Yazar "Zelcek, Büşra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Açık alanlarda kum terapisinin otizmli çocuklarda sosyal becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2022) Zelcek, BüşraOtizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların sosyal bir varlık olarak kendilerini ifade edebilmeleri için onlara yönelik açık alanlarda düzenlenmiş oyun alanlarına ihtiyaçları vardır. Araştırma doğa terapisi kapsamında, Kumla Terapisinin OSB'li çocukların sosyal beceri gelişimleri üzerindeki etkisini incelemektir. Ayrıca bu araştırmada, özel eğitim rehabilitasyon bahçelerinde kum havuzlarının planlamasına ve tasarlanmasına yönelik birtakım standartların göz önüne bulundurması önerilmektedir. Deney grupları üzerinde ön test - son test ölçümlerinin yapıldığı yarı deneysel desene sahip bu araştırmanın çalışma grubunu; 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Sevgi Yolu Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nde (SYÖER Merkezi) devam eden 8-12 yaşlar arasındaki otizm tanılı çocuklar oluşturmuştur. Araştırma beş aşamadan oluşmuştur bunlar; çalışmanın planlanması, uygulama aşaması, son testlerin yapılması, verilerin analizi ve tasarım önerilerinin açıklanması olmuştur. OSB'li çocuklar üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda toplumla etkileşimlerini arttırmaya yönelik olarak yapılan faaliyetlerin, sosyal ve psikolojik açıdan otizmli çocukların gelişimlerine katkı sağladığı görülmüştür. Bu kapsamda deney gruplarını oluşturmaya yönelik 3 otizm tanılı çocuk, seçkili atama yöntemi kullanılarak seçilmiş 5 hafta, haftada 2 seans ve toplamda 10 seans grup kum terapisi uygulanmıştır. Araştırma süresince tüm veriler; çocuklar için aile ve öğretmenleri tarafından yanıtlanan Otizm Sosyal Beceri Profili Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda, uygulama sonrası deney grubundaki otizmli çocukların OSBP' den aldıkları sosyal beceri puanları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık ölçülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre Engelsiz kum havuzların tasarlanmasına yönelik önerilerin geliştirilmesi ve oyun alanları ile tasarım bağlantısının yeniden değerlendirmesi yapılmıştır.