Yazar "Yetkin, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparative humoral response of mRNA and inactivated vaccines against COVID-19 in healthy adults aged 60 years and older(J Infection Developing Countries, 2023) Guvenir, Meryem; Yuruker, Ozel; Yetkin, Osman; Suer, Kaya; Otlu, BarisIntroduction: A vaccine against coronavirus disease 2019 (COVID-19) is critically needed for older adults because of the increased morbidity and mortality rates.Methodology: In this prospective study, we analysed the titre magnitude of the IgG antibodies directed against the SARS-CoV-2 Spike Protein S1 (S1-RBD) antigen in both CoronaVac and Pfizer-BioNTech groups. The samples were tested to detect antibodies that bind to the receptor -binding domain of the spike protein of SARS-CoV-2 using the Enzyme-Linked Immunosorbent Assay (ELISA) technique with SARS-CoV-2 IgG II Quant. The cut-off value was > 50 AU/mL. GraphPad Prism software was used. Statistical significance was defined atp < 0.05.Results: The CoronaVac group (12 females, 13 males) had a mean age of 69.64 +/- 1.38 years. The Pfizer-BioNTech group (13 males, 12 females) had a mean age of 72.36 +/- 1.44 years. The anti-S1-RBD titre decrease rate from the 1st to the 3rd month for CoronaVac and Pfizer-BioNTech groups was 74.31% and 86.48%, respectively. There was no statistically significant difference in the antibody titre between the 1st month and 3rd month for the CoronaVac group. However, there was a significant difference between the 1st and 3rd month in the Pfizer-BioNTech group. In addition, there was no statistically significant difference in the genders between the 1st and 3rd month of the antibody titres for both the CoronaVac Pfizer-BioNTech group.Conclusions: The levels of anti-S1-RBD, the preliminary outcome data of our study, represents one piece of the puzzle of humoral response and duration of vaccination protection.Öğe Matematik öğretiminde kullanılan günlük yaşam problemlerinin matematik okuryazarlığı, kaygısı, motivasyonu ve başarısına etkisi(İnönü Üniversitesi, 2023) Yetkin, OsmanBu çalışmada, matematik öğretiminde kullanılan günlük yaşam problemlerinin matematik okuryazarlığı, kaygısı, motivasyonu ve başarısına etkisi amaçlanmıştır. Araştırmada yarı deneysel desenlerden olan ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Adıyaman merkezinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir Anadolu lisesinin 10. sınıfında öğrenim gören 123 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunda bulunan öğrenciler dört şubeden akademik başarı bakımından birbirine en yakın özellikler gösteren ikişer şube denkleştirilerek iki gruba ayrılmış ve öğretim uzaktan eğitim yoluyla Eğitim Bilişim Ağı üzerinden uygulanmıştır. Bu gruplardan biri tesadüfî yöntemle deney grubu, diğer grup ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deneysel işlemlere başlamadan önce ve uygulama sonucunda araştırmacı tarafından geliştirilen 20 soruluk çoktan seçmeli başarı testi, matematik okuryazarlığını ölçen PISA (2006) matematik okuryazarlığı testi, matematik kaygısı ölçeği ve matematik dersine ilişkin motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında günlük yaşam problemi ile ilgili literatür, ulusal ve uluslararası sınavlar incelenerek uzman görüşleri de dikkate alınarak 10. sınıflara yönelik 7 haftalık matematik öğretiminde kullanılan günlük yaşam problemleri ile ilgili öğretim etkinlikleri planlanmıştır. Kontrol grubunda bulunan öğrencilere ise MEB (2018) programına bağlı olağan ders uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, kontrol ve deney grubunun son test; fonksiyonlar ünitesi başarı puanlarında, matematik motivasyonu ölçeğinin özyeterlik alt boyutunda fonksiyonlar ünitesi başarı testi erişi puanlarında ve matematik okuryazarlığı erişi puanlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmiştir. Deney grubunun, ön test ve son test puanları arasında fonksiyonlar ünitesi başarı testi ve matematik okuryazarlığı puanlarında son test puanları lehine istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülürken matematik kaygısı ölçeğinin matematik dersine ilişkin kaygı puanlarında ve matematik motivasyonu ölçeğinin beklenti değer alt boyutunda ön test lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Kontrol grubunun ön test ve son test puanları arasında fonksiyonlar ünitesi başarı testi puanlarında son test lehine oluşan farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülürken matematik kaygısı ölçeğinin, matematik sınavı ve sınav değerlendirme kaygısı puanlarında ön test lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında bu konuda çalışmak isteyen araştırmacılara ve uygulayıcılara bazı öneriler sunulmuştur.