Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yurga, Cemal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    MAKAMSAL İÇERİKLİ ETÜT VE ESERLERE DAYALI KLASİK GİTAR ÖĞRETİMİNİN PERFORMANS BAŞARISINA ETKİSİ
    (Turkish Studies (Elektronik), 2017) Tabak, Cihan; Yurga, Cemal; Zahal, Onur
    Öz: Bu araştırma ile klasik gitar öğretiminde eşit tampere sisteme uyarlanmış makamsal içerikli etüt ve eserlerin kullanılabilirliğinin ve bu bağlamda geliştirilen öğretim programının öğrenci başarısına etkisinin ne düzeyde olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, "tek grup ön test - son test" desende oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu; Harran Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Lisans Programı'nda öğrenim gören bireysel çalgı gitar öğrencileridir (n=7). Çalışma grubuna; Hüseynî, Kürdî, Hicâz, Râst ve Nihâvend makam dizileri ve yapıları temel alınarak 11 haftalık bir klasik gitar öğretim programı uygulanmıştır. Bu öğretim programı kapsamında uzman görüşleri doğrultusunda her makam için 5 etüt ve 5 eser bestelenmiştir. Öğretim süreci ikişer haftalık bölümlerden oluşmaktadır. İlk haftada teorik olarak makamın ve ilgili etüdün çalışılması, ikinci haftada ise ilgili eserin çalışılması gerçekleştirilmiştir. Her iki haftalık sürecin ilk haftasında; ilgili makam öğrencilere teorik olarak anlatılmadan önce, öğrencilerin bilgi düzeylerini görebilmek adına dört soruluk ön sınavlar yapılmıştır. Anlatım gerçekleştirildikten sonra aynı sınav tekrarlanmış ve dersin etkisi, öğrencilerin öğrenim durumları yeniden tespit edilmiştir. Teorik çalışmanın takibinde ilgili etüt ve eser çalışılıp ön test - son testleri uygulamaları yapılmıştır. Bu işlem, tüm çalışma sürecinde her makam için beş defa yapılmıştır. Bu eser ve etütlere yönelik ön test - son test puanları, klasik gitar alan uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmış olan "performans değerlendirme formu" aracılığı ile tespit edilmiştir. Performans değerlendirme formu; teknik ve müzikal boyutlara ilişkin 20 maddeden değerlendirilmesi işlemini, altı farklı üniversiteden altı alan uzmanı gerçekleştirmiştir. Veri analizi için Kendall's W, Wilcoxon testleri oluşmaktadır. Öğrencilerin performanslarının uygulanmış; etki büyüklükleri için r değerleri hesaplanmıştır. Puanlayıcılar arası uyuşum düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; makamsal içerikli öğretim programının öğrenci başarısını yüksek etki düzeyi ile arttırdığı, dolayısıyla uygulamaların kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Mikrotonal Fonksiyonlu Elektronik Orgun Makamsal Okuma Performansına Etkisi
    (2023) Karataş, Kamil Onur; Yurga, Cemal
    Bu araştırma, Türk Müziği makam dizilerinin öğretiminde kullanılan mikrotonal fonksiyonlu elektronik orgun müzik öğretmenliği öğrencilerinin makamsal okuma performans düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma zayıf deneysel desenlerden “Tek gruplu ön test-son test desen” çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırma, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin tamamının katılım gösterdiği 58 öğrenciden oluşan çalışma grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin demografik özellikleriyle ilgili bilgileri elde etmeye yönelik “Genel Bilgi Formu” ve deneysel sürecin etkilerini ölçmeye yönelik Hüseyni, Karcığar, Hüzzam, Saba makamlarında dizi ve ezgi okumaya yönelik performans derecelendirme formları kullanılmıştır. Verilerin analizinde çalışma gruplarının ön test ve son test puanlarının normal bir dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla Shapiro-Wilks, Kolmogorow-Smirnov normallik testleri ile Skewness, Kurtosis değerleri incelenmiş ve puanların normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Daha sonra çalışma grubunun ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla parametrik testlerden “Bağımlı Örneklemler için t-Testi” kullanılmıştır. Araştırmanın deney sürecinde ilk olarak çalışma grubundaki öğrencilere uygulama öncesi ön test olarak Hüseyni, Karcığar, Hüzzam, Saba makam dizisi okuma ile bu dizilerde hazırlanan ezgi okuma formları uygulanmıştır. Daha sonra öğrencilerle 10 haftalık deney süresi boyunca mikrotonal fonksiyonlu elektronik org ile makamsal okuma çalışmaları yapılarak aynı formlar süreç sonunda son test olarak yeniden uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Türk Müziği makam dizilerini öğretiminde kullanılan mikrotonal fonksiyonlu elektronik orgun öğrencilerin makamsal okuma (makamsal dizi ve makamsal ezgi okuma) performansları üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim