansını etkilediği göz önüne alındığında işgücünün büyük bir kısmını oluşturan kadın çalışanların adanmışlıklarının toplumsal cinsiyet algısı tarafından etkilenebileceği düşünülmüştür. Yayılım kuramı (Spillover Theory) çerçevesinde kurulan modelin araştırılması için Sinop il ve ilçelerinde kamu ve özel sektörde ücretli çalışan kadınlardan oluşan örneklem kullanılmıştır. Örneklemden toplanan veriler bir istatistik programı ile analiz edilmiştir. Regresyon sonuçlarına göre toplumsal cinsiyet algısının adanmışlığı etkilediği görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The mediating role of temperament and character on the relationship between mindfulness and entrepreneurial personality
    (Nomos Verlagsgesellschaft Mbh & Co Kg, 2018) Yener, Serdar; Arslan, Aykut; Demirtas, Ozgur
    The number of studies investigating the concept of entrepreneurship has increased in recent years, with efforts now focusing on using different disciplines and models to gain an understanding of its characteristics such as personality, psychology, and biological features being of particular interest. Within this context, this study seeks answers whether both the personality and psychology variables affected entrepreneurship. A group of entrepreneurs (n=197) from the Turkish city of Konya, a city renowned for the dynamism of its SMEs (Small- and Medium-Sized Enterprises), is used as the study sample. The results indicate that the full model explains 63% of the variance: yet, only temperament seems to mediate this relationship but not the character.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim