Yazar "Yiğit, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İnönü Üniversitesi Tıp ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Afet Konusundaki Bilgi, Tutum ve Davranışları(2020) Yiğit, Esra; Boz, Gülseda; Özer, AliAmaç Uluslararası Afet Veritabanı verilerine göre, 2018 yılında dünyada 68 milyondan fazla insanı etkileyen, 11804 ölümle sonuçlanan 315 doğal afet olayı yaşanmıştır. Meydanagelebilecek bir afete karşı hazırlıklı olunarak, afetin doğurabileceği olumsuz sonuçları en aza indirmek mümkündür. Çalışmamızda; Tıp ve Mühendislik fakültelerindeöğrenim gören öğrencilerin afet konusundaki bilgi, tutum ve davranışlarının saptanması amaçlanmıştır.Gereç veYöntemKesitsel tipteki bu çalışmanın evrenini; Tıp ve Mühendislik Fakültelerindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem büyüklüğü; %95 güven aralığında %80 güçle minimum297 olarak hesaplanmıştır. Anket formunda sosyodemografik sorular, bireyin afet konusundaki bilgi, tutum ve davranışlarını ölçen sorular ve Genel Afet Hazırlık İnançÖlçeği (GAHİÖ) yer almaktadır. İstatistiksel analizlerde; Student T Testi, One Way Anova testleri kullanılmıştır.Bulgular Araştırmaya katılan öğrencilerden %52,85’inin afet yaşadığı ve en sık yaşadıkları afet türünün %46,20 oranı ile deprem olduğu görülmüştür. Afet ile ilgili eğitim alanöğrencilerin GAHİÖ puan ortalaması 110,97±12,86, almayanların 106,97±12,43’dir (0,006). Tıp fakültesi öğrencilerinin GAHİÖ puan ortalaması 107,43±11,75,mühendislik ise 109,37±13,31(p=0,194). Öğrencilerin %78,80’i kendilerini olası afetlere karşı hazırlıklı görmüyor olup, %94,30’unun ise hazırda bulundurdukları bir afetçantası yoktur.Sonuç Öğrencilerin afet çantası bulundurma oranlarının bu denli düşük olması öneminin yeteri kadar farkında olmadıklarını göstermektedir. Eğitim alan öğrencilerin bilgi tutumve davranışlarındaki olumlu değişim de göz önünde bulundurulduğunda, öğrencilerin afetle ilgili düzenli aralıklarla eğitim ve tatbikatlarla desteklenmesi uygun olabilir.Öğe İnönü Üniversitesi Tıp ve Spor Bilimleri Fakültelerindeki Öğrencilerin İçme Suyu Tercihleri(2021) Yiğit, Esra; Güngör, Alper; Gökçe, Ayşe; Özer, AliAmaç: İnsanların içme suyu olarak kullandıkları kaynaklar; musluk suyu, ambalajlı su ya da arıtılmış sulardır. Musluk suyuna yönelik sağlık kaygılarının olması ve ambalajlı suyun daha sağlıklı olduğu fikri, ambalajlı su tüketimine verilen önemi arttırmıştır. Bu çalışmanın amacı, İnönü Üniversitesi Tıp ve Spor Bilimleri Fakültelerindeki öğrencilerin içme suyu tercihlerini ve bu tercihlere etki eden faktörleri belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte kesitsel bir çalışma olan bu çalışmanın evrenini İnönü Üniversitesi Tıp ve Spor Bilimleri Fakültelerinde okuyan 1861 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem büyüklüğü %95 güven aralığında, %80 güçle 256 olarak hesaplanmıştır. Verilerin toplanmasında kullanılan anket formunun birinci bölümü öğrencilerin sosyodemografik özelliklerinden, ikinci bölümü ise öğrencilerin içme suyu tercihleri ile ilgili sorulardan oluşmaktadır. İstatistiksel analizlerde Ki kare testi kullanılmış, tüm değerlendirmelerde p <0.05 düzeyi anlamlı olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %69.2’si musluk suyunu, %56.9’u ambalajlı suyu içme suyu olarak tercih etmektedir. Tıp fakültesinde okuyan öğrencilerin % 66.7’si pet/ince plastik kullanırken Spor Bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin %53.3’ü pet/ince plastik kullanmaktadır. Sonuç: Çalışma grubundaki öğrencilerin içme suyu olarak ilk sırada musluk suyunu tercih ettiği görülmüştür. Musluk suyunu tercih etmeme nedeni tat, hijyen, renk/bulanıklık olarak belirtmişlerdir. Bunun yanında çalışma grubundaki öğrencilerin içme suyunun içeriğine ve ambalaj tercihine yeterli önemi vermedikleri görülmüştür